Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Royalty free business billeder
Fra : Henrik

Dato : 16-09-03 08:22

Hej

Jeg skal bruge nogle billeder uden copyright til en firmahjemmeside. Det
skal være den typiske slags billeder med business-like situationer med pæne
velklædte person der altid smiler men de står og kigger på nogle papirer,
o.lign. ikke lige min stil men sådan skal det nuengang være.

Eller også skal det være noget helt andet og originalt? -ideer?

Kan i evt. anbefale mig et sted at lede efter sådanne billeder på nettet? -
og jo de skal helst være gratis eller meget billige.

P.f.t.

Henrik.

Fra : Alex W

Dato : 16-09-03 11:54

Microsoft og CorelDraw har lavet en stock med gratis billeder... prøv dem

ellers kan du jo søge på www.google.dk
men pas på... de fleste billeder er der copyright på.... og det er der ikke
noget at sige til, der er som regel blevet brugt mange timer på at optage
dem...

Du kan bruge mine billeder fra www.e-billeder.dk i den lave opløsning ..
det er gratis at bruge prøvebillederne, men kun hvis du skriver foto:
e-billeder.dk Billederne er med copyright.

/Alex

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 16-09-03 15:25

En hurtig søgning hos Google på "Royalty free business pictures" uden
"" gav masser af resultater.

Fra : Henrik

Dato : 17-09-03 13:16

> En hurtig søgning hos Google på "Royalty free business pictures" uden
> "" gav masser af resultater.
>
> Regards Jens Peter Karlsen.

Det er blevet et meget anvendt svar på usenet at folk fortæller spørgeren
hvordan de skal søge i Google efter det spurgte. Jeg ved ligesom så mange
andre udmærket godt hvordan man søger på Google og bruger Google hele dagen
lang, men hvis jeg havde fundet hvad jeg søgte der ville jeg jo nok ikke
have spurgt herinde i gruppen, og som udgangspunkt tror jeg godt man kan
regne med at folk har forsøgt sig i Google først inden de spørger

Det svarer til at en person spørger efter hvor på Internet der findes nogle
fede gratis gallerier med billeder af Pamela Andersons nøgen, og man så
svare ham at han skal søge på efter 'NUDE + "PAMELA ANDERSON" + FREE +
GALLERY' på Google,

....og vi kan nok hurtigt blive enige om at det ikke nødvendigvis vil give
ham hvad han søgte, og sådan er det desværre med mange ting, defor har vi
usenet og en masse hjælpsomme mennesker.

Men tak for svaret !

Fra : emj

Dato : 17-09-03 15:16

On Wed, 17 Sep 2003 14:16:05 +0200, "Henrik" <henrik@josephsen.nu>
wrote:

> [...]
>have spurgt herinde i gruppen, og som udgangspunkt tror jeg godt man kan
>regne med at folk har forsøgt sig i Google først inden de spørger

Skrev du ikke højt og tydeligt:

Citat:
Kan i evt. anbefale mig et sted at lede efter sådanne billeder på
nettet? -
og jo de skal helst være gratis eller meget billige.

Hvad brokker du dig egentlig over?
Det venlige svar, du har fået, er der i alle tilfælde ikke noget i
vejen med.
Hilsen emj

Fra : Henrik

Dato : 17-09-03 15:42

"emj" <emj@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvad brokker du dig egentlig over?
> Det venlige svar, du har fået, er der i alle tilfælde ikke noget i

Jeg brokker mig ikke, jeg kommenterer blot en trend, og det var naturligvis
ikke en søgestreng i Google jeg efterlyste men et populært site for >emne<.
det burde da være logisk

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 17-09-03 17:12

Min erfaring er at utroligt få, selv af dem der kender til
søgemaskiner, har søgt der før de sender et spørgsmål af sted.
Du kunne jo eventuelt have nævnt at du ikke fandt noget egnet på
Google, så kunne jeg have svaret at dit behov tilsyneladende er så
specifikt at det betyder at du selv må fremstille dit billede
materiale.
Dette ud fra en betragtning om at hvis du ikke kan finde det hos
Google som har den bedste søgemaskine til billeder (en lille million
hits) er chancerne for at du skulle finde noget passende via en anden
søgemaskine forsvindende lille.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 17-09-03 19:29

Jens Peter Karlsen wrote:

> [...]
> Google, så kunne jeg have svaret at dit behov tilsyneladende er så
> specifikt at det betyder at du selv må fremstille dit billede

Tja du har ret i, at folk er meget dårlige til at bruge søgema-
skinerne, men problemt er i dette tilfælde nok, at det Henrik
efterlyser ikke findes frit tilgængligt og gratis på nettet.

Herik kan henvende sig på de store billedbureauer, der netop gør
det i den pågældne type stock-foto, jeg kan nævne Corbis, Getty
Images og PhotoDisc, sidstnævnte udgiver også CD-kollektioner,
ulempen er nok, at billederne virker meget amerikanske.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Henrik

Dato : 17-09-03 20:14

> [...]
> Images og PhotoDisc, sidstnævnte udgiver også CD-kollektioner,
> ulempen er nok, at billederne virker meget amerikanske.

....men det er faktisk lidt den 'amerikanske' stil jeg leder efter, så tak
for navnene.

Henrik

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 17-09-03 21:06

Henrik wrote:

> ...men det er faktisk lidt den 'amerikanske' stil jeg leder efter, så tak
> for navnene.

Nå men forvirrede du så ikke med dit ønske om noget gratis, det
harmonerer ihvertfald dårligt med amerikansk business stil...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Henrik

Dato : 18-09-03 08:53

> Nå men forvirrede du så ikke med dit ønske om noget gratis, det
> harmonerer ihvertfald dårligt med amerikansk business stil...

Hvorfor det? - det gør det da netop ikke.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 18-09-03 09:36

Henrik <henrik@josephsen.nu> wrote:

> Hvorfor det? - det gør det da netop ikke.

Er det i rammer alvor når du forventer, at der skulle findes
nogle amerikanske fotografer, som producerer royalty free billeder
af business miljøer, som du kan gratis kan bruge...

PS: I din e-mail adresse bruger du et domainenavn, som du ikke ejer,
det er ikke acceptabelt...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Henrik

Dato : 18-09-03 12:59

> Er det i rammer alvor når du forventer, at der skulle findes
> nogle amerikanske fotografer, som producerer royalty free billeder
> af business miljøer, som du kan gratis kan bruge...

Ja, men du kender åbenbart ikke nogen, så....

> PS: I din e-mail adresse bruger du et domainenavn, som du ikke ejer,
> det er ikke acceptabelt...

Du har fuldstændig ret i at jeg ikke ejer det domæne, jeg har også en
Yahoo-mail og jeg ejer hellere ikke Yahoo domænet.

Er der iøvrigt noget du gerne vil sige? - jeg fornemmer en lidt fjendlig
tone i din ubegrunnede henstilling . Det har absolut ikke været min hensigt
at fornærme nogen, og jeg beklager hvis jeg har gjort dig sur over et eller
andet, som jeg ser det er vi blot uenige om nogle amerikanere kunne finde på
det ene eller det andet.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 18-09-03 14:25

Henrik <henrik@josephsen.nu> wrote:

> Er der iøvrigt noget du gerne vil sige? - jeg fornemmer en lidt fjendlig
> tone i din ubegrunnede henstilling .

Du ta'r fejl, josephsen.nu er et ledigt domaine, og en evt. køber
vil jo overtage et domaine, der fra dag et vil være spam-ramt, da
du har sørget for, at spamernes adressehøstere har fundet det her
på UseNet...

FUT news:dk.admin.netmisbrug

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Henrik Martin Allan ~

Dato : 18-09-03 14:33

> [...]
> vil jo overtage et domaine, der fra dag et vil være spam-ramt, da
> du har sørget for, at spamernes adressehøstere har fundet det her

Josephsen VAR ledigt men er det ikke længere. Jeg ved godt at det stadig
står som ledigt, men det er det altså ikke. Så luk ædespalten.

Fra : Thomas Corell

Dato : 18-09-03 14:53

Henrik Martin Allan Josephsen wrote:
> "Niels Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> skrev i en meddelelse

> Josephsen VAR ledigt men er det ikke længere. Jeg ved godt at det stadig
> står som ledigt, men det er det altså ikke. Så luk ædespalten.

www.nunames.nu:

"Tillykke! Din webadresse josephsen.nu er stadig ledig"

--
Don't waste space

Fra : Ivan

Dato : 18-09-03 16:16

Enhver der beder om et gratis billede herinde bliver øjeblikkeligt svinet
igennem af et par nidkære professionelle fotografer, der ikke mener det er
rimeligt at give sine billeder væk.

Det er lidt ligesom hvis Ebbe Sand brokkede sig over, at der blev vist en
amatørkamp i DR.

Hvis jeg havde billeder af den type du efterlyser, havde du fået dem - men
det har jeg ikke....

Mvh Ivan

Fra : Axel Søgaard

Dato : 18-09-03 18:43

Sikke et storsind-det er da nemt at love noget væk,man ikke har -hvis og
hvis-og hvis du har tid at vente kan du---osv,men hvorom alting er,det er da
ikke for sjov,at proff går rundt og tager billeder,og heldigvis har alle
ikke den sære indstilling,at det er prisen-eller mangel på samme,der
bestemmer kvalitet og brugelighed.
axel søgaard

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 18-09-03 19:21

Ivan wrote:

> Enhver der beder om et gratis billede herinde bliver øjeblikkeligt svinet
> igennem af et par nidkære professionelle fotografer, der ikke mener det er
> rimeligt at give sine billeder væk.

Der er da ikke nogen der er blevet svinet, der er derimod en som
meget skråsikkert har ment, at der måtte findes nogle gratis og
royalty free business billeder, som han dog ikke selv kunne finde,
og så bliver han småfornærnmet, når dem der har en smule kendskab
til marked oplyser, hvor han ka' finde den type billeder, men at
han nok ikke skal forvente, at sådanne billeder er gratis...

Men det Henrik blev sur over, var nok mere, at jeg tillod mig at
påpege, at hans brug af domainet josephsen.nu ikke er acceptabelt,
da han ikke ejer det pågældne domaine...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen