Gavekort til Tivoli...
Fra : Rune Klausen

Dato : 21-09-03 19:08

Jeg har fået et gavekort til tivoli, men der står at det gælder et år fra
udstedelsesdato'en, som var den 1/4-03

Nu er mit spørsgsmål så: Kan det virklig ikke benyttes efter 1/4-04 ?
Så vidt jeg husker så åbner tivoli først i midten af april, så nu er der ca.
6 måneder hvor jeg kan ikke kan bruge mit gavekort, og når de endlig åbner,
så kan jeg ikke bruge mit gavekort :/

-Rune

Fra : Jonas Hansen

Dato : 21-09-03 19:30

"Rune Klausen" <rune@FJERNgratisopgaver.dk> wrote

[klip]

> - så nu er der ca. 6 måneder hvor jeg kan ikke kan bruge mit gavekort,
> og når de endlig åbner, så kan jeg ikke bruge mit gavekort :/

De har da åbent til julemarked.

Mvh
Jonas

Fra : Rune Klausen

Dato : 21-09-03 19:56

"Jonas Hansen" <jonas@NOSPAMdamgaardsvej.dk> wrote in message

> "Rune Klausen" <rune@FJERNgratisopgaver.dk> wrote
>
> [klip]

> De har da åbent til julemarked.

Så må jeg til julemarked :P

-Rune

Fra : Rune Wold

Dato : 21-09-03 19:34

"Rune Klausen" <rune@FJERNgratisopgaver.dk> wrote in message

[klip

> Nu er mit spørsgsmål så: Kan det virklig ikke benyttes efter 1/4-04 ?

Nej, det står der jo på gavekortet.

[klip]

> [...]
ca.
> 6 måneder hvor jeg kan ikke kan bruge mit gavekort, og når de endlig

De plejer da også at have åben om vinteren. I vintermånederne er
forlystelserne dog ikke igang.

/Rune Wold

Fra : Karsten Kryger Hanse~

Dato : 21-09-03 21:18

> [...]
ca.
> 6 måneder hvor jeg kan ikke kan bruge mit gavekort, og når de endlig

Hmmm.... der er nu forældelsesfrist på gavekort, men den er normalt på fem
år.

http://www.fbr.dk/raad/forbruger/alle/raad007/

Mvh.
Karsten

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 21-09-03 21:50

Rune Klausen wrote:

> [...]
ca.
> 6 måneder hvor jeg kan ikke kan bruge mit gavekort, og når de endlig

Se:
http://www.fbr.dk/raad/forbruger/alle/raad007/

Især:

>Uddrag af Juridisk Årbog 2001:
>6.8.1. Et tilgodebevis var ifølge en påtegning kun gyldigt i 1 år.
>Tidsbegrænsningen blev tilsidesat som urimelig

Et tilgodebevis som kun kan bruges i 6 mdr må være endnu mere urimeligt.
Du kan kontakte Tivoli og henvise til forbrugerklagenævnets afgørelse.

--
Niels

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 21-09-03 22:56

"Niels Elgaard Larsen" <elgaard@diku.dk> skrev i en meddelelse
> Et tilgodebevis som kun kan bruges i 6 mdr må være endnu mere urimeligt.
> Du kan kontakte Tivoli og henvise til forbrugerklagenævnets afgørelse.

Gælder det også hvis man har et gavekort på 20 minutters sol?

Fra : Arne Feldborg

Dato : 22-09-03 00:04

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev Sun, 21 Sep 2003
23:56:09 +0200

>Gælder det også hvis man har et gavekort på 20 minutters sol?

Jeg tænkte netop på det samme.

Hvis et gavekort er udstedt på et beløb, så er det vel det samme som et
tilgodebevis. Men hvis det er udstedt på en given vare, så er sagen vel
en anden.

Ingen kan jo vide hvad en given vare eller ydelse koster om feks. 5 år.?
Eller om den pågældende vare overhovedet kan skaffes om 5 år.

--
mvh, A:\Feldborg

Folketælllinger Hammerum og Bølling herreder, kirkebøger Hammerum herred

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 21-09-03 23:49

> [...]
>
> Et tilgodebevis som kun kan bruges i 6 mdr må være endnu mere urimeligt.
> Du kan kontakte Tivoli og henvise til forbrugerklagenævnets afgørelse.

Jeg opfatter det oprindelige spørgsmål som om, at gavekortet er til at komme
gratis ind i Tivoli i et år. Der står ikke, hvornår han har fået det, men
eftersom udstedelsesdatoen er 1/4-03 må det vel have været mere eller mindre
i omløb siden da?
Det er vel ikke urimeligt, at man laver et sådant gavekort med
tidsbegrænsning, og det kan formentlig da ikke omstødes af
forbrugerstyrelsen.
Det er vist ikke den slags gavekort, hvor der kan tales om urimelig
tidsbegrænsning.

Kurt

Fra : Rune Klausen

Dato : 22-09-03 07:02

"Kurt B. Andersen" <kurt@portalen.no> wrote in message

> [...]
> forbrugerstyrelsen.
> Det er vist ikke den slags gavekort, hvor der kan tales om urimelig

Det er et gavekort på 320 kr

-Rune

Fra : Henning

Dato : 22-09-03 07:42

On Mon, 22 Sep 2003 08:01:31 +0200, "Rune Klausen"
<rune@FJERNgratisopgaver.dk> wrote:

>"Kurt B. Andersen" <kurt@portalen.no> wrote in message

>komme
>mindre
>
>Det er et gavekort på 320 kr

Smut ind og køb to årskort til næste år - i år kostede de 160,- svjh?

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 23-09-03 02:10

> Smut ind og køb to årskort til næste år - i år kostede de 160,- svjh?

Jep og sidste år kostede de 230 kr stykket. Der var jubilæumspris i år. Den
var nedsat pga 160 års jubilæet til en krone pr år.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd

Fra : GiWeo

Dato : 22-09-03 16:30

Alt efter beløbets størrelse kan du jo købe et årskort med gyldighed
2004 - de sælges lige efter julemarkedet på www.tivoli.dk

--

Lars Engelhardt - webmaster@linkssiden.dk
Din startside: http://www.linkssiden.dk ??