Nummerflytning ved CBB
Fra : Morten Fruergaard

Dato : 19-09-03 11:07

De skriver på deres hjemmeside, at produktet er tilpasset, hvorfor det ikke kan
fortrydes efter at de går i gang med bestillingen.

De siger at de går i gang med bestillingen, når man har betalt, da de opretter
en i systemet som kunde og gør klar til en overflytning.

Er dette nok til, at de kan sige, at produktet er tilpasset?

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.cf-offroad.dk/alarm - 2vejs bilalarm m. fjernstart & turbotimer - nedsat 30%

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-09-03 11:32

"Morten Fruergaard" <mitfornavn@mit efternavn.com> skrev:

> [...]

>en i systemet som kunde og gør klar til en overflytning.

>Er dette nok til, at de kan sige, at produktet er tilpasset?

Produktet er tilpasset. Det er der slet ikke diskussion om. Der
er ikke andre end den aktuelle kunde der kan bruge
telefonnummeret.

Men du spørger nok om det er rigtigt at de er gået i gang med
tilpasningen så din returret er væk. Jeg vil svare ja.

§ 12.   Ved fjernsalg kan forbrugeren træde tilbage fra aftalen i
   overensstemmelse med §§ 12 a og 12 b (fortrydelsesret).

Stk. 2.   Ved fjernsalg af tjenesteydelser samt ved fjernsalg af
   varer, der skal fremstilles eller tilpasses efter
   forbrugerens individuelle behov, gælder den i stk. 1
   nævnte fortrydelsesret kun, indtil udførelsen,
   fremstillingen eller tilpasningen begynder, når
   forbrugeren forinden har givet samtykke til, at den
   erhvervsdrivende kunne begynde udførelsen m.v. inden
   fortrydelsesfristens udløb. [...]

Der skal ikke tages stilling til 'hvor meget' de er begyndt.

Du kunne have betinget dig at de ikke måtte gå i gang før du
havde haft de 14 dage til at overveje om du ville fastholde din
bestilling, men når du ikke har gjort det, går de i gang med det
samme, og så fanger bordet.

--
Bertel

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 19-09-03 13:33

> Produktet er tilpasset. Det er der slet ikke diskussion om. Der
> er ikke andre end den aktuelle kunde der kan bruge
> telefonnummeret.

Korrekt.

> [...]
> fortrydelsesfristens udløb. [...]
>
> Der skal ikke tages stilling til 'hvor meget' de er begyndt.

Men hvornår begynder tilpasningen?
Det at oprette mig i systemet samt sende en mail gør de jo til alle...
Der kan der vel næppe være tale om en tilpasning.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-09-03 15:37

"Morten Fruergaard" <mitfornavn@mit efternavn.com> skrev:

>Men hvornår begynder tilpasningen?

>Det at oprette mig i systemet samt sende en mail gør de jo til alle...
>Der kan der vel næppe være tale om en tilpasning.

Loven siger: ... indtil udførelsen, fremstillingen eller
tilpasningen ...

Hvilken kompleks kontrolmekanisme havde du forestillet dig skulle
tjekke om der var lavet 'nok' til at det var påbegyndt? De går i
gang med det samme medmindre kunden bremser dem.

(... og folk ville blive skidesure hvis de ikke gjorde det)

--
Bertel