Regler Vedr. opsigelse af lejemål.
Fra : Mich@el

Dato : 14-09-03 16:10

Hejsa.

Jeg har købt en ejerlejlighed, og skal derfor flytte fra min nuværende
leje-lejlighed.

Jeg har 3 Mdr. opsigelse, og vil nu vide om det er nok at jeg næste gang
jeg betaler husleje via min netbank, skriver at jeg her sammen med
huslejeindbetalingen pr. 1. Okt. 2003 opsiger mit lejemål, med
udflytning pr. 15. Dec. 2003.

Er det gangbart, eller skal jeg sende et anbefalet brev. ???

Jeg har ingen lejekontrakt, så jeg er omfattet af lejeloven som siger at
jeg har 3 Mdr. opsigelsesvarsel.

Mvh.
Michael

Fra : Mich@el

Dato : 14-09-03 16:12

Hej igen

"Mich@el" skriver:

> [...]
> jeg betaler husleje via min netbank, skriver at jeg her sammen med
> huslejeindbetalingen pr. 1. Okt. 2003 opsiger mit lejemål, med

Ovenstående skriver jeg i feltet "Besked til beløbsmodtager"

Mvh.
Michael

Fra : alexbo

Dato : 14-09-03 17:44

"Mich@el" skrev

> [...]
> jeg betaler husleje via min netbank, skriver at jeg her sammen med
> huslejeindbetalingen pr. 1. Okt. 2003 opsiger mit lejemål, med

Det er en højst usikker metode, det er ikke sikkert der overhovedet er nogen
der læser det.

Send et brev i god tid, og bed om at få en bekræftigelse på modtagelsen.
Hvis ikke du har fået den inden sidste frist så ring.
Eller henvend dig personligt hos udlejeren.

mvh
Alex Christensen

Fra : Familien Nielsen

Dato : 14-09-03 17:51

"Mich@el" <ms@sport.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> udflytning pr. 15. Dec. 2003.
>
> Er det gangbart, eller skal jeg sende et anbefalet brev. ???

Af bevismæssige grunde bør du foretage opsigelsen skriftligt. Enten i form
af et anbefalet brev, du beholder en kopi af, eller ved at få udlejeren til
at kvittere for modtagelsen på en enslydende kopi.
Det er vigtigt, at opsigelsen er kommet frem til udlejer inden udløbet af
den måned, hvor du afgiver opsigelsen, og at du kan bevise dette. Det er
ikke nok, at din opsigelse er afsendt inden månedens udløb. Dette gælder,
selv om den eller de sidste dage i måneden er søn- og helligdage.

Skulle du have behov for at flytte, før opsigelsesvarslet udløber, kan du
frit gøre det, men du skal som udgangspunkt betale husleje for hele
perioden. Flytter du for eksempel midt i opsigelsesperioden, bør du meddele
udlejeren det og aflevere nøglerne, for udlejeren skal bestræbe sig på at
genudleje hurtigst muligt (få også kvittering for aflevering af nøgler). Og
hvad udlejeren økonomisk får ind - eller burde få ind - ved en sådan
genudlejning, skal komme dig til gode. Eller sagt på anden vis, så skal
denne husleje fragå i det, du ellers skulle have betalt i
opsigelsesperioden.

mvh. Nielsen

Fra : Else Holm

Dato : 15-09-03 09:59

"Familien Nielsen" <mrnielsen@mail[removethis].dk> skrev i en
meddelelse news:3f649ced$0$13198$edfadb0f@dread15.news.tele.dk
> [...]
> Eller sagt på anden vis, så skal denne husleje fragå i det, du
ellers
> skulle have betalt i opsigelsesperioden.

- og hvis du først fortæller det ved huslejens betaling den 1.
oktober,
løber opsigelsesvarslet 1 måned mere - opsigelsen skal afgives
inden udgangen af en måned.

--
Else