Generelt har jeg lyst til følgende påstand:
WOL leverer et godt internet produkt, men deres administration kører
elendigt.
Ovenstående kan naturligvis alene baseres på en personlig oplevelse som I så
her bliver delagtiggjort i her.
For så vidt angår internet produktet har jeg været meget tilfreds med min
ADSL 256.
Jeg var imidlertid nød til at sige den op da jeg flyttede fra min gamle
adresse og da jeg ikke kunne få det på den nye adresse pga. manglende
kobber. Nå jeg siger altså forbindelsen op den 29. dec. 2000 (8 dage efter
at jeg har betalt for 1. kvt. 2001) og forbindelsen skulle dermed være
opsagt pr. 29. jan. 2001 (hvorved jeg har ca. 800,- kr. tilgode hos wol
(feb. og mar)). Jeg får returneret routeren den 1. feb. 2001. Wol havde lagt
to forudbetalte post klistermærker til at returnere to routere. Da jeg
allerede her kunne forudsige problemer vedlagde jeg et brev der forklarede
at jeg aldrig havde modtaget mere end en router. Jeg ringer efter to uger
til Adsl kundeservice (herefter AK) for at høre hvor min check bliver af.
Jeg får fortalt at den faktisk er lige på trapperne og væbner mig derfor med
yderligere tålmodighed. Primo marts 2001 tager jeg påny kontakt til AK og
får den samme besked, checken er på vej. En uge efter igen AK med samme
besked. 15 marts skriver jeg et brev vedlagt al relevant korrespondance, som
jeg adresserer til wols adm. direktør idet jeg (naivt?) tror at det vil
kunne speede processen op. Jeg hører imidlertid intet før den 20. marts hvor
jeg modtager et brev fra wol (stadig adresseret til min gamle adresse på
trods af at jeg siden 29-12-2000 har angivet min nye adresse i al
korrespondance) Nå nu angik det det forhold at jeg havde fået udleveret to
routere og da jeg jo havde returneret den ene skulle jeg straks returnere
den anden eller betale ca. 3500 kr. Jeg ringede straks til det særlige
telefonnummer som var angivet og fik forklaret logistikafdelingen det som
jeg i brevet af 01-02-2001 allerede havde forklaret at jeg alene havde
modtaget en router. Det blev noteret lovede den venlige mand mig, men henset
til mine tidligere erfaringer vedr. wols administration besluttede jeg mig
for at faxe samtlige papirer til logistik afdelingen samt at sende det med
almindelig post. Ultimo marts bliver jeg! kontaktet af AK (pga. en meget
gammel telefonbesked jeg havde lagt hos en af supporterne som jeg
efterhånden var på fornavn med) Jeg bliver lovet at nu vil der ske noget i
sagen og regnskabsafdelingen vil blive rykket. Primo april tager jeg kontakt
til den samme supporter og beder om at blive ringet op af hendes chef,
hvilket hun lover. Det sker imidlertid ikke da det ikke er proceduren, men
nu er regnskabsafdelingen påny blevet rykket. Idag får ved en ny kontakt til
samme supporter at vide at der er lavet en kreditnota til mig på 0,- kr.
Jeg er så træt (klokken er også mange
) af at wol ikke bare kan få betalt
det de skylder mig (ca. 800,- kr.). Faktum er imidlertid at jeg ærlig talt
ikke ved hvad jeg skal gøre for at få dem til det, måske true dem med
pressen/forbrugerombudsmanden...
Nå men det er vel ikke så let (tænk hvis man skulle få en raket i vejret?)
Jes