udskriv til fil
Fra : Martin Helsted

Dato : 22-09-03 16:33

når man udskriver til en fil, så bliver filen oprette som en *.prn fil

men kan så ikke få min rinter til at udskrive den bagefter..

hvad skal jeg gøre eller hvad gør jeg forkert siger bare at filen ikke kunne
åbnes..

mvh martin

Fra : Thomas Madsen

Dato : 22-09-03 16:41

Martin Helsted skrev:

> når man udskriver til en fil, så bliver filen oprette som en *.prn
> fil
>
> men kan så ikke få min rinter til at udskrive den bagefter..

Jeg tvivler på at det er et hardwareproblem, men da du ikke nævner
noget om hvilket styresystem du sidder med, så er det lidt svært at
hjælpe.

Hvis det er Win95 eller 98 så har Microsoft en vejledning her:
<http://support.microsoft.com/?kbid=158081>.

Alternativet er at bruge PrnPrint (freeware).
<http://www.magma.ca/~russrite/software/PrnPrint/>.

Madsen.

Fra : Kristian Andersen

Dato : 22-09-03 16:49

"Martin Helsted" <Helsted@andersen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> men kan så ikke få min rinter til at udskrive den bagefter..
>
> hvad skal jeg gøre eller hvad gør jeg forkert siger bare at filen ikke

Hvis du er i windows, åbn en DOS kommandoprompt

Tast: copy filnavn.prn lpt1

Filen sendes nu til printeren med formatering i behold, - printjobbet skulle
således blive udskrevet korrekt forudsat det er en kompatibel printer

--
Kristian

Fra : Martin Helsted

Dato : 22-09-03 17:27

er xp og filen er også gemt i xp...

"Kristian Andersen" <kristian_andersenIngenSpam@tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:3f6f19e4$0$48891$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : Kristian Andersen

Dato : 22-09-03 21:35

> er xp og filen er også gemt i xp...

Du kan finde kommandoprompt under .. Programmer > Tilbehør

På den Microsoft supportside Thomas henviser til står der at du skal bruge
parametret /b (binær), det mener jeg ikke er nødvendigt, men det kan du jo
prøve hvis det første ikke virker.

.... copy sti\filnavn.prn lpt1 /b

På samme supportside står også hvordan du kan opnå en drag-and-drop
printfunktion ved hjælp af en bat fil, det er nok kun aktuelt hvis du vil
benytte *.prn filer ofte.

Nu ved jeg ikke lige hvad du bruger "print til fil" til, men du kan f.eks.
godt sende en prn fil i en mail, og hvis modtager har en kompatibel printer,
kan han udskrive dokumentet selvom han ikke har det program der er udskrevet
fra.

--
Kristian

Fra : Hans Milling

Dato : 24-09-03 12:50

"Martin Helsted" <Helsted@andersen.tdcadsl.dk> wrote in message news:<3f6f162c$0$54779$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
>
> men kan så ikke få min rinter til at udskrive den bagefter..
>
> hvad skal jeg gøre eller hvad gør jeg forkert siger bare at filen ikke kunne

Prøv start -> run og skriv: print c:\sti\filnavn.prn
Denne skulle gerne virke i 2000 og Xp, den printer filen ud på din default printer.

Hans...

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 25-09-03 13:53

In dk.edb.hardware, Hans Milling <nivs1978@hotmail.com> says...
> Prøv start -> run og skriv: print c:\sti\filnavn.prn
> Denne skulle gerne virke i 2000 og Xp, den printer filen ud på din default printer.

Genkender den de printerspecifikke koder, sådan en printer-fil
indeholder?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen