Hvilken ny comp?
Fra : Reno Raines

Dato : 17-09-03 13:13

Er ved at sammensætte en ny comp. Kravene er at det skal være socket
A-baseret, have plads til >4 IDE-enheder, FSB mulighed for 400Mhz. Onboard
lyd intet krav.

Forestiller mig:
- Nforce 2 400 Chipset, men hvilket board?
- 512 Mb DDR400 Ram
- CPU formodentlig Barton 2800+

Jeg har gfx-kort (GF4 Ti4600), lydkort/netkort og diske/cd-rom.

Nogle forslag?

mvh

RR

Fra : JK

Dato : 17-09-03 14:33

On Wed, 17 Sep 2003 14:12:54 +0200, "Reno Raines" <No@Spam.Here.dk>
wrote:

> [...]
>lyd intet krav.
>
>Forestiller mig:
>- Nforce 2 400 Chipset, men hvilket board?

Jeg kan foreslå Abit NF7 version 2.0 (evt. model NF7-S med seriel ata
også), Asus A7N8X, Soltek FRN2-L.

Jeg bruger selv Abit NF7 og FRN2-L, så jeg ved, at de er nforce 400.

edbpriser.dk er ikke ajour med nforce 400. Læs istedetfor på shg.dk 's
hjemmeside. Så finder du også MSI K7N2 Delta-L.

De koster omtrent det samme. Jeg kan varmt anbefale Abit og Asus, der
begge har 4 huller omkring cpu-soklen, som visse kølere kræver.

>- 512 Mb DDR400 Ram
evt. 2x256 for udnytte dual ram band

hilsen

John

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 17-09-03 15:27

JK wrote:
> Jeg kan foreslå Abit NF7 version 2.0

Den vil jeg tilslutte mig. Har samme board, og det er nok det bedste board
jeg til dato har haft...

> evt. 2x256 for udnytte dual ram band

Jep - det kan man jo ligeså godt. Eller også skal man købe 512 i een klods,
så der er plads til at kyle en ekstra 512 klods i, og så køre dual med 1 GB
ram...

--
Martin K