Telmore og Samsung for fremtiden
Fra : Ole Rasmussen

Dato : 05-09-03 08:54

Hej

Idag kan man i Berlingske læse dette:

Telmore og Samsung går i alliance

Telmore smider nu alle andre mobiltelefoner ud fra sin webbutik og vil i
fremtiden satse på koreanske Samsung alene.

http://www.berlingske.dk/it/artikel:aid=354162

--
M.v.h. Ole®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 05-09-03 11:03

Ole Rasmussen <newsfeed@melby-online.dk> wrote in

> Telmore og Samsung går i alliance
>
> Telmore smider nu alle andre mobiltelefoner ud fra sin webbutik
> og vil i fremtiden satse på koreanske Samsung alene.
>
> http://www.berlingske.dk/it/artikel:aid=354162

Lyder som en temmelig skidt beslutning rent foretningsmæssigt -
hvorfor ikke beholde de andre mærker men blot have Samsung som
"hovedattraktion" ? - jeg tror man mister mange kunder på at smide
populære mærker som Nokia, Ericsson og Siemens ud af butikken.

Nerd is a word only used by those who can’t pronounce ’Intellectual’.
- http://query.dk/permlink.php?link=1058129898

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 05-09-03 11:19

Henrik Stidsen skrev:

> [...]
>"hovedattraktion" ? - jeg tror man mister mange kunder på at smide
>populære mærker som Nokia, Ericsson og Siemens ud af butikken.

Man har måske vurderet, at der ikke har været så meget salg i dem
(prisen er høj, de er uden abonnement og simlock). Ved at lave en
specielaftale med Samsung [*1], så kan man få prisen i bund på disse
modeller, og det er jo altså stadig muligt at bruge Nokia og de andre
hos Telmore ShopMore vælger blot kun at sælge Samsung.

[*1] En aftale, der sikkert bl.a. siger, at Telmore kun må sælge
Samsung-telefoner, hvis prisen skal være lavere end normalt.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din mobiltelefon.

Fra : Ukendt

Dato : 05-09-03 11:24

KLIP

> En aftale, der sikkert bl.a. siger, at Telmore kun må sælge
> Samsung-telefoner, hvis prisen skal være lavere end normalt.

Hvis det absolut skal være et andet mærke, er der også sikkert én og
anden, der kan hjælpe med en billig oplåsning...

Hr. Bjørn