"Morten Fruergaard" <mitfornavn@mit efternavn.com> skrev:
>De skriver på deres hjemmeside, at produktet er tilpasset, hvorfor det ikke kan
>fortrydes efter at de går i gang med bestillingen.
>De siger at de går i gang med bestillingen, når man har betalt, da de opretter
>en i systemet som kunde og gør klar til en overflytning.
>Er dette nok til, at de kan sige, at produktet er tilpasset?
Produktet er tilpasset. Det er der slet ikke diskussion om. Der
er ikke andre end den aktuelle kunde der kan bruge
telefonnummeret.
Men du spørger nok om det er rigtigt at de er gået i gang med
tilpasningen så din returret er væk. Jeg vil svare ja.
§ 12. Ved fjernsalg kan forbrugeren træde tilbage fra aftalen i
overensstemmelse med §§ 12 a og 12 b (fortrydelsesret).
Stk. 2. Ved fjernsalg af tjenesteydelser samt ved fjernsalg af
varer, der skal fremstilles eller tilpasses efter
forbrugerens individuelle behov, gælder den i stk. 1
nævnte fortrydelsesret kun, indtil udførelsen,
fremstillingen eller tilpasningen begynder, når
forbrugeren forinden har givet samtykke til, at den
erhvervsdrivende kunne begynde udførelsen m.v. inden
fortrydelsesfristens udløb. [...]
Der skal ikke tages stilling til 'hvor meget' de er begyndt.
Du kunne have betinget dig at de ikke måtte gå i gang før du
havde haft de 14 dage til at overveje om du ville fastholde din
bestilling, men når du ikke har gjort det, går de i gang med det
samme, og så fanger bordet.
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO:
http://fiduso.dk/