Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kamera - pc uden usb
Fra : Storm

Dato : 21-09-03 19:45

Jeg bruger glad og fornøjet mit Ixus 400 sammen med en Mac PowerBook,
men er det muligt at hente billeder ud af kameraet direkte til en pc
uden usb (Windows Me).
- Er svaret på hvad jeg skal investere i af udstyr simpelthen, at jeg
skal købe en ny pc?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Michael Holm

Dato : 21-09-03 20:10

Du kan købe et kort med 4 usb porte for 200.-

--M

Fra : Storm

Dato : 21-09-03 20:53

Michael Holm <Michael@Holm.org> wrote:

> Du kan købe et kort med 4 usb porte for 200.-

Tak skal du ha', det lyder da rigtig godt.
Det må jeg så finde ud af at få sat i.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-09-03 20:58

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Jeg bruger glad og fornøjet mit Ixus 400 sammen med en Mac PowerBook,
> men er det muligt at hente billeder ud af kameraet direkte til en pc
> uden usb (Windows Me).

Du er vist ikke vant til pc'er, hvad? Som du har fået at vide, har
de fleste pc'er noget, der hedder udvidelsespladser. De følger en
standard, der vist nok hedder PCI. Man kan for en yderst rimelig pris
købe kort til disse pladser. Jeg tror såmænd, at selv Bilka forhandler
sådan nogle.

> - Er svaret på hvad jeg skal investere i af udstyr simpelthen, at jeg
> skal købe en ny pc?

Det var dog en afgyselig tanke. Købe en pc! Du kan f.eks få en brugt
iMac til næsten ingen penge. En ældre PowerMac G4 kan man vist også købe
ret billigt efterhånden. Ellers har du jo din dejlige PowerBook. Hvad
skal du bruge computeren til? Du kunne evt. sætte en ekstern skærm på
din PowerBook, eller ligefrem købe en nyere PowerBook. Du har set de nye
modeller, ikke? <http://www.apple.com/dk/powerbook/>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Storm

Dato : 22-09-03 22:28

> Du er vist ikke vant til pc'er, hvad?

Kun som dum bruger ihvertfald. Ikke noget med at kikke i kortene.

> [...]
> for en yderst rimelig pris købe kort til disse pladser. Jeg tror såmænd,

Jeg kigger nærmere på Jespers forslag.

> [...]
> skal du bruge computeren til? Du kunne evt. sætte en ekstern skærm på
> din PowerBook, eller ligefrem købe en nyere PowerBook. Du har set de nye

Du er nu sød - men altså nogle gange må man tilpasse sig omgivelserne -
selv om jeg ihærdigt kæmper med at gøre det omvendte. Min begejstring
over de digitale billeder har smittet, så nu kræver resten af familien
også adgang til at høste fra kameraet - og det gør ikke noget at de
_ikke_ får adgang til min PowerBook
Men jeg har da længe haft behov for en nyere model.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 21-09-03 21:13

Storm wrote:

> [...]
> uden usb (Windows Me).
> - Er svaret på hvad jeg skal investere i af udstyr simpelthen, at jeg

Nej - du kan købe et IDE-USB kort og sætte i pc'en, noget i den her stil:

<http://edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1314887895>

priserne varierer _meget_ efter mærke og USB1.1/2 (jeg vil anbefale
USB2, det er hurtigere, og det giver bedre interface til diverse
kortlæsere), antallet af stik og (tilsyneladende) vindretningen da de
blev sat til salg.

Spøg til side: jeg har for nylig skullet hjælpe med at 'digicam-enable'
3 gamle maskiner, og det var altså lettest at få det halvdyre ASUS-kort
op at køre, men det var ikke spor umuligt med de to andre kort jeg
prøvede (bla. Q-tech).

Den ene af de tre maskiner endte vi med at skifte ud, dens bundkort
ville simpelt hen ikke være med. Efter tre gange bios-flash og lidt
andet lort gav vi op i erkendelse af at maskinen var så lille og gammel
så den nok alligevel snart skulle skiftes ud når der skulle lækre nye
digitalkamerabilleder ind på den og blive leget med

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Storm

Dato : 22-09-03 22:28

Jesper Brunholm <nospam@brunholm-scharff.dk> wrote:

> [...]
> så den nok alligevel snart skulle skiftes ud når der skulle lækre nye
> digitalkamerabilleder ind på den og blive leget med

Tak for dit hjælpsomme svar. Jeg håber ikke jeg ender som maskine 3, men
jeg vil undersøge/kaste mig ud i dine forslag, men får nok først gjort
det i weekenden.

--
Venlig hilsen Nina Storm