aner til Søren Rasmussen (Fisker) død i Ga~
Fra : Ole Munk

Dato : 11-09-03 21:06

Jeg er p.t. i gang med at få styr på familien i Gammel Rye. Her er jeg
indtil videre kommet tilbage til:

Søren Rasmussen (Fisker) sikkert født inden 1708 og sikkert død i Gammel Rye
i mellem 10/11 1758 og 1762 hvor kirkebogen starter.

Han får sandsynligvis mindst følgende børn (de optræder konstant som faddere
hos hinanden):

Thomas Sørensen født ca. 1728 og begravet som ungkarl 4 oktober 1772 i
Gammel Rye, 44 år gammel

Christen Sørensen Fisker, født ca. 1733/1735, fæster 10 november 1758 hans
faders Søren Rasmussens ½ gård, som faderen afstår - gift inden 1762 med
Kirsten Nielsdatter, Christen dør efter 1.2.1801

Søren Sørensen Fisker, født ca. 1733, gift inden 1757 med Ellen
Christensdatter Dørups, gift 31 maj 1793 med Anne Marie Jacobsdatter, der er
skifte efter Søren den 12 maj 1803.

Jeg har kigget efter forældrene til ovennævnte Søren Rasmussen (Fisker) og
har fundet følgende muligheder:

Er den Rasmus Sørensen, der bliver begravet i Rye 26 maj 1764 som 83 årig
d.v.s. født omkring 1681 hans far?

Eller er det nedennævnte Rasmus Salomonsen - dvs Søren er født omkring 1700
hvilket kan være meget sandsynlig?

616 Rasmus Salomonsen i Rye. 3.5.1704, fol.228.
E: Karen Steffensdatter. LV: Anders Steffensen sst. B: Steffen 14, Mette 11,
Salomon 8, Søren 4, Christen 2. FM: fars halvbror Gregers Rasmussen, morbror
Søren Steffensen sst.

Kan du kaste lys over ovenstående, hører jeg meget gerne fra dig

mvh Ole
--
E-mail: ole@ole-munk.dk
Hjemmeside: www.ole-munk.dk