Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Lader til Cannon G2
Fra : Peter Kjær

Dato : 21-09-03 17:04

Hejsa,

Nogen der kender et sted hvor man kan købe en lader til en Cannon G2...ja
altså til batteriet :) Gerne en der kan aflade batteriet automatisk inden
genopladning.

--
Ses,
Peter

Fra : Hans Chr. Sørensen

Dato : 21-09-03 17:23

Canon laver en der hedder CA-PS400 som har plads til 2 batterier, samt en
mindre med plads til et batteri.

Hilsen Hans - www.fotofritid.dk

----------

Fra : Per O. Madsen

Dato : 21-09-03 17:29

> [...]
> altså til batteriet :) Gerne en der kan aflade batteriet automatisk inden

Jeg kan anbefale en lader fra www.batterier.dk
(http://www.batterier.dk/index.htm?camcharger.htm), som jeg selv har købt
til mit G2. Den kan bruges såvel i bilen som derhjemme, og er meget
billigere (249kr) end Canons egen.

Per O.

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-09-03 18:07

Peter Kjær <Peter@dacor.dk> wrote:

> Nogen der kender et sted hvor man kan købe en lader til en Cannon G2...ja
> altså til batteriet :) Gerne en der kan aflade batteriet automatisk inden
> genopladning.

Det er mit indtryk, at de nye typer batterier ikke har behov for at
blive afladet med mellemrum. Er det ikke rigtigt, eller har jeg
mistforstået noget?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Sparre

Dato : 21-09-03 18:28

> Det er mit indtryk, at de nye typer batterier ikke har behov for at
> blive afladet med mellemrum. Er det ikke rigtigt, eller har jeg
> mistforstået noget?

Jo, på sin vis det er sket meget siden NiCd tiden, men en battericelle har
altid godt af et blive opladet, ihvertfald NiMH celler kan godt gå hen og
blive lidt sløve så kan et par af og opladninger sætte skub i sagerne
igen...

--
Sparre

Fra : thomas

Dato : 21-09-03 19:41

"Sparre" <christian@etdomæne.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> altid godt af et blive opladet, ihvertfald NiMH celler kan godt gå hen og
> blive lidt sløve så kan et par af og opladninger sætte skub i sagerne

Det er vist et Lithiumbatteri på G2-eren - de har ikke samme hukommelse, og
skal derfor ikke aflades.

Det er stadig bedst, ikke at give batteriet pauser uden brug på mere end 1
måned, samt at lade i mere end 24 timer ad gangen, men ellers skulle det
være meget nemt at have med at gøre

/Thomas

Fra : Storm

Dato : 21-09-03 19:53

thomas <fjerndettEthomas@sook.dk> wrote:

> Det er stadig bedst, ikke at give batteriet pauser uden brug på mere end 1
> måned, samt at lade i mere end 24 timer ad gangen

Du mener _ikke_ at lade i mere end 24 timer ad gangen - ikke sandt?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : thomas

Dato : 21-09-03 21:40

Jo... har siddet for længe bag skærmen...

Microsoft og videoredigering ##**!!!¤¤*#