Lexmark printer vil ikke skrive gult
Fra : Jacob E.

Dato : 19-09-03 11:43

Min Lexmark z23-printer vil af en eller anden grund ikke skrive gult, selvom
patronen skulle være halv fuld. Jeg har prøvet alle rensningsprocedure i
løsningscentret, uden resultat.

Er der noget jeg kan prøve?

PFT, jacob

Fra : Anders pedersen

Dato : 19-09-03 14:36

On Fri, 19 Sep 2003 12:43:20 +0200, Jacob E. wrote:

> Min Lexmark z23-printer vil af en eller anden grund ikke skrive gult, selvom
> patronen skulle være halv fuld. Jeg har prøvet alle rensningsprocedure i
> løsningscentret, uden resultat.
ville det sigde at der kommer noget gult på papiret når du kører rens
udskrift dyser?
> Er der noget jeg kan prøve?

Prøv at farve partronen i en underkop med lunken vand gerne kogende.
Og herefter på et stykke køkkenrulle og se om der kommer 3 farver.Hvis ikke
gul er der kan det være dyserne der kan være slidt.
Prøv at fylde noget gult bæk i partronen.

Hvis ikke det hjælper så er der ikke andet for end at købe en ny farve
partron.

Anders

Fra : JAN JENSEN

Dato : 19-09-03 16:54

"Jacob E." <not@realmail.ok> skrev i en meddelelse
> [...]
selvom
> patronen skulle være halv fuld. Jeg har prøvet alle rensningsprocedure i

Der var engang en printermand der fortalte mig et lille trick mht lignende
problem.

sørg for at du dækker hovedet af printerpatronen med feks køkkenrulle -
sving den rundt i strakt arm en 4-5 gange - så kan du se på køkkenrullen om
alle farver kommer ud - det kan løsne en evt "prop" men som sagt dæk lige af
ellers pletter du tapetet....

mvh
JJ

Fra : Anders pedersen

Dato : 19-09-03 20:36

On Fri, 19 Sep 2003 17:54:00 +0200, JAN JENSEN wrote:

> [...]
> alle farver kommer ud - det kan løsne en evt "prop" men som sagt dæk lige af

Fin ide den kendte jeg ikke.
Min ide er også god.
En af de mere avancere ideer jeg har læst om.

Er at man piller svampen ud af partronen og skylder den godt.
Og herefter lage den tøre natten over. Samle partronen igen og fyld blæk i.
Det er en der sviner meget og jeg har selæv aldrig prøvet den.

Anders