Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Reduktion af opløsning på JPEGs
Fra : Kasper Nielsen

Dato : 06-09-03 16:53

Er der nogen, der kender et program (til Windows eller Linux), der på en simpel måde kan reducere samtlige billeder i en mappe til fx halv størrelse, således at de bliver bedre egnet til hjemmesider.

mvh.
Kasper Nielsen

Fra : REX

Dato : 06-09-03 17:15

Hej Kasper det er der flere programmer der kan -
for mig at se er det bedste ACDSee 3,1 eller større.

Du kan downloade et testudgave på Nettet bla. via
www.download.com

Skriv blot ACDSee på www.yahoo.com

Held og Lykke der er sikkert lige så mange meninger
om programmer som deltagere her i gruppen ...

Med venlig hilsen
K.G.

Fra : Ole Gyldenløve

Dato : 06-09-03 18:16

> [...]
>der på en simpel måde kan reducere samtlige billeder i en mappe
>til fx halv størrelse, således at de bliver bedre egnet til

Photoshop kan, men du kan også bruge irfanview, som er gratis:
http://www.irfanview.com/.

mvh
Ole

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 06-09-03 19:15

Kasper Nielsen wrote:

> Er der nogen, der kender et program (til Windows eller Linux), der
> på en simpel måde kan reducere samtlige billeder i en mappe til fx
> halv størrelse, således at de bliver bedre egnet til hjemmesider.

Hvis du er til kommandolinje, så tag et kig på ImageMagick. Det er
freeware og fås både til Windows og Linux (Og OS/2 og MaxOS og...).
Med det værktøj kan du lægge ekstra ting på efterhånden som du får brug
for det. Eksempelvis kan en unsharp mask være brugbart efter resize.

http://www.imagemagick.org/
--
JPEGCrops 0.5.21 beta - Tabsløs beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 06-09-03 19:17

Kasper Nielsen skrev:
> Er der nogen, der kender et program (til Windows eller Linux), der på
> en simpel måde kan reducere samtlige billeder i en mappe til fx halv
> størrelse, således at de bliver bedre egnet til hjemmesider.

Hvis du bruger Windows XP kan du bruge et af microsofts gratis
powertoys. Det du skal bruge hedder image resizer:
http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Ole Larsen

Dato : 06-09-03 21:02

"Kasper Nielsen" <no@no.no> skrev i en meddelelse
Er der nogen, der kender et program (til Windows eller Linux), der på en
simpel måde kan reducere samtlige billeder i en mappe til fx halv størrelse,
således at de bliver bedre egnet til hjemmesider.

I PhotoBase 3 er der en batch-funktion, men om den omfatter det du ønsker,
ved jeg ikke ,
Mvh
Ole

Fra : Ingrid

Dato : 08-09-03 15:06

Prøv http://www.fookes.com/ezthumbs/index.php?2.6

Ez Thumbnails, det er gratis, og det virker glimrende.

Ingrid
--
http://www.tv2fan.dk - mere tv-2 om lidt ...

Fra : Holger

Dato : 10-09-03 00:09

Picture viewer programmet I-View32 er fortræffeligt til
batch-convertere billedfiler af 'alle' slags. Du kan også ændre
billedstørrelse eller lys/kontrast osv osv.
- Og så er den gratis til privat brug.
Hent den hér : http://www.irfanview.com/

Holger