Print af label på matrixpr.
Fra : [8620] Torben Mondru~

Dato : 21-09-03 13:01

HJÆLP

Jeg har behov for at udskrive adresselabel på min gamle matrixprinter......
Jeg føder printeren med enseløse baner med labels.
Jeg vil gerne at den kun skriver en label og derefter køre frem til næste
label (ikke ent helt ark)

Jeg har prøvet med forskellige programmer men NEJ

Printeren er en STAR LC 20

Venligst

Torben Mondrup

Fra : Dan MOrtensen

Dato : 21-09-03 13:24

On Sun, 21 Sep 2003 14:00:38 +0200, "[8620] Torben Mondrup"
<e.t.mondrupnospam@email.dk> wrote:

> [...]
>label (ikke ent helt ark)
>
>Jeg har prøvet med forskellige programmer men NEJ

Hvilket program bruger du til at printe med? Er det et windows-program
der skrivet til printeren direkte eller via "windows-printer"?

Så skal du sætte sidestørrelsen på printeren i windows til
"labelhøjden". Ellers er det en eller andet kommando du skal sende til
printeren - evt via dip-switches i bunden af printeren (jeg kan ikke
huske konf. af en LC-10).

--

/Dan MOrtensen
www.webgaden.dk

Svar ikke pr. mail, da din mailserver vil blive blacklisted
listme@listme.dsbl.org
Don't use my email - your mail server will be blacklisted.

Fra : [8620] Torben Mondru~

Dato : 21-09-03 14:15

">
> [...]
> "labelhøjden". Ellers er det en eller andet kommando du skal sende til
> printeren - evt via dip-switches i bunden af printeren (jeg kan ikke

Jeg bruger Avery Design pro.

Jeg kan ikke sætte papirstørelsen til labelstørelse.

Kan kun sætte 8" 11" 12" eller A4 på printeren.

Venligst

Torben Mondrup

Fra : Dan MOrtensen

Dato : 21-09-03 16:18

On Sun, 21 Sep 2003 15:15:12 +0200, "[8620] Torben Mondrup"
<e.t.mondrupnospam@email.dk> wrote:

>">

>Jeg bruger Avery Design pro.
>
>Jeg kan ikke sætte papirstørelsen til labelstørelse.
>
>Kan kun sætte 8" 11" 12" eller A4 på printeren.

Heller ikke "custom" / "Brugerdefineret" på Windows-printerdriveren?

Har du manualen til LC-10'ern?
Der er sikkert en Esc-kommando, hvor du kan sætte papirhøjden-

Fra : Jan Vennike

Dato : 22-09-03 19:00

"[8620] Torben Mondrup" <e.t.mondrupnospam@email.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> Jeg bruger Avery Design pro.
>
> Jeg kan ikke sætte papirstørelsen til labelstørelse.
>
> Kan kun sætte 8" 11" 12" eller A4 på printeren.

Alt efter styresystem:

Win 9X: Definer brugerdefineret papir DIREKTE i printerens opsætning.
Win 2K/XP: I printervinduet (hvor du ser dine printere): Filer,
serveregenskaber, definer en ny label der passer og så skulle du derefter
gerne kunne vælge den på printeren også.

Hvis det går helt galt, så mail direkte - jeg sidder som supporter/konsulent
på et program, som bl.a. skal kunne udskrive på diverse labels, og det giver
nogle sjove problemer ind imelle.

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me