Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Batteri IXUS 400
Fra : Frank

Dato : 11-09-03 12:02

Hej i NG !

Kan man nogen steder på en IXUS 400 få visning om hvor meget strøm der er
tilbage ???
Jeg var så uheldig at jeg skulle til at bruge det og fik kun taget 2
billeder så viste den battery low og gik umiddelbart ud

Frank

Fra : Doktoren

Dato : 11-09-03 15:07

> [...]
> Jeg var så uheldig at jeg skulle til at bruge det og fik kun taget 2
> billeder så viste den battery low og gik umiddelbart ud

Nej desværre.... :( Det er lidt ærgeligt... Du må købe et ekstra
batteri, og ha' liggende, der er opladet... Det har jeg gjort. Det kan
købes for 219,- inkl. porto på www.batterier.dk. Det er godt nok
uoriginalt, men jeg har ikke haft nogle problemer og det holder godt
på strømmen

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-09-03 19:14

Doktoren <REMOVElkh79@hotmail.com> wrote:

> [...]
> købes for 219,- inkl. porto på www.batterier.dk. Det er godt nok
> uoriginalt, men jeg har ikke haft nogle problemer og det holder godt

Eller også må man være lidt mere forudseende. Et digitalt kamera er ikke
som en mobiltelefon, der kan stå tændt i dagevis. Det er snarere som en
bærbar computer, der kun kan bruges få timer. Oven i det må man regne
med, at opladelige batterier aflader sig selv stille og roligt, når de
bare ligger. Hvis man ved, man skal tage nogle vigtige billeder, må man
sørge for at lade batteriet op inden. Man kan ikke bare tage kameraet
frem efter, at det blev lagt væk for tre uger siden med en tvivlsom
mængde strøm på batteriet og så regne med, at der er masser af strøm.
Strømbrugende ting kan deles op i dem, hvor batteriet holder
meget længe. Det kan være ure, analoge kameraer etc. Og så dem, hvor
batteriet kun holder til kort tids drift. Man lader jo også batteriet i
sin bærbare computer op, hvis man ved, man skal bruge den et par timer
et sted, hvor der ikke er strøm. Eller batteriet på bore- og
skruemaskinen, hvis man skal hjælpe sin søster med at sætte nogle hylder
op en aften. Også selv om der stadig er lidt strøm på batteriet. Jeg har
da lidt fortrudt det ekstra batteri, jeg købte til mit digitale kamera.
Det kan faktisk tage mange billeder på en opladning, og det tager kun to
timer at lade det op. Det er derfor ikke så svært at sørge for, at der
er strøm på, når jeg skal bruge det. Og til hverdag er der som regel
strøm nok til et par uventede billeder.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : nyrup

Dato : 11-09-03 21:45

Er der ingen indgang til en netadaptor på et Ixus 400??? - Hvis der er sådan
en, så må man vel kunne fuske en batteripakke til at ha' i rygsækken...
Måske med en 100 Ah bil-blyakumulator... så skulle der vel være nok til et
par billeder...

mvh,
Lars-Peder.

Fra : MA

Dato : 12-09-03 13:54

> Er der ingen indgang til en netadaptor på et Ixus 400???

Kun hvis du som ekstraudstyr køber en Canon ACK 500 strømforsyningsadapter,
der skal sidde i selve kameraet, dér hvor batteriet normalt sidder. Ganske
smart af Canon, for på den måde kan man ikke levere billig uoriginal
snydestrøm.

Fra : Storm

Dato : 12-09-03 08:43

> [...]

> godt nok uoriginalt, men jeg har ikke haft nogle problemer og det holder

Vil du fortælle præcis hvad det batteri hedder du har købt?
Jeg spurgte hos den lokale fotothandler, her var prisen omkring 560 kr.

Jeg tror nemlig jeg bruger mit digitale kamera lidt anderledes end
Münster. Hvad med en dagstur i bjerge eller for den sags skyld en hel
fodboldkamp hvor det skal være tændt hele tiden eller ....
eller...

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Doktoren

Dato : 12-09-03 09:03

> [...]
hel
> fodboldkamp hvor det skal være tændt hele tiden eller ....

Hej.
Grunden til at din forhandler tager 560 kr, er fordi det er et
originalt canon batteri. Hvis du køber på www.batterier.dk er det
uoriginalt - derfor er det så billigt. Det holder efter min mening
ligeså godt, som det originale batteri, og så koster det under det
halve. Jeg har brugt min under diverse koncerter og optaget film m.m.
Det har holdt til alle de formål jeg har skulle bruge det til - hvis
det selvfølgelig er opladet når du går igang. Du kan roligt købe et
batteri, selvom det er uoriginalt, det virker supergodt. Jeg var lidt
skeptisk da jeg "hørte" prisen, da den netop er så meget billigere...
men så kan man jo evt købe to, hvis man synes det er for billgt...
Held og lykke. Det er dette batteri jeg har i mit (219 inkl.
porto).... Held og lykke

PL1LG-308
NB-1LH/IXUS-V2/IXUS-V3/IXUS-330/IXUS-400
PowerShot S100/S110/S200/S230/S300
Li-ion 850mAh 3,7v (27g)

Fra : Doktoren

Dato : 12-09-03 09:05

Jeg har lige været 14 dage i tyrkiet. Der havde jeg 2 batterier med.
Jeg var på mange "dagsture" på floder, sejltur, snorkletur osv... og
der var INGEN problemer overhovedet. Så mine erfaringer er gode :)

Fra : Storm

Dato : 12-09-03 10:05

> Jeg har lige været 14 dage i tyrkiet. Der havde jeg 2 batterier med.
> Jeg var på mange "dagsture" på floder, sejltur, snorkletur osv... og
> der var INGEN problemer overhovedet. Så mine erfaringer er gode :)

Tak skal du ha' - det er jo sådan man også skal bruge et kamera.
Jeg køber sørme sådan et (foreløbeligt kun 1 .

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Kristian

Dato : 12-09-03 14:13

> Tak skal du ha' - det er jo sådan man også skal bruge et kamera.
> Jeg køber sørme sådan et (foreløbeligt kun 1 .

Det kan du roligt gøre, jeg købte også et ekstra batteri til mit IXUS V3 hos
batterier.dk, og det holder faktisk strømmen bedere end det originale.

MVH

Kristian

Fra : anders majland

Dato : 12-09-03 18:26

> Det kan du roligt gøre, jeg købte også et ekstra batteri til mit IXUS
> V3 hos batterier.dk, og det holder faktisk strømmen bedere end det
> originale.

Jeg købte et ekstra hos thansen - det døde dog på lige godt et halvt år
og jeg fik det byttet (mod lidt sværdslag da de startede med at påstå at
de ikke gav garanti på batterier - Dertil kunne jeg kun sige at jeg var
tilfreds med min reklamationsret og at det jeg var igang med var en
reklamation ...)

Anders Majland
Digital Ixus, AW-PS-200 (kamerahus), Apacer 128MB & 512MB Compact Flash
Card,
3 Li-ion batterier (2 canon, 1 Thansen ombyttet under garanti)
og bruger Japan Photo og HP photoret IV til print