Hvad laver han?? (lidt langt...)
Fra : Betina von Ahnen Thy~

Dato : 21-09-03 14:34

Når jeg får gæster (specielt inden for de sidste to uger efter han er blevet
kastreret) ter Bailey sig virkelig som et lille barn der lige skal
demonstrere og se hvor langt han kan gå med mig.
Han kører helt op og kan ikke falde ned igen.
For at give et eksempel:

Får nogle venner på besøg. Bailey hilser gladeligt på dem fordi han kender
dem.
De når dårligt nok at komme ind i stuen så er han over dem! Hopper op og ned
ad dem OGSÅ selvom de ignorerer ham. Jeg prøver forgæves at få ham ned fra
sit trip, men uden held.
Hvis jeg endelig er så heldig at jeg får ham til at sitte, så går der
nøjagtig tredive sekunder så er han på farten igen!
Jeg kan lokke med nok så mange godbidder...det rager ham en høstblomst!
Endelig får vi alle sat os ned i sofaen, og så er han der igen. Han kommer
hen til dem eller mig, og det er ikke stille og roligt, og så vil han lege.
Han napper og kaster sig rundt som om han har fået et anfald. Han er slet
ikke til at styre!
Hvis der så bliver sagt NEJ til ham så sker der kun det at han bliver endnu
vildere!
Det resulterer så ofte i, at mor her må puste sig op overfor ham, og hvad
gør han!? Begynder at bide ud efter mig og vise tænder. Noget som jeg ikke
vil finde mig i og han ved det udmærket godt!
Nogle gange kan hans opkørenhed løses ved at jeg beordrer ham hen i
kurven....vel at mærke til han når derhen!
E´n gang siger jeg dæk til ham og hvis ikke han lægger sig går jeg hen mod
ham for at "hjælpe" ham. Når han så ser at jeg kommer, nærmest kaster han
sig ned i kurven og begynder at gø og brokke sig og endnu en gang...bide ud
efter mig.
Jeg har virkelig haft mine kampe med ham 6-7 gange bare her i weekenden og
jeg orker simpelthen ikke at blive ved. Jeg vinder hver gang, efter hvad jeg
kan forstå på hans opførsel efter en tur. Han lissom smasker og kigger væk
fra mig, men der er bare det i det, at han så prøver igen efter 5-10
minutter.

Er det magtkamp det her eller hvad sker der inde i hans hoved??

Han er stille og rolig når jeg er her alene med ham og sammen med min
datter, som han for øvrigt følger overalt. Hun kan kravle op i hundekurven
til ham, hive i ham og han finder sig bare i det! (Hun er 10 mdr gammel)

Hvad kan jeg gøre!?? Råd modtages med kyshånd :0)

Hilsen Betina

Fra : Louise Viborg

Dato : 21-09-03 14:47

Hej Betina!
Det lyder præcis som Baluka! Bortset fra at han ikke bider ud efter
mig når jeg siger noget til ham. Men han er helt umulig at få ned på
jorden når der kommer gæster.
Det har været en sej kamp at få rettet op på ham efter vi fik ham, men
når vi får gæster er han fuldstændig ligeglad med mig. Han skaber sig
fuldstændig åndsvagt. Men det lykkes nok engang
Jeg følger lgie emd i denne tråd og ser om jeg kan få nogle gode ideer

Mvh. Louise & Baluka (Golden Retriever)
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Killinger salgsklare i uge 46

Fra : Stine Frandsen

Dato : 21-09-03 21:21

Hej :)

Det lyder bekendt det der ....
Det eneste råd jeg kan give dig, at at ignorere hunden og evt. vende sig væk
fra ham. ALtså ingen skæld ud, ingen lokken, ingen godbider. OG gæsterne
skal selvfølgelig også totalt ignorere ham - ret svært, Når hunden så på et
tidspunkt "opgiver" og ligger sig hen eller bare forholder sig roligt et
stykke tid, så kald hunden til jer og hils / nus lidt med ham. Hver gang han
bliver "vild" skal han ignoreres. På et tidspunkt virker det, men det kan
være en lidt sej "kamp", men resultatet er guld værd.
Læs evt. bog om klikkertræning, det er lidt efter deres principper, ignorer
når hunden gør noget "forkert"/ uønsket, ros ved det modsatte.
Held & Lykke og husk lige at indvi gæster om reglerne, helst inden de
ankommer.

--
Stine Frandsen
Kennel Santippe's

Ny adresse, email m.m. fra d. 15 / 7

santippe@hund.dk
http://users.cybercity.dk/~buh10466

Flyndermøllevej 7, 7660 Bækmarksbro
97402171 / 24669356

Fra : Ukendt

Dato : 22-09-03 09:44

"Betina von Ahnen Thygesen" <betina@deskstar.dk> skrev i en meddelelse

> Får nogle venner på besøg. Bailey hilser gladeligt på dem fordi han kender
> dem.

Hvem går først til døren. Dig eller Bailey ?

Vi plejer, at lukke hundene i et andet rum, eller be`dem om, at sitte og
blive, hvis det ringer på døren. Hundene får så lov, at hilse når folk er
kommet ind og har taget sko og jakke af. Buffy ville gerne helt op og sidde
hos folk nogengange. Det fik hun lov til. Når hun så havde snakket færdig,
så slappede hun af, gik sin vej og gav sig til at sove. Der har dog ikke
været problemer, med at kalde hende væk, hvis folk ikke gad, at snakke med
hende.

> Er det magtkamp det her eller hvad sker der inde i hans hoved??

Hvis han lige er kastreret, påvirker det hormonerne meget ( kan dog ikke
helt huske hvordan ), så giv ham lidt mere tid. Det kan vidst tage op til en
mdr. før det hele falder på plads.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Betina von Ahnen Thy~

Dato : 22-09-03 21:23

> Hvem går først til døren. Dig eller Bailey ?
>
> Vi plejer, at lukke hundene i et andet rum, eller be`dem om, at sitte og
> blive, hvis det ringer på døren.

Når det ringer på døren plejer jeg at gå ud og åbne og står mellem gæster og
Bailey. Dvs at det er mig der først siger hej, men det lader ikke til at
hjælpe på det...

Mine næreste venner plejer bare at gå ind og det er ikke lige altid jeg
opdager det før Bailey er røget afsted!

Hvis jeg ved at det er lige før der er nogen der kommer, får jeg ham til at
lægge sig i kurven. Han protesterer højlydt ved det og prøver alt hvad han
kan for at komme ud til dem.

> [...]
> helt huske hvordan ), så giv ham lidt mere tid. Det kan vidst tage op til

Jeg undrer mig bare, for selv dyrlægen blev forbavset over at høre hvor stor
ændring der var kommet i hans adfærd!
Lyder ikke som om det er helt normalt....

Hilsen Betina

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-03 18:40

> Jeg undrer mig bare, for selv dyrlægen blev forbavset over at høre hvor
stor
> ændring der var kommet i hans adfærd!
> Lyder ikke som om det er helt normalt....

Giv ham lige 14 dage til en måned mere og se om hans adfærd ikke bliver
normaliseret.

Hvor gammel er han ? Havde han lige så store problemer før kastrationen, med
gæster i huset ?

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Betina von Ahnen Thy~

Dato : 23-09-03 20:59

> Hvor gammel er han ? Havde han lige så store problemer før kastrationen,
med
> gæster i huset ?

Han er næsten 16 mdr gammel, så han er jo stadig fuld af krudt :0)

Der var problemer før han blev kastreret, men det er blevet værrere efter!

Han har dog været okay rolig i dag så jeg håber lidt at det går den rigtige
vej nu :0)

Hilsen Betina

Fra : Benny Mortensen

Dato : 24-09-03 13:44

Hej Betina

Det lyder for mig, som magtkampen der er oppe på fuldt blus. Så det som du
åbenbart lige skal gøre, er at sætte hunden alvorligt på plads. Hvis jeg
husker ret, så er forholdet mellem hunden og din mand OK, hvorimod du og
eventuelle gæster har problemer med hunden. Så der skal nok lige et par
mindre konfrontationer til. Det kan godt, hvis det er rigtigt slemt, blive
nødvendigt, at du skal have fat i ham. Så hvis han er sød og medgørlig, når
i er alene, så må du jo arrangere et par besøg med nogle, som er klar over
hvad der skal ske, så de ikke bliver chokeret, for jeg tror ikke du kommer
uden om, at i lige skal have et par diskussioner, om hvem der egentligt
bestemmer. Det vil også for dine gæster, gøre det meget sjovere at besøge
dig. Du skal nok ikke vente for længe, for det kan være svært at genvinde
sin rang, når først man har mistet den. Men husk, når du går ind i den, så
skal du lægge de bløde følelser på hylden, og virkelig lyde som du mener
hvad du siger, når du fortæller ham, at du rister ham over en sagte ild, og
hvis der er behov for at ruske ham, så gør det. Derfor skulle gæsten(erne)
vide hvad der skal ske.

M.V.H......Benny..

Fra : Betina von Ahnen Thy~

Dato : 24-09-03 16:44

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]

og
> hvis der er behov for at ruske ham, så gør det. Derfor skulle

Hej Benny

Jeg har været alene med hunden i snart 4 mdr nu. Bailey's forhold til eksen
er ligesom til mig og evt gæster, så det er heller ikke optimalt..

Tror efterhånden mine gæster har vænnet sig til de magtkampe :0)

Bailey hyler og brokker sig hvis jeg bliver nødt til at tage fat i ham, og
det var der mange der lige skulle sluge. De troede til at starte med at jeg
nærmest mishandlede ham, selvom jeg egentlig kun lige rørte ham *gg*
Han har altid været meget højlydt! Selv i hundeskoven har han præsteret at
hyle fuldstændigt sindssygt ved at jeg lige har taget ham i nakkeskindet
hvis ikke han havde halsbånd på, og folk gloede meget mærkeligt på mig,
indtil jeg fortalte dem og de havde oplevet det nogen gange, at sådan var
han altså. En rigtig piveskid :0)

Men jeg må vel bide i det sure æble og fortsætte med at vise hvem der har
magten selvom det efterhånden er lidt trættende :0)

Hilsen Betina

Fra : Pia J

Dato : 25-09-03 07:39

"Betina von Ahnen Thygesen" <betina@deskstar.dk> wrote in message

> [...]
> hvis ikke han havde halsbånd på, og folk gloede meget mærkeligt på mig,
> indtil jeg fortalte dem og de havde oplevet det nogen gange, at sådan var

Nejda - en rigtig schæfer! <GRIN>

:Pia

Fra : Betina von Ahnen Thy~

Dato : 25-09-03 12:34

> Nejda - en rigtig schæfer! <GRIN>
>
> :Pia

Sagde min dyrlæge også første gang Bailey skulle op og vaccineres *gg*

Betina

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-09-03 14:52

> [...]
>
> Men jeg må vel bide i det sure æble og fortsætte med at vise hvem der har
> magten selvom det efterhånden er lidt trættende :0)

Hej igen Betina

Det lyder som om det har stået på et stykke tid .... Men du kan jo så
prøve den modsatte vej, den med psykisk dominans, men du skulle jo så gerne
være psykisk stærkere end hunden.
At han er en piveskid, det kunne også tyde på, at han er lidt beregnende,
når jeg hyler stopper hun , men måske en kombination af disse vil være
på plads. Giv dit mishag tilkende, og derefter ignorer ham, og lad så ham
komme og bede om godt vejr igen. Men indrømmet, det er ofte svært for
kvinder når stemmen skal bruges i de dybe toner, der er mænd lidt bedre
rustet. Til gengæld er kvinder så langt bedre til det modsatte.

M.V.H.....Benny..

Fra : Betina von Ahnen Thy~

Dato : 28-09-03 11:18

> [...]
> kvinder når stemmen skal bruges i de dybe toner, der er mænd lidt bedre
> rustet. Til gengæld er kvinder så langt bedre til det modsatte.

Hej Benny

Det har varet længe, ja, men det er her på det sidste han har været rigtig
streng.

Har nu ikke de store problemer med at at komme i det dybe stemmeleje :0)
(ved godt mænd har den fordel fremfor kvinder)

Gør som du beskriver med at han får at vide når han gør noget som jeg ikke
vil have. Han bliver dækket af og han får lov at ligge og brokke sig og han
er ved at finde ud af at jeg ikke reagerer selvom han ligger og stirrer på
mig og brummer.
Når han får fri, lister han stille og roligt hen til mig med ørerne nede og
et meget skyldigt udtryk i hovedet indtil jeg så med en glad stemme begynder
at snakke med ham så er han hurtigt glad igen :0)

For at give et eks på hvordan jeg reagerer, så i går gav jeg min datter en
rød pølse mens hun sad på gulvet.
Jeg når lige at vende mig om så hyler hun op! Vender mig og ser Bailey stå
med pølsen i munden. Tager ham i kraven og knurrer og siger "føøøøj" i meget
dystert leje og han piver og klynker.
Derefter ryger han afsted i sin kurv for han ved udmærket godt det var noget
l... han havde lavet. Det er første gang han har taget mad fra hende men
siden i går når hun har siddet med noget i hånden har han gået en stor bue
udenom, men stadig kigget meget længselsfuldt på den kiks eller hvad det har
været.
Datteren fik en ny pølse og Bailey fik den han havde taget efter et kvarter
hvor alt var glemt og blev meegtet glad :0)

Hilsen Betina

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-09-03 23:58

Hej igen Betina

Ja det gør det bare endnu mere nødvendigt, når der også er et barn der skal
tages hensyn til, det er pokkers svært at holde børnefødselsdag o.lign, hvis
man er bange for hvad hunden finder på. Men der er jo ikke andet at gøre en
at løbe linen ud, og det lyder jo til, at det går fremad. Så må vi bare håbe
han kan huske det.

Men det er sommetider svært at holde masken, for nogle gange er det lidt
komisk, og så er det sgu svært at skælde ud, når man er lige ved at gå til
af grin ..

M.V.H.....Benny..