Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Foto: Stemning på Ålborg Havn
Fra : KNL DtP

Dato : 04-09-03 17:08

Hej!

Var lige ude og lufte kameraet - og slog et smut forbi Ålborg Havn, hvor jeg
bl.a. fangede disse motiver omkring dlg-foderstof.

Detaljen om vinduet er efterbehandlet i PS, hvor jeg har bruntonet det en
anelse og eller tilføjet en smule sløring, for at forstærke effekten af
ælde, støv og forfald [Canon EOS 10D, 17 mm, 1/60 sek., F/4,5, 100 ISO].

Mågen er, bortset fra beskæring og lidt levels, out-of-the-box fra kameraet
[Canon EOS 10D, 200 mm, 1/500 sek., F/8, 200 ISO].

.... flere billeder fra Ålborg Havn er at finde på www.knl-dtp.dk under
Galleri > Nyheder (...og under Galleri > Biler > DTC2003 findes der en god
håndfuld billeder fra weekendens DTC-race på JyllandsRingen).

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Tom

Dato : 04-09-03 19:24

> ... flere billeder fra Ålborg Havn er at finde på www.knl-dtp.dk under
> Galleri > Nyheder (...og under Galleri > Biler > DTC2003 findes der en god
> håndfuld billeder fra weekendens DTC-race på JyllandsRingen).

Hmm bare lidt ærgeligt at alle billeder er fra samme vinkel. Man ville jo
også godt se bilerne fra siden
Ellers flotte billeder.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Tom

Dato : 04-09-03 19:32

> Hmm bare lidt ærgeligt at alle billeder er fra samme vinkel. Man ville jo
> også godt se bilerne fra siden
> Ellers flotte billeder.

Hov.....havde ikke lige set at der var en "næste side"

--
Tom

Fra : KNL DtP

Dato : 04-09-03 19:37

"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> Hov.....havde ikke lige set at der var en "næste side"

Der er et par og 50 billeder fra weekenden - du skal ind under Galleri >
Biler > DTC2003 for at se dem alle sammen.

MVH

Krsitian
www.knl-dtp.dk

Fra : Villum Sejersen

Dato : 04-09-03 19:42

KNL DtP wrote:

> [snip]
> Kristian
> www.knl-dtp.dk

Desværre et (tåbeligt konstrueret) site som man ekstremt hurtigt
forlader igen uden at have set nogen billeder overhovedet...

Fordi det slet ikke er klart hvordan man kommer videre!

--
mvh. Villum Sejersen

Fra : KNL DtP

Dato : 04-09-03 20:19

"Villum Sejersen" <vseFJERN@DETTEprivat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Desværre et (tåbeligt konstrueret) site som man ekstremt hurtigt
> forlader igen uden at have set nogen billeder overhovedet...
>
> Fordi det slet ikke er klart hvordan man kommer videre!

Hmm. Jeg synes nu ellers det er ganske logisk. Tryk på Galleri, vælg et emne
og du får en side med 12 thumbnails. Tryk på det ønskede billede, og det
popper op i stor størrelse med beskrivelse. Vil du hoppe videre til næste
side vælger du "næste side >>" i bunden. For oven er der endda en klikbar
niveau-indikator, så du hele tiden kan se hvilken kategori du er inde under.

Jeg kan ikke rigtigt se hvorfor det skulle være tåbeligt konstrueret.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 04-09-03 23:49

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
under.

> Jeg kan ikke rigtigt se hvorfor det skulle være tåbeligt konstrueret.

Næææ, det er da en udemærket side, og med et par pæne billeder

Der er dog en fejl og en lidt træls mangel. Når man har klikket kommer der
en pop-up, hvor man ikke kan klikke videre til næste billede, og hvis man
ikke lukker pop-up'en inden man klikker på næste billede, så er det
problemer, hvis de ikke har samme størrelse.

mvh Frank

Fra : Villum Sejersen

Dato : 05-09-03 06:32

KNL DtP skrev:

> [snip lang beskrivelse]
> Jeg kan ikke rigtigt se hvorfor det skulle være tåbeligt konstrueret.

Godt ord igen! Det var nu introduktionen til dit site, ikke galleriet
jeg talte om, for så langt nåede jeg slet ikke i går! Jeg ville lige se,
hvad det var du havde at vise frem, men nåede simpelthen at hoppe helt
væk fra dit site igen, tilbage til nyhedsgruppen, i løbet af de 20
sekunder der går inden dit intro-billede automatisk skifter til menuen!

Det "tåbelige" ligger i at man overhovedet behøver klikke for at komme
videre straks, når der ingen valg er, og det ikke klart fremgår at man
skal klikke eller hvor. Sæt introens varighed ned til langt under det
halve eller bedre endnu fjern den helt... Når først man kommer igennem
fungerer galleriet som du skriver ganske fint.

(Undtagen i Mozilla Firebird 0.6.1+, hvor tryk på Galleri - modsat de
øvrige menupunkter - kun viser teksten Copyright information. Den
almindelige Mozilla 1.5b virker godt nok. Mystisk. Jeg tester normalt i
de to samt Opera 7.11 og IE6.) Nok om det i denne gruppe.

Dine billeder, din måde at anskue motiverne på, kan jeg rigtig godt
lide, nu jeg _har_ fået set på dem.

--
mvh. Villum Sejersen
der boede i Aalborg i 1973-74