Asus V6800 Geforce 256 - HJÆLP!
Fra : Klaus Andersen

Dato : 09-04-01 09:48

Jeg er den uheldige ejer af en fremragende grafikkort, men som desværre ikke
virker længere efter en bios opdatering. Efter bios opdateringen kan jeg
ikke få billede på længere overhovedet og jeg har prøvet kortet af i 3
forskellige PC'ere.

Kortet er ganske sikkert ikke brændt af, men jeg har brug for at få omkodet
bios'en på det. Er der nogen der har erfaring med hvad man kan gøre?

Kan man få Asus til at reparere kortet eller kan man selv skaffe en ny bios?

Mvh Klaus

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 09-04-01 10:00

"Klaus Andersen" <fantus@mail.dk> wrote in message
> [...]
> bios'en på det. Er der nogen der har erfaring med hvad man kan gøre?
>
> Kan man få Asus til at reparere kortet eller kan man selv skaffe en ny

Muligt dumt forslag, men i de her dual skærme tider, kan man så ikke plugge
et andet grafikkort i, som Winnie starter op på. Og herinde flashe dit Asus
kort tilbage?

--
Bjarke Andersen

Fra : Klaus Andersen

Dato : 09-04-01 10:15

Tak for dit svar.

Jeg har en normal PIII PC med Windows Me installeret. Hvad skal jeg gøre for
at kunne køre med dual grafikkort? Er det nok hvis jeg skaffer et normalt
PCI skærmkort?

Jeg har kun en AGP port.

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 09-04-01 10:22

Klaus Andersen wrote:

> [...]
> at kunne køre med dual grafikkort? Er det nok hvis jeg skaffer et normalt

Det burde kunne gøre det, hvis du indsætter et PCI kort vil det sikkert blive
opfattet som det primære og Windows ME burde kunne bruge det uden problemer.
Hvis ikke det virker så kig i din BIOS opsætning om der står noget med test for
AGP grafikkort først.

Mvh

Bruno

Fra : Jesper

Dato : 09-04-01 10:53

Hej!
Jeg har lavet samme nummer på mit ASUS V6800 kort. Jeg satte et gammelt PCI
kort i og bootede op på det. Du skal lige se om biosen er sat til at tage
AGP porten før PCI'en, hvis dette er tilfældet skal du ændre det, så PCI'en
bliver primær port. Når først du har booted op kan du igen køre flash
programmet og få kortet til at køre igen.
Håber det hjælper!
Jesper

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 09-04-01 10:20

Klaus Andersen wrote:

> Kortet er ganske sikkert ikke brændt af, men jeg har brug for at få omkodet
> bios'en på det. Er der nogen der har erfaring med hvad man kan gøre?

Du må kunne lave en DOS boot diskette som flasher dit kort tilbage til en anden
BIOS, altså en diskette hvor du har skrevet de nødvendige komandoer i
AUTOEXEC.BAT således at du ikke behøver at se noget på skærmen imens.

> Kan man få Asus til at reparere kortet eller kan man selv skaffe en ny bios?

Jeg tvivler, men du kan jo prøve og sende en mail til ASUS hvis intet andet
lykkedes..

Held og lykke

Bruno

Fra : Klaus Andersen

Dato : 09-04-01 12:08

Så er vi kørende igen JUBIIIIIIIII så sparede jeg lige 1000 kr.

Jeg knaldede et godt gammelt Tseng ET6000 grafikkort i PCI bussen og Asus
kortet i AGP porten og derefter kunne jeg uden problemer flashe kortet. Det
viste sig at jeg havde lavet en fejl da jeg flashede kortet. Programmet er
beregnet til 2 forskellige kort og det var jeg ikke opmærksom på da jeg
flashede.

Men endnu en gang mange tak for de gode råd.