M55 datakabel fra cellshoppen.dk?
Fra : David Holm

Dato : 17-09-03 21:51

Hejsa

Efter at have kæmpet en rum tid med www.mobiltec24.de har de nu lovet at
refundere pengene for et datakabel jeg har købt af dem. På deres hjemmeside
fremstår det som om det er 100% identisk med original kablet men uanset hvad
kan jeg ikke få det til at virke...

Er der nogen der har erfaringer med kabler fra cellshoppen.dk? Specifikt om
de virker med GPRS opkobling, Siemens Data Suite og Firmware opgradering?
Kan andre steder anbefales evt. med billige originalkabler?

mvh

David

Fra : Jimmy

Dato : 17-09-03 22:36

"David Holm" <wormie_fjerndette@alberg.dk> wrote in message
> [...]
hjemmeside
> fremstår det som om det er 100% identisk med original kablet men uanset

Jeg har købt et til Nokia og et til Ericsson.
De virker med på *ingen* måde!

På kabler der fungerer sidder der en ekstra sort boks men noget elektronik
i.
Det gør der ikke på Cellshoppens.

De skriver på deres FAQ/Support at man skal installere et program (userport)
som kan åbne for portie i XP eller noget.
Dette har jeg gjort og det havde absolut ingen effekt.

Jeg mener det er fupkabler, men hvis nogen har fået dem til at virke vil jeg
da blive glad for at høre hvordan!

> Kan andre steder anbefales evt. med billige originalkabler?

Muligvis mobilkabler.dk (husk www - det virker ikke uden).

Når jeg siger muligvis er det fordi jeg bestilte fire kabler i dag, fik at
vide man kan betale med VISA og at jeg skulle kigge til højre og til venstre
på skærmen (hvor der ikke er noget sted man kan betale med VISA), og
efterfølgende fik en ekstremt fejlformateret "ordrebekræftelse", som ikke
forklarede noget om hvad de bekræftede, den samlede pris eller hvor man
betaler med VISA som jeg angav som betalingsmåde.

Jeg glæder mig til at se, om de magter at sende mig en korrekt email med
relevante data!

Mvh
Jimmy

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 18-09-03 06:27

Jimmy wrote:
> Jeg mener det er fupkabler, men hvis nogen har fået dem til at virke
> vil jeg da blive glad for at høre hvordan!

Jeg har købt et kabel til Nokia 3510i hos Cellshoppen. Det virker
fint med Oxygen Phonemanager. Har ikke prøvet det med andre
programmer.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Thomas Andersen

Dato : 18-09-03 07:21

Det lyder som UserPort ikke er korrekt installeret.
UserPort driveren kræves for at få I/O- adgang til 16 bit programmer under
windows xp/2000.
Bruges kablet under windows 98 er der ingen problemer.
Så prøv evt. kablet under 98.
Personligt har jeg installeret System Commander 7, så jeg har både windows
Xp, samt 98 på samme maskine.
Så det er absolut ikke noget med fupkabler at gøre. I 95 % af tilfældende
skyldes det forkert brug eller opsætning.
En anden ting er at mange forsøger med Nokias egen software. F.eks. PC
Suite, men desværre kører de kun med originale kabler. Dog har jeg hørt at
de er kommet med en ny version der skal kunne klare begge typer.
Men til Jimmy, så har jeg lige sendt et datablad, der kan hjælpe dig med
opsætningen.

--
Best regards / Med venlig hilsen

Thomas Andersen
CellShoppen I/S
www.CellShoppen.dk

Fra : Jimmy

Dato : 18-09-03 08:13

"Thomas Andersen" <Lomme@Stofanet.dk> wrote in message
> Det lyder som UserPort ikke er korrekt installeret.
> UserPort driveren kræves for at få I/O- adgang til 16 bit programmer under
> windows xp/2000.

Hvordan kan det være, at dette program ikke skal anvendes, når man anvender
et originalt datakabel eller et uoriginalt fra mobilkabler?

> Så det er absolut ikke noget med fupkabler at gøre. I 95 % af tilfældende
> skyldes det forkert brug eller opsætning.

Det kan sagtens være korrekt.
Efter et par timers søgning på google og opsætning blev jeg lettere
frustreret og konstaterede, at det ikke kunne virke.

Jeg ønsker blot at kunne tilgå telefonen via Hyperterminal.

Jeg prøver igen.

Mvh
JImmy

Fra : Claus E Beyer

Dato : 18-09-03 08:04

"David Holm" <wormie_fjerndette@alberg.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> de virker med GPRS opkobling, Siemens Data Suite og Firmware opgradering?
> Kan andre steder anbefales evt. med billige originalkabler?

Jeg har købt et kabel til mine Ericsson'er hos CellShoppen. Det virker både til
GPRS-opkobling på en T65 og en R600. Jeg har brugt et program der hedder noget i
retning af "Data Fone Suite" til T65. Til R600 brugte jeg en vejledning jeg
fandt på http://www.sonyericsson.com/dk/ og søgte under R600.

Claus

Fra : Claus

Dato : 18-09-03 18:57

Jeg har et kabel fra cellshoppen, jeg bruger på min m55
og siemens egen sw.
Der er ingen problemer, jeg har dog ikke prøvet gprs (har ingen abb.)
Husk dog at installere den portdriver som der henvises til på deres
hjemmeside, hvis du kører win 2k som jeg.

mvh
Claus

Fra : David Holm

Dato : 19-09-03 08:20

> [...]
> Husk dog at installere den portdriver som der henvises til på deres
> hjemmeside, hvis du kører win 2k som jeg.
Kunne jeg lokke dig til at åbne GPRS programmet og se om det kan finde tlf?

mvh

David

Fra : Claus

Dato : 19-09-03 18:01