øl, vin og sprut forbudt?
Fra : MaRk

Dato : 17-09-03 13:39

Hej

Må man sige at det er forbudt at nyde alcohol drikke offentligt i bymidten
som det er blevet gjort i korsør??

Findes der en lov om det?

Jeg har smidt et billede af skiltet i binaer med samme titel.

Mark

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 17-09-03 13:47

"MaRk" skrev:

> Må man sige at det er forbudt at nyde alcohol drikke offentligt i bymidten
> som det er blevet gjort i korsør??

Det er op til kommunalbestyrelsen, som du kan se.

Samme ordning har været gældende i Århus i måske 10 år....

/kristian

Fra : Anders Christensen

Dato : 17-09-03 20:10

"Kristian Storgaard" <kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk> skrev i en
meddelelse news:BB8E2472.21B0F%kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk...

> Det er op til kommunalbestyrelsen, som du kan se.
>
> Samme ordning har været gældende i Århus i måske 10 år....
>
> /kristian

Bare en strøtanke om forbudet i Århus...

Gælder dette forbud også for "den spanske trappe"? (tænker her på selve
trappen, og ikke de mange hyggeligt cafér der ligger ned til den)
Her sidder jo næsten altid folk og drikker, men er det mon lovligt der,
eller kan man tænke sig at der er en speciel tilladelse pga. de mange cafér?

Mvh Anders Christensen

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 17-09-03 21:48

"Anders Christensen" skrev:

> [...]
> eller kan man tænke sig at der er en speciel tilladelse pga. de mange cafér?

Nu må det ikke hænge mig op på det, men jeg tror at det må blive et ja.

Jeg mindes i hvert fald, at der står et forbudsskilt når man kommer over
fodgængerovergangen fra Frederiksgade over mod Magasin - og det er jo
nærmest ned til "trappen" (eller Vadestedet, som er det officielle navn).

Men jeg går så tit forbi, at jeg ikke har lagt mærke til det
Det kan være at forbuddet ikke gælder den vej henad Aaboulevarden.

I øvrigt tror jeg ikke at forbuddet håndhæves særlig strengt.

/kristian

Fra : Thomas S

Dato : 18-09-03 10:15

Kristian Storgaard <kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk> wrote in message news:<BB8E953D.21B5E%kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk>...

> Nu må det ikke hænge mig op på det, men jeg tror at det må blive et ja. [...]

Og nu må I heller ikke hænge mig op på det, da jeg ikke længere bor i
Århus og har mulighed for at gå ned at kigge på skiltene.

Men det er mit helt klare indtryk, at forbuddet netop er møntet på
trappen. Og det forekommer mig, at begrundelsen derfor kunne være en
beskyttelse af cafeernes mulighed for indtjening (hvad man så end
synes om den slags...). Jeg har dog aldrig oplevet noget, der bare
minder om, at forbuddet bliver håndhævet ud over de opsatte skilte.

Mvh

Thomas S

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 18-09-03 11:57

"Thomas S" skrev:

> [...]
> trappen. Og det forekommer mig, at begrundelsen derfor kunne være en
> beskyttelse af cafeernes mulighed for indtjening (hvad man så end

Det tror jeg nu ikke, for jeg mindes at forbuddet kom i stand nogen år inden
åen blev åbnet.

/kristian

Fra : DWM

Dato : 25-09-03 14:29

> Det tror jeg nu ikke, for jeg mindes at forbuddet kom i stand nogen år inden
> åen blev åbnet.

Det gjorde det også. Var det egenligt ikke også primært pga drankerne
som sad der at det blev indført? Husker måske forkert.

/Kenneth Iversen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 17-09-03 16:50

MaRk wrote:
> Må man sige at det er forbudt at nyde alcohol drikke offentligt i bymidten
> som det er blevet gjort i korsør??
> Findes der en lov om det?

Det plejede at være forbudt at drikke øl i Skælskør bymidte, og var
det vel i ca. en 5 års tid...

Men det ser ud til at forbuddet er ophævet, da det ikke hjalp en
skid, og lokalbetjenten åbentbart ikke gad gøre den mindste smule
for at stoppe det...

// Hans
--
Sidevogn til Russer MC (Ural/Dnepr) samt militær-udstyr til denne
købes for rimelig pris!