Overlapning i iTunes
Fra : Henrik Münster

Dato : 21-09-03 23:36

Jeg er først for nylig at bruge iTunes. Jeg sidder nu og hører
Svedbanken, som jeg indlæste forleden. Jeg synes, det er som om, numrene
lapper lidt ind over hinanden. Kan det passe? Jeg har hørt, at folk der
har brændt cd'er (ikke med iTunes) har klaget over, at der altid blev
lavet to sekunders pause mellem numrene. På nogle plader går numrene ud
i ét, og så er det jo forkert med en pause. Her er der tale om det
omvendte. Den sidste sætning i et nummer ligger oveni første sætning i
næste nummer.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Villy Erichsen

Dato : 22-09-03 01:14

In article <1g1nw5u.1drzp6egn5htsN%henrik@muenster.dk>, Henrik Münster
<henrik@muenster.dk> wrote:

> [...]
> i ét, og så er det jo forkert med en pause. Her er der tale om det
> omvendte. Den sidste sætning i et nummer ligger oveni første sætning i
Prøv at kigge lidt på indstillinger/effekter

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 22-09-03 02:49

> [...]
> i ét, og så er det jo forkert med en pause. Her er der tale om det
> omvendte. Den sidste sætning i et nummer ligger oveni første sætning i

Som oftest er det ikke en fejl men en feature... Den med glidende
overgang imellem numrene... æble + komma eller bare preferences og
fanebladet effects (sikkert effekter på dansk) her har man muligheden
for at vælge hvor langt der skal være mellem de enkelte numre i en
glidende overgang. Der er sikkert fedt til en fest hvor der bare skal
være musik non stop...

Mht brænding af cd'er må jeg malde pas... Min cd'brænder er ikke
understøttet

--
Mvh Nicolai Brandt
http://www.robra.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 22-09-03 15:09

Nicolai Brandt <spam@robra.dk> wrote:

> [...]
> for at vælge hvor langt der skal være mellem de enkelte numre i en
> glidende overgang. Der er sikkert fedt til en fest hvor der bare skal

For hunde da. Og jeg havde ellers kigget efter i Indstillinger. Det gør
jeg skam, før jeg spørger her. Af en eller anden grund turde jeg ikke
røre ved de to skydere. Nu har jeg fjernet hakket i "Afspil med glidende
overgang", og det ladet til at virke. Tak til dig og Villy Erichsen.
Nu er jeg til gengæld spændt på, hvad den anden skyder
"Lydforbedring" er til. Da den står i midten og ikke på maks., må der
vel være ulemper ved at bruge den. Man skulle ellers tro, det var bedst
at få lyden forbedret mest muligt.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 22-09-03 21:13

> [...]
> "Lydforbedring" er til. Da den står i midten og ikke på maks., må der
> vel være ulemper ved at bruge den. Man skulle ellers tro, det var bedst

Du kan jo eksperimentere og så sætte den tilbage i midten bagefter.

I mit tilfælde måtte jeg i iTunes 4.0 slå denne funktion helt fra, da
lyden fra mine Apple Pro-højttalere konstant blev overstyret - selv ved
normal styrke. Det hjalp med iTunes 4.0.1, så jeg har skyderen stående i
midten. Hvis jeg skruer op for den, kommer overstyringen tilbage. Så
mest mulig forbedring? Det kommer vist an...

--
Venlig hilsen
Thomas Tvegaard

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 23-09-03 22:30

Thomas Tvegaard <ttvegaard@yahoo.dk> wrote:

> [...]
> midten. Hvis jeg skruer op for den, kommer overstyringen tilbage. Så
> mest mulig forbedring? Det kommer vist an...

Jeg har en teori om at det er en slags loudness. Jeg bruger det ikke,
jeg kan bedst li' når der er pillet mindst muligt med det digitale
signal inden man skal høre det.

--
Mvh Nicolai Brandt
http://www.robra.dk