Abonnement ved World Online .....
Fra : Bangsbo

Dato : 09-04-01 10:07

Undertegnede kan tilsyneladende ikke komme ud af et
Abonnement ved World Online .....

Mit abonnement blev åbnet en søndag aften Oktober 2000

2. Januar i år forsøgte jeg at få det stoppet og opsagt ...

18 Januar 2001 - sendte jeg for 2. gang en skriftlig opsigelse
i er Rekommanderet brev - der ikke sket et dyt endnu ....

Hvad har jeg dog gjort .... ???

Word Online har fået Fax - Brev - og Anbefalet brev med
min opsigelse senest som nævnt 18. Januar 2001 ....

Der sker IKKE en dyt - ingen bekræftelse og ingen regning.

Hvorfor kan man tegne Abonnement på Internettet når man end
ikke kan få svar på et anbefalet brev ..og dermed komme ud af
sit forhold med World Online igen ????

Hvordan kan man drive et seriøst IT Selskab på denne måde i
Dagens Danmark.-

Med venlig hilsen
Bangsbo

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 09-04-01 11:13

Den Mon, 9 Apr 2001 11:06:35 +0200 skrev "Bangsbo"
<bangsbo_design@mail.tele.dk> :

>Der sker IKKE en dyt - ingen bekræftelse og ingen regning.

Det er ikke normalt at der udsendes bekræftelse på opsigelse.

Du skriver ingen regning, drejer det sig om et Sufer abonnement,
disse er endnu ikke faktureret og du vil modtage en regning når
det sker.

--
Hygge
Morten , anden er løs, http://gummiand.dk/

Fra : Bangsbo

Dato : 09-04-01 12:25

Hej Morten ....

Ta' dine farvede briller af og forhold dig til mit indlæg ....

Jeg har fået besked på 3 gange at min opsigelse er under
behandling - det kan ikke ta' 2 ½ Måned ...

Min Hjemmeside / Konto er stadig åben hvordan kan en
"gammel spejder" som Dig gå ind og forsvarer sådan et rod ...

"Sorry har været på din Hjemmeside var med da I var GULE
og gik i korte bukser til "Nytårsparade" i 10 graders frost "

At du ikke kan få en regning på et produkt du har købt
Den 15. Oktober 2000 - hvad er det for noget rod Morten ...

Med venlig hilsen
Bangsbo

Rent juridisk kan jeg da være KOLD - jeg sidder med
det lange strå - korrespondancen, men helt ærligt hvad er
det for et firma som i den grad har rod i deres bogholderi.

Lad tankerne flyve og tænk dig hvis det var mig som så
stort på mit forhold til WO ... :-/

Rigtig god Påske Morten ...

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 09-04-01 14:11

Den Mon, 9 Apr 2001 13:24:55 +0200 skrev "Bangsbo"
<bangsbo_design@mail.tele.dk> :

>Ta' dine farvede briller af og forhold dig til mit indlæg ....

Jeg forholder mig til det jeg har brug for at forholde mig til.

>Jeg har fået besked på 3 gange at min opsigelse er under
>behandling - det kan ikke ta' 2 ½ Måned ...

Hvorfor skulle det ikke kunne det ?
Det er formodentlig mange ting som man er igang med, hvorfor
opsigelse måske ikke prioteres højest.
Det vigtigste er vel at du bliver opsagt til den tid du har
opsagt din konto.

>Min Hjemmeside / Konto er stadig åben hvordan kan en
>"gammel spejder" som Dig gå ind og forsvarer sådan et rod ...

Om jeg er spejder eller ej, hænger ikke sammen med hvad jeg skal
og kan forsvarer. Jeg har ikke noget at gøre med det område, og
kan roligt forsvarer de områder hvor jeg har ansvaret.
Såfremt du benytter din konto, må du jo ikke ønske at opsige den,
og hjemmesiden bliver ikke nedlagt blot fordi du opsiger din
konto, du kan vælge at forbinde og slette dine filer.

Hvis du blot undlader at benytte og din konto, og har sendt en
opsigelse er dit forhold til kontoen afsluttet.
Du vil så modtage en faktura når World Online er klar til det.

>At du ikke kan få en regning på et produkt du har købt
>Den 15. Oktober 2000 - hvad er det for noget rod Morten ...

Det er beklageligt at du ikke har modtaget en regning, som nævnt
skyldes det at man ikke har faktureret det område endnu.

>Rent juridisk kan jeg da være KOLD - jeg sidder med
>det lange strå - korrespondancen, men helt ærligt hvad er
>det for et firma som i den grad har rod i deres bogholderi.

Der kan nøjagtigt slåes op hvad du skylder og hvordan, at der
ikke er faktureret hænger ikke sammen med om der er rodet eller
ej. Du ved klart ikke noget om hvordan World Onlines
faktureringsystem hænger sammen, hvorfor du ikke er istand til at
udtale dig om slige.

Fra : Bangsbo

Dato : 09-04-01 15:04

Hej igen Morten ...

Det med Spejder var i gådseøje og med en kraftig
"smily" - så ta' ikke det alvorligt - jeg kunne ikke
lade være ....

Og så skriver du bla.:

>Du ved klart ikke noget om hvordan World Onlines
> faktureringsystem hænger sammen, hvorfor du ikke er istand til at
> udtale dig om slige.

Nej det er nok muligt men jeg kender lidt til hvordan
man driver "sober forretning" og det synes jeg IKKE
at World Online gør ...

Jeg har fået det luft jeg skal ha' lad andre bedømme
World Online og deres METODER ...

Med venlig hilsen
Bangsbo

PS: I øvrigt jagter du mig .. for at lave Opslag i
dk.edb.internet - undskyld men det var ikke
noget opslag.

EOD Morten ...

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 09-04-01 15:34

Den Mon, 9 Apr 2001 16:04:08 +0200 skrev "Bangsbo"
<bangsbo_design@mail.tele.dk> :

>I øvrigt jagter du mig

Nej, jeg havde ikke set at det var dig som lavede det opslag.

Fra : Per Thrane

Dato : 09-04-01 21:29

­ Hej Bangsbo

[ Mandag April 09 2001, skrev: Bangsbo til All om emnet: "Re: Abonnement ved World Online ....."]

B> Nej det er nok muligt men jeg kender lidt til hvordan
B> man driver "sober forretning" og det synes jeg IKKE
B> at World Online gør ...

Lad os prøve at rode lidt i det for at finde en forklaring. Havde du bestilt et Surfer Abonnement?? Fx SuperSurfer??

Hvis det er tilfældet kan jeg godt forstå WOL ikke afslutter deres forhold med dig, for de har ikke engang fået sendt regninger ud til folk endnu. Det er selvfølgelig utrolig pinligt for WOL, da man nu nærmer sig 8-9 måneder uden regninger, hvilket betyder, at man som en af de første kunder skal betale x4 om en månedes tid, da produktet er prepaid!

Men jeg vil mene, at du har dit på det tørre og ikke skal frygte diverse ekstraudgifter. Du har overholdt din del af aftalen og har det på skrift. Ring til dem og få en snak om det. Det løser sig nok.

Og så kan du jo bare slette alle filerne på din webside, så er problemet med at websiden stadig virker jo praktisk talt halvejs løst!

B> Jeg har fået det luft jeg skal ha' lad andre bedømme
B> World Online og deres METODER ...

Ja, jeg vil sige, at de manglende regninger forekommer mig pinligt, og WOL kan jo håbe på, at jeg har pengene, når de sender en regning ud til mig med afreninger for noget der ligner et års forbug - meget pinligt.

e \/
#|_ (_|
_###\ ___| |_ Mvh. Per+

.... Det er ikke længden, der gør det, men magien i den

Fra : Karsten Andersen

Dato : 09-04-01 20:56

Monday, 09 Apr 2001 19:29:17 -100, skrev Per Thrane, på 44 linier, i
<MSGID_2=3a237=2f11.72_3ad20d92@fidonet.org>, :

>Ja, jeg vil sige, at de manglende regninger forekommer mig pinligt,
>og WOL kan jo håbe på, at jeg har pengene,
>når de sender en regning ud til mig med afreninger for noget
> der ligner et års forbug - meget pinligt.

Mon ikke WOL bare har penge nok.
Fik idag 99 kroner tilbage fra WOL,
Grunden finder jeg måske udaf imorgen
Men det er da helt rart og få penge af WOL.

Karsten
Http://www.jyde.org
ICQ: 14948433

Fra : Per Thrane

Dato : 10-04-01 02:03

­ Hej Karsten

[ Mandag April 09 2001, skrev: Karsten Andersen til All om emnet: "Re: Abonnement ved World Online ....."]

KA> Mon ikke WOL bare har penge nok.

Ja, hvorfor ikke. Surfer modellerne er også billige. Det kan nok ikke betale sig at kræve pengene op, så opgaven er bare ikke blevet prioriteret.

KA> Fik idag 99 kroner tilbage fra WOL,
KA> Grunden finder jeg måske udaf imorgen
KA> Men det er da helt rart og få penge af WOL.

Haløj, en eller anden programmør derinde må da gerne bytte om på plus og minus, når det drejer sig om regninger.

e \/
#|_ (_|
_###\ ___| |_ Mvh. Per+

.... Skaldet plet --- Nix, solar celler til Brain Power

Fra : Jes Jørgensen

Dato : 10-04-01 00:44

Generelt har jeg lyst til følgende påstand:
WOL leverer et godt internet produkt, men deres administration kører
elendigt.

Ovenstående kan naturligvis alene baseres på en personlig oplevelse som I så
her bliver delagtiggjort i her.

For så vidt angår internet produktet har jeg været meget tilfreds med min
ADSL 256.

Jeg var imidlertid nød til at sige den op da jeg flyttede fra min gamle
adresse og da jeg ikke kunne få det på den nye adresse pga. manglende
kobber. Nå jeg siger altså forbindelsen op den 29. dec. 2000 (8 dage efter
at jeg har betalt for 1. kvt. 2001) og forbindelsen skulle dermed være
opsagt pr. 29. jan. 2001 (hvorved jeg har ca. 800,- kr. tilgode hos wol
(feb. og mar)). Jeg får returneret routeren den 1. feb. 2001. Wol havde lagt
to forudbetalte post klistermærker til at returnere to routere. Da jeg
allerede her kunne forudsige problemer vedlagde jeg et brev der forklarede
at jeg aldrig havde modtaget mere end en router. Jeg ringer efter to uger
til Adsl kundeservice (herefter AK) for at høre hvor min check bliver af.
Jeg får fortalt at den faktisk er lige på trapperne og væbner mig derfor med
yderligere tålmodighed. Primo marts 2001 tager jeg påny kontakt til AK og
får den samme besked, checken er på vej. En uge efter igen AK med samme
besked. 15 marts skriver jeg et brev vedlagt al relevant korrespondance, som
jeg adresserer til wols adm. direktør idet jeg (naivt?) tror at det vil
kunne speede processen op. Jeg hører imidlertid intet før den 20. marts hvor
jeg modtager et brev fra wol (stadig adresseret til min gamle adresse på
trods af at jeg siden 29-12-2000 har angivet min nye adresse i al
korrespondance) Nå nu angik det det forhold at jeg havde fået udleveret to
routere og da jeg jo havde returneret den ene skulle jeg straks returnere
den anden eller betale ca. 3500 kr. Jeg ringede straks til det særlige
telefonnummer som var angivet og fik forklaret logistikafdelingen det som
jeg i brevet af 01-02-2001 allerede havde forklaret at jeg alene havde
modtaget en router. Det blev noteret lovede den venlige mand mig, men henset
til mine tidligere erfaringer vedr. wols administration besluttede jeg mig
for at faxe samtlige papirer til logistik afdelingen samt at sende det med
almindelig post. Ultimo marts bliver jeg! kontaktet af AK (pga. en meget
gammel telefonbesked jeg havde lagt hos en af supporterne som jeg
efterhånden var på fornavn med) Jeg bliver lovet at nu vil der ske noget i
sagen og regnskabsafdelingen vil blive rykket. Primo april tager jeg kontakt
til den samme supporter og beder om at blive ringet op af hendes chef,
hvilket hun lover. Det sker imidlertid ikke da det ikke er proceduren, men
nu er regnskabsafdelingen påny blevet rykket. Idag får ved en ny kontakt til
samme supporter at vide at der er lavet en kreditnota til mig på 0,- kr.

Jeg er så træt (klokken er også mange ) af at wol ikke bare kan få betalt
det de skylder mig (ca. 800,- kr.). Faktum er imidlertid at jeg ærlig talt
ikke ved hvad jeg skal gøre for at få dem til det, måske true dem med
pressen/forbrugerombudsmanden...

Nå men det er vel ikke så let (tænk hvis man skulle få en raket i vejret?)

Jes

Fra : Christian Andersen

Dato : 09-04-01 14:09

Bangsbo taught me all about sex, drugs and this:

> Hej Morten ....
>
>Ta' dine farvede briller af og forhold dig til mit indlæg ....

Det er jo det han gør.

>Jeg har fået besked på 3 gange at min opsigelse er under
>behandling - det kan ikke ta' 2 ½ Måned ...

For at citere Morten:

Kan det _blive_ mere klart?

Vi citerer videre:

Og du svarer:

>At du ikke kan få en regning på et produkt du har købt
>Den 15. Oktober 2000 - hvad er det for noget rod Morten ...

Ja. Det er noget rod. Men der er ingen, _ingen_ grund til at blive
personlig!

>Rent juridisk kan jeg da være KOLD - jeg sidder med
>det lange strå - korrespondancen,

Hurra for dig.

--
Mvh, Christian