Internetudbyder til erhverv???
Fra : søren hansen

Dato : 09-04-01 12:13

Hej

Vi er ved at undersøge markedet for erhversinternetudbydere.
Vi ringede til TDC og spurgte, hvad de kunne levere.
De fortalte, at de i dag faktisk kun leverer Proacces ADSL til Erhverv.
Da vi hørte priserne, blev det forståeligt.

Proaccess Secure 512/2mbit
5700 i oprettelse
3780 i kvartal
Incl Fri trafik

Fast linje 2mbit
Oprettelse: 18000
Kvartal 9000
Hertil kommer trafiksafgift og router leje.

Vores firma har 50 ansatte og er meget afhængige af email.

Hvad ville du vælge og hvorfor????

mvh Søren Maagaard

Fra : Thomas Jensen, pil.d~

Dato : 09-04-01 12:24

On Mon, 9 Apr 2001 07:13:20 -0400, "søren hansen"
<maagaard@MailAndNews.com> wrote:

>Vores firma har 50 ansatte og er meget afhængige af email.
>
>Hvad ville du vælge og hvorfor????

imho afhængigt af om i selv ønsker at hoste det, eller outsource
driften af mail/web/etc....

--
vh
Thomas Jensen

Fra : Martin Andersen

Dato : 10-04-01 06:59

Hvis i selv har tænkt jer at hoste mail, web o.s.v. vil jeg bestemt ikke
anbefale Proaccess adsl. Men i kunne jo eventuelt få en adsl (den er jo en
del billigere) og en serverhosting "i byen".

Grunden til jeg ikke selv ville vælge adsl, er at ADSL linier bestemt ikke
er lige så stabile i hverken oppetid eller hastighed. Desuden kan i få alle
de ip'er i ønsker på en fastnet forbindelse, modsat ADSL hvor der så vidt
jeg ved er begrænsning på et par stykker.

Mhv.

Martin

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 10-04-01 07:07

On Tue, 10 Apr 2001 07:58:35 +0200, "Martin Andersen"
<martin@forsent.dk> wrote:

>Hvis i selv har tænkt jer at hoste mail, web o.s.v. vil jeg bestemt ikke
>anbefale Proaccess adsl. Men i kunne jo eventuelt få en adsl (den er jo en
>del billigere) og en serverhosting "i byen".

enig

> [...]
>de ip'er i ønsker på en fastnet forbindelse, modsat ADSL hvor der så vidt
>jeg ved er begrænsning på et par stykker.

man kan fint få routet flere ip'er ind på sin adsl.

--
med venlig hilsen
Thomas Jensen

Fra : NADali

Dato : 10-04-01 12:15

Hvis I er 50 personer og er meget afhængige af Internetadgang og email har du som jeg ser det 2 valg:

- vælg ASP, altså gå til en applikationsudbyder som giver jer tilbud på en forbindelse samt opsætter jeres netværk til at kører programmer ude i byen. I får derved adgang til en, af jer, defineret produktpakke, data- og netværkssikkerhed, samt internetadgang og mailadgang. Det hele vil jeres ASP'er sørge for altid er opdateret.

- vælg at få etableret en 2Mbit linie selv og selv opsætte de fornødne mailservere, webservere, firewall etc. Dette kræver selvsagt en IT-ansvarlig med kendskab indenfor opsætning af netværk - ellers gå til en af de mange konsulentselskaber på området. De kan hjælpe med at løse det hele.

Regn dog under alle omstændigheder med en vis etableringsomkostning, og overvej også, hvis I vil etablere jeres egen linie, om nu også kabler er det bedste..! I pressen var et selskab, butlerNetworks, allerede ude med forbindelser til erhvervslivet. Kunden, Dubex, der er konsulenter indenfor Netværkssikkerhed, var den første på deres net, og virker ret tilfredse. ( http://www.dubex.dk/news/2001/fwa.asp )

http://www.kandu.dk/

Fra : Thomas Jensen, pil.d~

Dato : 10-04-01 13:31

On Tue, 10 Apr 2001 11:14:33 GMT, "NADali" <NADali.news@kandu.dk>
wrote:

>Hvis I er 50 personer og er meget afhængige af Internetadgang og email har du som jeg ser det 2 valg:

Det var dog en voldsom linielængde?

please fix, hvis du ønsker dine indlæg skal læses.

--
vh
Thomas Jensen

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 11-04-01 08:23

"Thomas Jensen, pil.dk" <tj@dev.null> skrev i en meddelelse

> Det var dog en voldsom linielængde?
>
> please fix, hvis du ønsker dine indlæg skal læses.

LOL....dvs du mener at alle os andre brugere, vi læser sådan cirka de første
5 ord, og tænker så..."pokkers---sikken en lang linie..." og hopper strax
videre til næste indlæg ?

Jeg kom da ellers til at læse det hele...for en gang skyld et seriøst
indlæg.

Mvh HA:

Fra : Thomas Jensen, pil.d~

Dato : 11-04-01 08:27

On Wed, 11 Apr 2001 09:23:05 +0200, "Henrik Aarfeldt"
<rivmin@rivmin.dk> wrote:

> [...]
>5 ord, og tænker så..."pokkers---sikken en lang linie..." og hopper strax

Jeg personligt gør i al fald.... Men jeg er måske også blot
erhvervsskadet.

--
vh
Thomas Jensen