[OT]Forslag til handlingsplan
Fra : Voldsmanden

Dato : 18-09-03 00:51

Tror I der er én der er ved at være træt af sociale myndigheder...

Efter nu at have fået øjnene op for hvorledes de sociale myndigheder
fungerer kommer hermed mit forslag til en handlingsplan.

Handlingsplan for X-købing kommune, voldsramte børn (foreslået ophævet til
lov):

Uanset episodens omfang, barnets udtalelser, den sociale medarbejders
kendskab eller ukendskab til familien eller omstændigheder omkring episoden
i øvrigt, skal der i alle tilfælde et barn siger til en offentlig ansat "min
far har slået" foretages en politianmeldelse af faderen.

Der må ikke foretages henvendelse til familien før en sådan beslutning
vedtages.

Det vurderes at barnets tarv udelukkende er betinget af om der er slået.
Såfremt en faders handlinger på denne måde forårsager at en søn indser at
han har gjort noget forkert, får dårlig samvittighed over dette og bliver
ked af det, vil dette være en skærpende omstændighed, der antyder at barnet
har al for høj moral, hvilket nødvendigvis må skyldes problemer med barnet
og dermed familien.

I sådanne sager er det uden relevans at en politianmeldelse kan føre til
massive vanskeligheder i familien ligesom de følgevirkninger disse kan have
for familien på længere sigt er de sociale myndigheder uvedkommende.

Ligeledes er det uden relevans at familien risikerer alvorlige psykiske
problemer, i det disse jo kan behandles - i en anden afdeling, så det ikke
går ud over afdelingens budget.

Ligeledes er det af stor betydning, at den enkelte medarbejder i den sociale
myndighed har mulighed for at ræsonnere på egen hånd, uden i så henseende at
være forpligtet af hverken lovgivning eller andre uvedkommende og
sandsynligvis forkerte teser og antagelser om hvad der bedst tjener barnets
tarv. Thi den hellige udførende enkelte medarbejder alene vide.

I tilfælde hvor kolleger eller ledere får kendskab til at en medarbejder har
udført handlinger, skal graden af opbakning og ros til denne medarbejder
være ligefrem proportionalt med graden af sorg eller vrede denne handling
har påført en familie. Man skal ikke irettesætte en nylig startet
medarbejder, i det denne alene ved oplevelsen af, at dennes kolleger får
større klapsalver efter fuldført familieødelæggelse er incitament nok til at
gøre tingene endnu bedre - altså værre - næste gang.

Det anbefales ligeledes at undlade enhver kontakt til en sådan voldelig
familie og i det omfang de alligevel på irriterende vis henvender sig for at
spilde de social myndighedens tid, at anlægge en uforsonlig tone med såvel
forældre som barn, i det den sociale myndighed nok på et eller andet
tidspunkt har hørt noget de gerne vil høre, og således ikke har brug for at
hverken barnet eller forældrene i tide og utide kommer med oplysninger der
kan belyse sagen fra andre sider end det de sociale myndigheder allerede har
valgt er den hellige sandhed. Når uoverensstemmelserne har antaget tilpas
stor karakter henlægges sagen - foreløbig. De stærkeste overlever desværre,
men så kan vi da altid starte én gang til.

Den i enhver henseende overforkælede familie skal være klar over, at
lussinger fra det offentlige ikke på nogen måde er gjort strafbart, hvorimod
en lussing givet mod et barn til enhver tid skal straffes. Jo tydeligere
dette tilkendegives overfor den volds kriminelle des bedre.

Såfremt det ved at ramme familien således lykkes at gøre alvorlig skade på
et barn, uddeles hver fredag guldstjerner som kan bæres på tøjet. For hver
10 små stjerner uddeles tilligemed én stor stjerne.

Det er afdelingens mål at så mange som muligt ved julefrokosten har fuldt
besatte jakker, i det det er et festligt syn - klovnetud og båtnakke er i
øvrigt obligatorisk ved sådanne festlige lejligheder.

Ansatte der afsløres i at tage hensyn til barnets tarv i henhold til den
nuværende lovgivning vil efterfølgende fredag i direkte forlængelse af
stjerne uddelingen blive stillet til skue. Der er herefter mulighed for at
buuuh'e ad denne ansatte - der kalder sig en ansvarlig kollega. Ansatte med
mindst 3 store stjerner har ret til ubegrænset at kalde vedkommende "Tudefjæ
s", for nytilkomne begrænser denne ret sig til 5 gange at sige "Tudefjæs".
Der kan råbes "Buuuh" lige så længe der ønskes. Festlighederne afsluttes med
buksevand.

/Voldsmanden.

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 18-09-03 03:20

hids dig dog ned! du er da ved at være max til grin sådan som du skaber dig!

i min verden ser jeg hellere at der er 1 for mange end 1 for lidt der bliver
meldt for at slå deres børn og lignende!!!!!

person ligt har jeg en del kendskab til familer hvor jeg har kunnet se for
mange år siden at det her... det ender galt! og at de børn burde have været
fjernet for mange år siden! jeg er 26 og har set de ting her ske for 10-15
år siden... nogen af dem jeg kendte dengang er døde.. enten af selvmord
eller overdosis... andre er sociale tabere! ikke alle skæbner skyldes vold
nogen skyldes bare generelt ødelagte hjem!allerede da jeg var de 10-15 år
gammel kunne jeg se at det var noget lort der var ved at ske med de børn! så
hvis du føler dig så fandens sur over at du er blevet meldt for at slå dit
barn.. ja så er det bare ærgeligt! havde jeg set dig slå ham havde jeg
gennembanket dig! og med stolthed taget den straf jeg ville få for det! jeg
ville ikke på noget tidspunkt have det mindste ondt af dig! for at slå
børn... det er fandme det laveste man kan gøre! så luk røven og tag din
straf for den har du fandme fortjent! om du så "kun" har gjort det en gang!

og ja man må ikke slå uanset om det er voksne der slår på voksne eller
voksne der slår på børn... men slår man sine børn har man fandme fortjent en
eller anden form for straf! om den er korporlig eller restligt... begge dele
er ok!

tag det som en "mand" selvom der ikke er meget mand over dig når man slår
børn!

vi tager den lieg en sidste gang... luk røven! du har slået et barn... næste
noget af det svageste man kan gøre her i verden.. og hvis du får en straf
for det... så er det helt i orden!

--
Mvh.

Nikolai R. jensen
www.minvogn.dk

Fra : Madamme

Dato : 18-09-03 06:49

"Nikolai R. jensen" <ntrj@cvom.dk> skrev i en meddelelse
> tag det som en "mand" selvom der ikke er meget mand over dig når man slår
> børn!
[klip}
> [...]
næste
> noget af det svageste man kan gøre her i verden.. og hvis du får en straf

Tak for disse meget oplysende og afklarende juridiske kommentarer. Når du er
færdig, skal du bare råbe "Fæææærdig....".....så kommer der nok en og tørrer
dig......

Hilsen Madamme

Fra : bem

Dato : 18-09-03 06:58

Madamme wrote:
> [...]
>
> Tak for disse meget oplysende og afklarende juridiske kommentarer.
> Når du er færdig, skal du bare råbe "Fæææærdig....".....så kommer der

Læs lige "Voldsmandens" indlæg før du kritiserer Nikolai. "Voldsmandens"
indlæg hører da overhovedet ikke til i denne gruppe. Det er helt ovre i
konspirations-afdelingen.

/Bo

Fra : Madamme

Dato : 18-09-03 07:08

"bem" <bo.elkjaer@NOSPAMeudoramail.com> skrev i en meddelelse
> Læs lige "Voldsmandens" indlæg før du kritiserer Nikolai. "Voldsmandens"
> indlæg hører da overhovedet ikke til i denne gruppe. Det er helt ovre i
> konspirations-afdelingen.
>
> /Bo

Hej Bo

Jeg har læst indlægget. Jeg ser det som et galgenhumoristisk forsøg på at
bevare sin sunde fornuft i en situation, hvor dem, der burde ha gjort det,
ikke levede op til forpligtelsen..
Men det der støder mig mest er det voldsomme udfald mod vold, samtidig med
at der sparkes til en mand, der ligger ned....

Hilsen Madamme

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 18-09-03 08:16

"Madamme" skrev:

> Men det der støder mig mest er det voldsomme udfald mod vold, samtidig med
> at der sparkes til en mand, der ligger ned....

Begge dele er totalt OT i denne gruppe. Find et andet forum!

I øvrigt er diskussionen sikkert meget relevant - se fx.
http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=121585
Men det hører som sagt ikke hjemme her.

/kristian

Fra : TGD

Dato : 18-09-03 19:18

"Kristian Storgaard" <kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk> skrev i en
meddelelse news:BB8F2841.21BCC%kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk...

<KLIP>

> Begge dele er totalt OT i denne gruppe. Find et andet forum!
>
> I øvrigt er diskussionen sikkert meget relevant - se fx.
> [...]

Nej og det gør dit svar hellere ikke og mit for dens sag skyld hellere ikke
så mon ikke vi skal takke voldsmanden for at sætte det i OT og vurdere at
han er kommet med nogen ganske relevante spm. tidligere?

Og så bagefter holder vi alle kæft?

Fra : Hans Joergensen

Dato : 18-09-03 08:24

Nikolai R. jensen wrote:
> i min verden ser jeg hellere at der er 1 for mange end 1 for lidt der bliver
> meldt for at slå deres børn og lignende!!!!!

Æhm.. ja med måde ik'?

Der var vist problemer med en eller flere kommuner der havde lidt
for mange forkerte anmeldelser?

> vi tager den lieg en sidste gang... luk røven! du har slået et barn... næste
> noget af det svageste man kan gøre her i verden.. og hvis du får en straf
> for det... så er det helt i orden!

Det kan ofte være tiltrængt... fx. findes der temmelig mange under
her i Brønshøj der skulle ha' en ordentlig røvfuld..

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : Voldsmanden

Dato : 18-09-03 09:26

> [...]
bliver
> meldt for at slå deres børn og lignende!!!!!

Sådan er lovgivningen bare ikke skruet sammen, og man er restligt uskyldig i
overtrædelse af loven indtil det modsatte er bevist.
Dette netop for at forhindre en procedure som du gerne ser den praktiseret.
Men jeg foreslår du tilmelder dig socialrådgiveruddannelsen, såfremt dit
ønske er, at lave om på hvorledes loven forvaltes overfor borgerne.

> [...]

> hvis du føler dig så fandens sur over at du er blevet meldt for at slå dit

Det er faktisk interessant, hvis du mener at én lussing givet en 14 årig
dreng har forårsaget, at dennes liv er blevet ødelagt. Derimod kan jeg
levende sætte mig ind i hvordan forkert sagsbehandling fra de sociale
myndigheders side kan have givet en dreng i den alder massive problemer og
lede til de oplevelser du beretter om. Især hvis denne dreng i forvejen har
levet i et hjem af "sociale tabere" som du så høfligt kalder det. Og din
historie bekræfter i høj grad min påstand : at de sociale myndigheder ikke
altid fortolker serviceloven korrekt, ligesom der sandsynligvis ofte handles
mod bedre vidende. Dette er min påstand - hvilket jeg finder bekræftet i din
historie, de børn du taler om burde retteligt have været fjernet fra deres
hjem.

> [...]
> børn... det er fandme det laveste man kan gøre! så luk røven og tag din
> straf for den har du fandme fortjent! om du så "kun" har gjort det en

Mine referencer er faktisk serviceloven, hvorefter de sociale myndigheder
burde forventes at skulle handle, eftersom de er forpligtede hertil. Desuden
justitsministeriets redegørelser for hensigten med lovgivningen på området.
Jeg har ikke medtaget citateter fra disse kilder, men kig da i dem og se
hvorledes retssamfundets forslag til praktisk håndtereing af sådanne sager
anbefales udført.
At du tilsyneladende selv har et udvidet kendskab til begrebet vold samt de
konsekvenser straffen har for en familie er sørgeligt, og såfremt dette
skyldes at du én gang har fået en lussing - iøvrigt pga overtrædelse af ikke
blot nogle opdragelsesmæssige rammer, men også straffeloven, hvis du havde
været nogle få måndeder ældre- vil jeg meget gerne høre om dette, fordi i så
fald er der måske grund til at ændre ikke alene serviceloven, men også
straffeloven og forvaltnngens håndtering af disse.
Desuden er jeg glad for at høre, at du (formoder du selv har børn) aldrig
vil udøve nogen vold på dem (husk iøvrigt at psykisk vold er at betragte på
lige fod med vold iht straffeloven). Jeg er personligt overbevist om, at
vold ikke bør anvendes i opdragelsen. Desværre er virkeligheden ikke altid
skruet sådan sammen. Men jeg er enig i, at vold ikke bør være et opdragende
værktøj. Og derfor også fuldt ud enig i såvel serviceloven som straffeloven.
> [...]
en
> eller anden form for straf! om den er korporlig eller restligt... begge

Den belastning det er for en familie at udsættes for dette bytter jeg gerne
for en tilsvarende lussing hver eneste dag resten af mine dage.
Ligeledes tager jeg gerne en eventuel straf, såfremt dette bliver mig pådømt
i henhold til gældende lov, fortolkningen af denne samt naturligvis
præcedens. - det er vand ved siden af den straf det er, at være i de sociale
myndigheders vold.

> [...]
næste
> noget af det svageste man kan gøre her i verden.. og hvis du får en straf

Jeg har forsøgt at forklare mit synspunkt så nøgternt som muligt her, det
oprindelige indlæg var beskrevet som [OT] og skal ses som et forsøg på en
ironisk og humoristisk indgangsvinkel.
Jeg kan nok ikke bevæge mit indlæg ned på et lavere plan end ved følgende :
"Moral er godt - dobbeltmoral er dobbelt så godt"
"Lad den der er uden synd kaste den første sten"

/Voldsmanden.