Silverado -> Hva' nu ?
Fra : Sven

Dato : 16-09-03 23:05

Hej.
Min gamle CPU-køler Silverado 50 (model 1), synger på sidste vers, da begge
blæsere nu er begyndt at larme (hyle). Jeg kan tilsyneladende ikke "smøre"
mig ud af problemet, så jeg har besluttet mig for en ny CPU-køler ... men
hvilken?

Den skal kunne klare at holde en 2400+ OC til 2167Mhz kold, og den må IKKE
larme. Om CPU'en er 40° eller 60° er ikke så vigtigt. Bare den ikke larmer.
Jeg skal blankt erkende, at jeg ikke har fulgt med på køler-markedet siden
jeg købte Silverado'en, så jeg er helt på herrens mark.

Kan I anbefale en god og stille CPU-køler som kan klare ovenstående?

Mvh
Sven

Fra : Rune Friis Jørgensen

Dato : 16-09-03 23:34

Få nogle nye blæsere.
Spørg dom WebConsult om ikke du kan købe to blæsere løst, det ville da være
god service, og Silveradoen er da en god køler.

Rune

Fra : Sven

Dato : 16-09-03 23:49

> Få nogle nye blæsere.
> Spørg dom WebConsult om ikke du kan købe to blæsere løst, det ville da
være
> god service, og Silveradoen er da en god køler.

Ja, afhængig af prisen. Det kunne jo også være, at der var "opfundet" noget
nyt siden jeg købte Silverado'en. Den er trods alt et par år gammel nu. Men
det ER en god køler, ingen tvivl om det.

Sven

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 17-09-03 00:02

> [...]
Men
> det ER en god køler, ingen tvivl om det.

Ja, min kører på 3. år uden problemer.
Men hvad med bare at købe en ny silverado? Hvis du ikke kan få nye blæsere.

Mvh
Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
_____________________________________
This mail was scanned by Norton Antivirus

Fra : Sven

Dato : 17-09-03 19:18

> Ja, min kører på 3. år uden problemer.
> Men hvad med bare at købe en ny silverado? Hvis du ikke kan få nye
blæsere.

Prisen.
F.eks. Copper Heaven beskrives jo hos Webconsult som Silverado'ens afløser,
og den er jo noget billigere. Min tiltro til reklame er dog ikke ret stor,
så jeg håber at få positive/negative kommentarer fra brugere af andre
CPU-kølere.

Sven

Fra : KT

Dato : 18-09-03 07:33

"Sven" <chanelle4@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> og den er jo noget billigere. Min tiltro til reklame er dog ikke ret stor,
> så jeg håber at få positive/negative kommentarer fra brugere af andre

Er en "Copper Heaven" ikke en "THERMALRIGHT SLK 800 A" (eller model 900/947)

Det ligner den på en prik. Så enten er det en kopi, eller også sælger de den
under et andet navn i DK.

Prøv og se her:
http://www.pc-cooling.de/ (kühler -> amd sockel -> thermalright -> slk800)

Mch Kim

Fra : Mikkel Westh

Dato : 18-09-03 10:36

"KT" <not@here.thx> skrev i en meddelelse

> Er en "Copper Heaven" ikke en "THERMALRIGHT SLK 800 A" (eller model
900/947)

Jo, de mindre modeller af Copper Heaven serien bygger på Thermalright SLK
800, hvor de større er lavet på SLK 900. Så egenlig kan man selv lave sådan
en køler uden problemer, men så mangler temperatur styringen jo.

Mvh. Mikkel

Fra : Devast8or, work

Dato : 17-09-03 10:32

> [...]
> jeg købte Silverado'en, så jeg er helt på herrens mark.
>
> Kan I anbefale en god og stille CPU-køler som kan klare ovenstående?

Jeg er meget tilfreds med min TT Silent Viking 2. Den holder min Palomino
2000+ på ~48 med dårligt airflow i kabinettet. Og den siger (næsten) ikke
noget.

Devast8or

Fra : Mikkel Westh

Dato : 17-09-03 14:28

> [...]
> jeg købte Silverado'en, så jeg er helt på herrens mark.
>
> Kan I anbefale en god og stille CPU-køler som kan klare ovenstående?

Sagtens. Der er jo kommet en afløser for Silveradoen.
Den nye hedder Copper Heaven og er også fra Noise Control.

http://asp.webconsult.dk/privat/ShowProds.asp?c=5

Skulle selv have en af de mindre modeller, men har sq ingen penge, og pga.
brækket ben, har jeg ikke kunne tjene nogen i et stykke tid ¨

Men håber du kan bruge det til noget.

Mvh. Mikkel

Fra : Anders Lorentzen

Dato : 17-09-03 18:33

Sven wrote:
> Kan I anbefale en god og stille CPU-køler som kan klare ovenstående?

Sæt en alm 80mm blæser på. f.eks. papst lownoise..
Køleblokken fejler jo ikke noget.. En alm blæser kan sagtens bruges på
profilen..

Alternativt er det jo oseaner af andre kølere at vælge i mellem, alt efter
hvor mange penge du vil spendere...
Et billigt bud er Spire WhisperRock IV til 89kr
og er Dyrt bud er Zalman CNPS7000A-CU til 399kr

mvh
Anders Lorentzen

Fra : Jan Vennike

Dato : 18-09-03 18:59

> [...]
> jeg købte Silverado'en, så jeg er helt på herrens mark.
>
> Kan I anbefale en god og stille CPU-køler som kan klare ovenstående?

Du kunne jo købe et par nye blæsere her
http://www.studiedata.dk/productitem.asp?id=FRNC001&Fane=COLD,COFA

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me

Fra : tanks

Dato : 21-09-03 21:36

"Jan Vennike" skrev d. 18-09-03 18:59 dette indlæg :

> "Sven" <chanelle4@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Jeg har også en Silverado (model 1) der p.t. køler min 900MHz AMD CPU.

Jeg overvejer at opgradere CPU'en til en: "Athlon Thoroughbred XP 2600+
(2083MHz)". Kan min Silverado køle den, eller skal jeg også invistere i
en ny køler???

/Martin

http://www.kandu.dk/