Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Køb af batteri
Fra : C. Poulsen

Dato : 20-09-03 16:02

Hej

jeg har lige købt mig et "nyt" kamera et Rollei 35se, men der skal et
nyt batteri i, men jeg kan ikke finde nogen der har det, batteriet
skal være duracell px27, varta 7150, batteriet er et 5,6v.

Håber nogen kender et sted hvor dette kan købes.

Carsten

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-09-03 16:25

C. Poulsen <the.poulsens@mail.dk> wrote:

> [...]
> skal være duracell px27, varta 7150, batteriet er et 5,6v.
>
> Håber nogen kender et sted hvor dette kan købes.

PX27 er et kviksølvbatteri, og det er desværre ulovligt at fremstille
kviksølvbatterier af miljøhensyn. De sidste blev vist lavet af Varta i
1998 eller 1999. Så skulle du finde et hos en fotohandler, så har det
altså ligget på lager en del år.
Der er flere muligheder i dag. Man kan få et sølvbatteri Exell
S27PX i samme størrelse, som ganske vist er på 6 Volt, men det burde
ikke betyde det store. Får du fejleksponeringer kan du naturligvis selv
kompensere med ISO-indstillingen eller få justeret din lysmåler. Læs om
det på: <http://www.photobattery.com/PX27.html>
Man kan vist også få et høreapparatbatteri i samme størrelse,
men det aktiveres af luftens ilt, ved at man fjerner et lille stykke
tape fra et lufthul. Derefter holder batteriet ikke forfærdeligt længe.
Endnu en mulighed er en adapter, som Minox laver. Den indeholder
fire knapbatterier og måler udvendigt det samme som et PX27 batteri. Du
kan finde den på <http://www.minox.de> ved at gå ind i "Shop", "8x11" og
"8x11 Zubehör". Beskrivelse: "69108 Power Pack, Batterieeinsatz inkl. 4
Stück Batterien 386, Preis: 24,90 Euro".
Jeg har selv adaptere til mine Minox (EC og 35GT, der har en
lidt anden adapter), og de fungerer fint.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Poul B-H

Dato : 20-09-03 20:33

Jeg har et lager px27 i køleskabet. 70kr + porto el. afhentet i odense

Poul B-H

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-09-03 22:50

"Henrik Münster" <henrik@muenster.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Stück Batterien 386, Preis: 24,90 Euro".
> Jeg har selv adaptere til mine Minox (EC og 35GT, der har en
> lidt anden adapter), og de fungerer fint.

Hold da helt kæft Henrik

Det kalder jeg en forklaring, Der var lige check på sagerne..

Godt gået....

M.V.H.....Benny..