Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Polfilter t. Fuji Finepix S602Zoom?
Fra : John Sahl

Dato : 05-09-03 22:03

Hejsa,

Er der nogen der har ideer til subject, den lokale fotohandler
siger det vil koste mig ca. 900,- men kan det gøres billigere,
eller anderledes end hans ide med en forsats + et polfilter?

--
John Sahl, Projektleder på MandeZonen.dk
Når du er træt af /Tidens Kvinder/

Fra : Jesper H.C

Dato : 06-09-03 07:50

"John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> wrote in message
> Er der nogen der har ideer til subject, den lokale fotohandler
> siger det vil koste mig ca. 900,- men kan det gøres billigere,
> eller anderledes end hans ide med en forsats + et polfilter?

Hejsa

Det kan måske gøret lidt billigere... jeg skulle nemlig have et polfilter
til mit sony DSC-F717 og spurgte i den lokale fotobutik. Her skulle jeg
betale næsten 600 kr for polfilteret, derefter gik jeg til Japan Foto og her
koster et polfilter kun 280 kr, så lidt er der at spare.

Og nej, jeg har ingen økonomisk interesse i Japanfoto

--
/ Jesper H.C.
for direct mail please remove "FJERNDETTE" from email.

Fra : Tom

Dato : 06-09-03 08:50

> Er der nogen der har ideer til subject, den lokale fotohandler
> siger det vil koste mig ca. 900,- men kan det gøres billigere,
> eller anderledes end hans ide med en forsats + et polfilter?

Jeg fik mit på ebay til 244 Kr incl forsendelse.
(Et NYT Hoya 62mm)

--
Tom

Fra : John Sahl

Dato : 06-09-03 21:05

Tom <tom_christensen@bigfoot.com> wrote:
> Jeg fik mit på ebay til 244 Kr incl forsendelse.
> (Et NYT Hoya 62mm)

Specifikt til S602 Zoom'en?

Fra : Tom

Dato : 06-09-03 21:34

> Specifikt til S602 Zoom'en?

Nej til mit olympus e-20. Jeg ved ikke lige diameteren på det du søger men
er den mindre end 62mm så et filtret også lidt billigere og omvendt.

--
Tom

Fra : Thomas Corell

Dato : 09-09-03 11:37

Tom wrote:

> Nej til mit olympus e-20. Jeg ved ikke lige diameteren på det du søger men
> er den mindre end 62mm så et filtret også lidt billigere og omvendt.

Husk at få et cirkulært pol-filter. AF har det ikke godt ellers ;)

--
Don't waste space

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 06-09-03 23:10

John Sahl wrote:

> Specifikt til S602 Zoom'en?

Vær opmærksom på, at du til Fuji Finepix S602 zoom også skal
købe en forlænger tubus, ellers kan objektivet jo ikke skyde
frem, når kameraet tændes.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : John Sahl

Dato : 08-09-03 00:29

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:
> Vær opmærksom på, at du til Fuji Finepix S602 zoom også skal
> købe en forlænger tubus, ellers kan objektivet jo ikke skyde
> frem, når kameraet tændes.

Det er netop det der gør det lidt dyrt, men jeg fik at vide at
hvis jeg købte vidvinkel til den så fulgte den forlænger tubus
med. Jeg fik dog desværre ingen pris på vidvinkelsættet.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 08-09-03 01:21

John Sahl wrote:

> Det er netop det der gør det lidt dyrt, men jeg fik at vide at
> hvis jeg købte vidvinkel til den så fulgte den forlænger tubus
> med. Jeg fik dog desværre ingen pris på vidvinkelsættet.

Ja der følger en forlænger tubus med vidvinkel- og teleforsatsen.
og de fungerer iøvrigt rigtig godt.

Den der forlænger tubus er kun et sort metalrør med gevind i
begge ender, den burde ikke koste noget nævneværdigt...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : John Sahl

Dato : 08-09-03 07:43

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:
> Ja der følger en forlænger tubus med vidvinkel- og teleforsatsen.
> og de fungerer iøvrigt rigtig godt.

Tak, det vil jeg undersøge nærmere.

> Den der forlænger tubus er kun et sort metalrør med gevind i
> begge ender, den burde ikke koste noget nævneværdigt...

Det er jo også min tanke hvorfor en pris på 495 sendte
mig direkte ud af butikken.

Fra : Jan

Dato : 06-09-03 22:23

> [...]
> siger det vil koste mig ca. 900,- men kan det gøres billigere,
> eller anderledes end hans ide med en forsats + et polfilter?

Nej det kan ikke gøres anderledes, men måske billigere.
Du skal bruge en adapter og polfilter.

Jan

Fra : hc

Dato : 07-09-03 09:14

http://www.foto-mundus.de/ prøv denne adresse hc

Fra : John Sahl

Dato : 08-09-03 00:32

hc <hclund3@vip.cybercity.dk> wrote:
> http://www.foto-mundus.de/ prøv denne adresse hc

Faktisk fandt jeg dette på siden nævnt her over:

Schutzfilterkit : Schützt Ihr wertvolles Objektiv vor Luftverschmutzung
und Kratzern. Die Oberfläche ist vergütet damit die Qualität der
Aufnahmen nicht beeinträchtigt wird. Die Gegenlichtblende sorgt für
kontrastreiche Aufnahmen auch bei Gegenlicht. Lieferbar für alle Kameras
mit Filtergewinde, z.b. Canon G1/G2, Fuji S602, Leica Digilux, Nikon,
Minolta, Panasonic und viele andere.

Lieferumfang: Schutztubus für Kamera, UV-Filter, Gegenlichtblende.
Setpreis: 44,98 Euro

Fra : Jan

Dato : 08-09-03 16:49

> [...]
> Minolta, Panasonic und viele andere.
>
> Lieferumfang: Schutztubus für Kamera, UV-Filter, Gegenlichtblende.

Køb originale vare i stedet:

http://www.technikdirekt.de/main/page.xp?SESSIONID=7/D2UKRNCX4LC3ZSGLL&DS=1&TS=DKCM06NI&pageid={1F45E2CA-1335-4BDE-B8CC-C866E27891F8}&type=focus&doctype=article&focus=342039&focuslayout=full2&focuslayout=full2&history=add

til EUR: 53,-

Jan

Fra : John Sahl

Dato : 08-09-03 20:44

Jan <itjf@FJERNDETTEofir.dk> wrote:
> [...]
S=1&TS=DKCM06NI&pageid={1F45E2CA-1335-4BDE-B8CC-C866E27891F8}&type=focus
&doctype=article&focus=342039&focuslayout=full2&focuslayout=full2&histor

Men det er jo så kun for selve tubus, hvor jeg i det andet
tilbud er både tubus, uv-filter og modlysblænde.

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-03 11:18

On Fri, 5 Sep 2003 23:03:11 +0200, "John Sahl"
> [...]

>siger det vil koste mig ca. 900,- men kan det gøres billigere,
>eller anderledes end hans ide med en forsats + et polfilter?

Kenko laver en 55-55mm adapter. Jeg købte min hos www.ny-camera.com i
Tyskland - og jeg mener prisen var omkring €18.

Mvh Jan