|
| Sony E200 Trinitron vil ikke længere tænde Fra : " |
Dato : 20-09-03 20:04 |
|
I går ville min Sony E200 Trinitron skærm pludselig ikke længere tænde.
Skærmen er købt hos Multimedia World på Frederiksberg, som i 2001 reparerede
den for samme fejl. Dengang var skærmen dækket af garantien, men nu står jeg
med en defekt skærm, og en 3-årig garanti fra Sony der er udløbet for 2
måneder siden :(
Hvad skal jeg foretage mig nu? Skal skærmen afleveres hos Sony i Taastrup,
eller er der andre steder der kan reparere den?
Hvilken pris kan jeg ca. regne med at skulle betale for en sådan reparation.
Det skulle jo gerne kunne betale sig i forhold til at købe en ny skærm, og
jeg kan jo ikke vide hvornår den beslutter sig for at strejke for tredje
gang.
| |
Henning (20-09-2003)
| Kommentar Fra : Henning |
Dato : 20-09-03 20:54 |
|
>Hvad skal jeg foretage mig nu? Skal skærmen afleveres hos Sony i Taastrup,
>eller er der andre steder der kan reparere den?
Ethvert radio/tv-værksted med eget værksted burde kunne tage imod den.
Henning
hsb@(fjernes)image.dk
| |
Mac (20-09-2003)
| Kommentar Fra : Mac |
Dato : 20-09-03 22:55 |
|
Har selv to Sony 17" stående det er bare ikke til at få diagrammer over dem
:( dette kan også gøre det noget sværer for " Ethvert radio/tv-værksted"
Allan
Som gerne vil høre hvis der er nogen der ved hvor man kan få diagrammer til
sony skærme.
"Henning" <newsmail@mailme.dk> wrote in message
news:i2cpmvgj3bjg2trl1hfs079u7g39rlagdf@4ax.com...
>
> >Hvad skal jeg foretage mig nu? Skal skærmen afleveres hos Sony i
Taastrup,
> >eller er der andre steder der kan reparere den?
>
> Ethvert radio/tv-værksted med eget værksted burde kunne tage imod den.
>
>
> Henning
> hsb@(fjernes)image.dk
| |
Henrik Dissing (21-09-2003)
| Kommentar Fra : Henrik Dissing |
Dato : 21-09-03 14:24 |
|
On Sat, 20 Sep 2003 21:04:23 +0200, <-= KG =-> wrote:
>I går ville min Sony E200 Trinitron skærm pludselig ikke længere tænde.
>Skærmen er købt hos Multimedia World på Frederiksberg, som i 2001 reparerede
>den for samme fejl. Dengang var skærmen dækket af garantien, men nu står jeg
>med en defekt skærm, og en 3-årig garanti fra Sony der er udløbet for 2
>måneder siden :(
Jeg mener at have hørt at der er 5 års lovsikret garanti på reparationer.
Har du spurgt i butikken? Hvis de ikke er imødekommende, så prøv at spørge
en forbrugerorganisation eller i news:dk.forbruger.
Venlig hilsen
Henrik Dissing
| |
" (21-09-2003)
| Kommentar Fra : " |
Dato : 21-09-03 16:30 |
|
> Jeg mener at have hørt at der er 5 års lovsikret garanti på reparationer.
> Har du spurgt i butikken? Hvis de ikke er imødekommende, så prøv at spørge
> en forbrugerorganisation eller i news:dk.forbruger.
Jeg fandt frem til følgende hos forbrugerrådet:
-----------------------
Får du en vare repareret, er der fem års reklamationsfrist på reparationen
Har du købt en vare, som du er glad for, så er der ikke noget, der er mere
ærgerligt, end hvis varen går i stykker. Normalt er der 24 måneders
reklamationsfrist på produkter, som du har købt hos en forhandler - men går
varen i stykker og får du den efterfølgende repareret, så har du fem års
reklamationsfrist på reparationen.
Reparationer er nemlig omfattet af lov om forældelse, som selv er en gammel
sag på omkring 80 år. Loven siger, at man kan reklamere over reparationer i
fem år efter reparationens udførelse.
Når du får en vare repareret, så har du kun fem års reklamationsret på den
del, som er blevet repareret. Den udvidede reklamationsret gælder altså ikke
på andre dele af produktet.
---------------------
Spørgsmålet er så om dette gælder i mit tilfælde. Den fejl der er opstået er
den samme som da jeg fik skærmen repareret i 2001 (skærmen ville pludselig
ikke længere tænde), men jeg kan jo ikke vide om det er samme sted i skærmen
(dvs. i samme del) fejlen er opstået.
Hvad kan jeg så gøre? Hvis jeg indleverer skærmen hos forhandleren, og de
nægter mig reklamation kan jeg jo ikke bevise det er samme fejl som sidste
gang - eller er det nok at holde fast på at skærmen i begge tilfælde ikke
vil tænde?
| |
|
|