Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Negativscanner
Fra : Palle

Dato : 13-09-03 16:04

Har nogen her erfarenhed og gode råd om filmscanneren " CanoScan FS 4000 US
" da jeg har tænkt på at købe en scanner og vil gerne have noget for
kronerne :)

Mvh.
Palle

Fra : Carsten Kolind

Dato : 13-09-03 17:30

Hej Palle

Jeg så en tysk test mellem CanoScan FS 2710, Minolta Dual Scan III og
CanoScan FS 4000 US. I testen scannede de dias med motiver af nattehimlen
med stjernetåger.

Testens formål var at sammenligne scannerens evne til at vise de lyssvage
dele af motivet. CanoScan FS 4000 US var markant bedre end de to øvrige
scannere.

Jeg kan desvære ikke finde adressen på siden, men personligt har jeg helt
afskrevet CanoScan FS 2710 og Minolte Dual Scan III til fordel for CanoScan
FS 4000 US.

Hilsen Carsten

Fra : Jeppesen

Dato : 13-09-03 22:38

> [...]
US
> " da jeg har tænkt på at købe en scanner og vil gerne have noget for

Hej Palle

Jeg har FS4000´eren og er ovenud tilfreds - den er dog ikke verdens
hurtigste til at scanne - jeg kører med XP og USB - den er formentlig
hurtigere med SCSII, men jeg har ikke prøvet. Som alternativ skal man op i
Nikon´s 4000 dpi scannere - og så er prisen jo over 12-14.000 kr.

Jeg har ihvertfald ikke fortrudt det køb.

Hvis du vil se et prøvescan, så sig til - men gør det her i NG, for den mail
jeg bruger her i gruppen fungerer vist ikke rigtigt ;)

Mvh Kim

Fra : Ole Larsen

Dato : 13-09-03 23:06

"Jeppesen" <blackhole@noone.dk> skrev i en meddelelse
> "Palle" <agerskov.p@telia.com> skrev i en meddelelse
> US

Kender ikke den model du taler om, men jeg har efterhånden lidt erfaringer
med min Canoscan 9900 F.
Mailer gerne eks. om du ønsker.

--
Mvh, Ole.
Gør det lettere for alle : Slet det du ikke kommenterer og skriv under det

Fra : Jeppesen

Dato : 14-09-03 09:06

"Ole Larsen" <oleNOSPAMtan@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Kender ikke den model du taler om, men jeg har efterhånden lidt erfaringer
> med min Canoscan 9900 F.
> Mailer gerne eks. om du ønsker.

FS4000 US er en filmscanner - din scanner er en flatbed-scanner. I FS4000
scanner man negativ eller dias, mens man i flatbed-scannere scanner
papirbilleder.

Mvh Kim

Fra : Ole Larsen

Dato : 14-09-03 10:05

> [...]
>
> FS4000 US er en filmscanner - din scanner er en flatbed-scanner. I FS4000
> scanner man negativ eller dias, mens man i flatbed-scannere scanner

Da jeg har en 9900 F er jeg godt klar over at det er en flatbed. Men den er
indrettet til at tage film også og gør det helt godt.