Det lyder som UserPort ikke er korrekt installeret.
UserPort driveren kræves for at få I/O- adgang til 16 bit programmer under
windows xp/2000.
Bruges kablet under windows 98 er der ingen problemer.
Så prøv evt. kablet under 98.
Personligt har jeg installeret System Commander 7, så jeg har både windows
Xp, samt 98 på samme maskine.
Så det er absolut ikke noget med fupkabler at gøre. I 95 % af tilfældende
skyldes det forkert brug eller opsætning.
En anden ting er at mange forsøger med Nokias egen software. F.eks. PC
Suite, men desværre kører de kun med originale kabler. Dog har jeg hørt at
de er kommet med en ny version der skal kunne klare begge typer.
Men til Jimmy, så har jeg lige sendt et datablad, der kan hjælpe dig med
opsætningen.
--
Best regards / Med venlig hilsen
Thomas Andersen
CellShoppen I/S
www.CellShoppen.dk
"Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:is4ab.3936$565.2893@news.get2net.dk...
>
> "David Holm" <wormie_fjerndette@alberg.dk> wrote in message
> news:3f68c923$0$24651$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > Hejsa
> >
> > Efter at have kæmpet en rum tid med
www.mobiltec24.de har de nu lovet at
> > refundere pengene for et datakabel jeg har købt af dem. På deres
> hjemmeside
> > fremstår det som om det er 100% identisk med original kablet men uanset
> hvad
> > kan jeg ikke få det til at virke...
>
> Jeg har købt et til Nokia og et til Ericsson.
> De virker med på *ingen* måde!
>
> På kabler der fungerer sidder der en ekstra sort boks men noget elektronik
> i.
> Det gør der ikke på Cellshoppens.
>
> De skriver på deres FAQ/Support at man skal installere et program
(userport)
> som kan åbne for portie i XP eller noget.
> Dette har jeg gjort og det havde absolut ingen effekt.
>
> Jeg mener det er fupkabler, men hvis nogen har fået dem til at virke vil
jeg
> da blive glad for at høre hvordan!
>
>
>
> > Kan andre steder anbefales evt. med billige originalkabler?
>
> Muligvis mobilkabler.dk (husk www - det virker ikke uden).
>
> Når jeg siger muligvis er det fordi jeg bestilte fire kabler i dag, fik at
> vide man kan betale med VISA og at jeg skulle kigge til højre og til
venstre
> på skærmen (hvor der ikke er noget sted man kan betale med VISA), og
> efterfølgende fik en ekstremt fejlformateret "ordrebekræftelse", som ikke
> forklarede noget om hvad de bekræftede, den samlede pris eller hvor man
> betaler med VISA som jeg angav som betalingsmåde.
>
> Jeg glæder mig til at se, om de magter at sende mig en korrekt email med
> relevante data!
>
> Mvh
> Jimmy
>
>