X Spotting (delvist kommercielt)
Fra : Peter Gersmann

Dato : 09-04-01 17:25

Til de som ledte efter Mac OS X i Århus - den kommer tirsdag/onsdag.
Og til de som leder efter Mac OS X i CPH - den står på hylderne.

Derimod er der ikke noget nyt om DK udgaven endnu.

//Peter

Fra : Steen Villumsen

Dato : 09-04-01 17:04

> Til de som ledte efter Mac OS X i Århus - den kommer tirsdag/onsdag.

Caslon i Århus havde flere pakker af OS X så sent som i fredags, ved
ikke om de har flere endnu...

->> Steen

Fra : Peter Gersmann

Dato : 09-04-01 18:08

In article <1erlzft.1seoaurswd42eN%supersteen@mac.com>,
supersteen@mac.com (Steen Villumsen) wrote:

> Caslon i Århus havde flere pakker af OS X så sent som i fredags, ved
> ikke om de har flere endnu...

Hm, der var nu også bestilt stort ind hos enkelte forhandlere.
I øvrigt er EDU udgaven også klar, så er man studerende...

//Peter

Fra : Anders Jakobsen

Dato : 09-04-01 18:15

Peter Gersmann skrev

> Hm, der var nu også bestilt stort ind hos enkelte forhandlere.
> I øvrigt er EDU udgaven også klar, så er man studerende...
>
> //Peter

Hvad??? Hvis man er studerende hvad så??? Apple har været ret ligeglad med
om man var studerende, så hvis jeg for en gangs skyld kan få glæde ud af
det, er det da en forandring.

Hvor meget koster den?
"mangler" den noget? (mulighed for dansk version, Developer tools)

Anders

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 09-04-01 18:17

Anders Jakobsen <newton@os.dk> wrote:

> [...]
> det, er det da en forandring.
>
> Hvor meget koster den?
> "mangler" den noget? (mulighed for dansk version, Developer tools)

900 incl. momme! )

--
mvh Jesper

Biddet > http://go.to/biddet
Mong Prod. > http://zap.to/mong

Fra : Anders Jakobsen

Dato : 09-04-01 18:36

Jesper Møller-Fink skrev

> 900 incl. momme! )

Tak. Fandt den hos computerstore, endda den danske udgave.

Men hvordan funger det? Er det med eller uden dev. tools? Får man en tom
boks, som skal sendes til Apple med bevis for uddannelsen får man får det?

Anders

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 09-04-01 18:39

> [...]

> boks, som skal sendes til Apple med bevis for uddannelsen får man får det?

Jeg går stærkt ud fra det er det samme indhold som den 'almindelige' -
ellers er det da ikke noget ved det! Vel?

--
mvh Jesper

Biddet > http://go.to/biddet
Mong Prod. > http://zap.to/mong

Fra : Peter Gersmann

Dato : 09-04-01 18:58

In article <B6F7BFB9.5E23%newton@os.dk>, Anders Jakobsen <newton@os.dk>
wrote:

> Tak. Fandt den hos computerstore, endda den danske udgave.

Den danske udgave er som nævnt _ikke_ klar, og der er ingen melding om
hvornår den kommer. Og nu ikke noget brok PBP - du ville jo alligevel
ikke installere den, og det er jo ALT som skal oversættes forfra. Så giv
dem lige en chance - X er en stor ting

> Men hvordan funger det? Er det med eller uden dev. tools? Får man en tom
> boks, som skal sendes til Apple med bevis for uddannelsen får man får det?

Du får selvfølgelig en fuld kasse med ProjectBuilder, X, 9.1 og alt det
andet. Ingen tager udviklingsværktøjerne fra studerende - det er jo
fremtidens programmer, der kommer fra den kant.

Mht. bevis for uddannelsen så køres det forskelligt. MacStore vil
formentlig bede dig faxe et studiekort og checke at navn = modtager.
Andre steder kan du bare vise studiekortet.

På kassen står i øvrigt "Til studerende og uddannelsesinstitutioner Mac
OS X Education", men det er altså _ikke_ en dansk pakke. Vi ville bare
gøre det synligt at studerende også kan være med

//Peter

Fra : Anders Jakobsen

Dato : 09-04-01 19:30

Peter Gersmann skrev bl.a.

> [...]
> OS X Education", men det er altså _ikke_ en dansk pakke. Vi ville bare
> gøre det synligt at studerende også kan være med

Tak. Du skriver "vi". Er det en forskrivelse eller er du hos Attention?

Hvis du er, vil der komme en MacOSXDKedu samtidig med MacOSXDK?

Anders

Fra : Anders Jakobsen

Dato : 09-04-01 19:33

in article B6F7CC39.5E33%newton@os.dk, Anders Jakobsen at newton@os.dk wrote
on 4/9/01 20:29:

> Peter Gersmann skrev bl.a.

> Tak. Du skriver "vi". Er det en forskrivelse eller er du hos Attention?
>
> Hvis du er, vil der komme en MacOSXDKedu samtidig med MacOSXDK?

Og det klassiske spørgsmål: Vides det om dansk senere kan downloades som
add-on senere, hvis man har "startversionen".

Anders

Fra : Peter Gersmann

Dato : 09-04-01 20:07

In article <B6F7CC39.5E33%newton@os.dk>, Anders Jakobsen <newton@os.dk>
wrote:

> Tak. Du skriver "vi". Er det en forskrivelse eller er du hos Attention?

Ja, jeg er hos Attention, men her i dk.edb.mac er jeg nu kun privat -
medmindre jeg får oplysninger, som jeg anser har relevans for gruppen.

Og selv der får den lige et "(kommercielt)" i emnet

//Peter Gersmann

Fra : Peter Gersmann

Dato : 09-04-01 20:22

wrote:

> Hvis du er, vil der komme en MacOSXDKedu samtidig med MacOSXDK?

Problemet med den slags er logistik. F.eks. kom Mac OS 9.1 DK i boks før
Mac OS 9.1 Z. Så jeg vil altså helst ikke spå om noget som helst.

Men glæd dig - det kan godt være UNIX er kommandoer, men UNIX er smukt.
Ikke visuelt som Aqua men stabilitet og de muligheder samt hastigheden
vi har i en shell. UNIX er til MS-DOS som System 7 var til Windows 3.0.

//Peter