Penge retur på et gavekort?
Fra : Steen Pedersen

Dato : 18-09-03 13:27

Hejsa

Håber I kan hjælpe her.

Jeg har lige fået et gavekort på 700 kroner til H&M og har ikke noget at
bruge det til.
Jeg ringede til den lokale H&M og spurgte om jeg kunne få pengene tilbage,
men det kunne jeg ikke.

Er det korrekt? Der står INGEN steder på gavekortet at det ikke kan ombyttes
til kontanter og dem som har givet mig det
er heller ikke blevet gjort opmærksom på det.

Har man ikke 14 dages returret?

Mvh
Steen Pedersen

Fra : Steen Pedersen

Dato : 18-09-03 13:34

He he - fandt det selv, så han skal bare punge ud

http://www.fs.dk/skole/uge3/koebelov/ordliste.htm#Gavekort

Mvh
Steen Pedersen

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 18-09-03 13:36

In <3f69a620$1@news.wineasy.se> "Steen Pedersen" <stp@ofir.dk> writes:

>He he - fandt det selv, så han skal bare punge ud

>http://www.fs.dk/skole/uge3/koebelov/ordliste.htm#Gavekort

>Mvh
>Steen Pedersen

Giver H&M normalt returret paa vare ? Ellers kan du godt glemme det.

/Martin

Fra : Steen Pedersen

Dato : 18-09-03 13:46

Ja normalt giver de pengene tilbage hvis man fortryder, så det skal de
åbenbart også på gavekortet så vidt jeg forstår den lille beskrivelse på
forbrugerstyrelsens hjemmeside.

Mvh
Steen Pedersen

Fra : Miver og Mulle's mor~

Dato : 18-09-03 13:40

"Steen Pedersen" <stp@ofir.dk> skrev i en meddelelse
<klip>
> Jeg har lige fået et gavekort på 700 kroner til H&M ...
> Jeg ringede til den lokale H&M og spurgte om jeg kunne få pengene tilbage,
> [...]
</klip>

Hej Steen
Niks, man har ikke returret, der findes, så vidt jeg ved, ikke noget der
hedder returret (fortrydelsesret) - der er reklamations ret, såfremt varen
er behæftet med fejl. Det er op til den enkelte butik at yde returret i det
omfang de måtte ønske det - eller lade være.
Så du "hænger" på gavekortet.
Men forsøg da at sælge det f.eks. på Den Blå Avis eller Danauktion :)
Bemærk at hvis der ikke står på gavekortet hvorlænge det er gyldigt, er det
5 år! Så det kan da være du kan få det brugt sådan lige overlangs.
Personligt har jeg oplevet at få udbetalt restbeløbet på et gavekort i
kontanter :o (det var i Kvickly)
--
Hilsen Miver og Mulle's mor

http://hei.homepage.dk

Fra : Steen Pedersen

Dato : 18-09-03 13:48

Nu nåede jeg jo lige at finde det link til forbrugerstyrelsens hjemmeside og
der fremgår det da tydeligt at de skal give penge retur da de normalt giver
penge retur på varer.

Mvh
Steen Pedersen

"Miver og Mulle's mor Heidi" <zasha_xFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:bkc92p$2cta$1@news.cybercity.dk...

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 18-09-03 13:48

"Miver og Mulle's mor Heidi" skrev
> Hej Steen
> Niks, man har ikke returret, der findes, så vidt jeg ved, ikke noget der
> hedder returret (fortrydelsesret)

Kun ved fjernsalg.

> [...]
> 5 år! Så det kan da være du kan få det brugt sådan lige overlangs.
> Personligt har jeg oplevet at få udbetalt restbeløbet på et gavekort i

Eller køb varer for 700 kr. og aflevere det tilbage igen.
Dette kun hvis de har returret. Nogle gange kan vil butikken kun lave en nyt
gavekort, andre gange udbetaler de pengene uden at se efter, hvordan der er
betalt.

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.cf-offroad.dk/alarm - 2vejs bilalarm m. fjernstart & turbotimer - nedsat 30%

Fra : SE

Dato : 18-09-03 14:09

Køb en lille ting til en 20'er og få 680,- udbetalt i kontanter.

Det plejer jeg at gøre, hvis jeg ikke kan bruge det hele på én gang.

De eneste steder jeg ikke har haft held med det var i "Kop og Kande" og
Matas - der giver de et nyt gavekort på restbeløbet (eller tilgodebevis).

/se