Boot fra USB nøglering?
Fra : Thomas Rokamp

Dato : 15-09-03 21:59

Hejsa!

JEg har en Apacer Handy Steno 1.1 USB nøglering, som jeg gerne vil ha' til
at boote min computer. Mit bundkort understøtter boot fra USB-ZIP, USB, HDD
og USB-FDD...

Nogen idéer?

Jeg har søgt, men kan ikke umiddelbart finde det rigtige formaterings
værktøj :(

Mvh.
Thomas Rokamp

Fra : iddqdATworldonline.d~

Dato : 15-09-03 22:39

Thomas Rokamp wrote:

> Nogen idéer?

Nøgleringen skal vist også understøtte det, har ihvertfald set nogen med
en lille omskifter på.

mvh

Bruno

Fra : Kasper

Dato : 16-09-03 06:51

Hey

er det ikke bare for at låse den ?

--
Mvh Kasper

Tjek Elektronik Chatten på -> http://www.angelfire.com/alt/elektronik/

Fra : Morten Winkler Jørge~

Dato : 16-09-03 08:07

Kasper wrote:

> er det ikke bare for at låse den ?

Jo. Undtagen på dem hvor der er en til storage/boot også.
http://www.dell.com/us/en/gen/topics/vectors_2003-ford.htm

Morten

Fra : Jakob

Dato : 16-09-03 07:25

Hej Thomas!

Har du prøver at højreklikke på den i Windows og så vælge at formaterer den
med systemfiler på? (Husk at tage backup af det du end har liggende på den)

Hvis det så ikke virker med nogen af de USB-ting (Prøv dem igennem) så har
jeg desværre ikke noget bud :-|

--
Mvh Jakob

Fra : Thomas Rokamp

Dato : 16-09-03 07:49

> Har du prøver at højreklikke på den i Windows og så vælge at formaterer
den
> med systemfiler på? (Husk at tage backup af det du end har liggende på
den)

Virker ikke - kan ikke vælge system-filer...

Jeg har læst på andre fora, at et utility kan bruges til en form for
low-level formatering eller bare system-formatering. Men jeg har ikke kunne
finde noget...

Mvh.
Thomas Rokamp

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 16-09-03 10:20

In news:3f66b24d$0$54869$edfadb0f@dread11.news.tele.dk ,
Thomas Rokamp <nospam@crax.dk> typed:

> Virker ikke - kan ikke vælge system-filer...

Uden at vide noget om det, kan du så ikke bruger nogle af de filer som
findes til alm boot cd'er /floppy disk, og få smidt dem ned på nøgleringen ?
http://www.bootdisk.com/ har en række guides til alle mulige boot diske..

--
/ Bjarke
http://www.setiathome.dk

Fra : Jakob M

Dato : 16-09-03 09:33

Thomas Rokamp wrote:
> [...]
>
> JEg har en Apacer Handy Steno 1.1 USB nøglering, som jeg gerne vil
> ha' til at boote min computer. Mit bundkort understøtter boot fra

Der fulgte en formateringsutility med fra producenten (Transcend) til min
USB2 nøglering, har du tjekket Apacers hjemmeside ?.

Mvh
Jakob

Fra : Thomas Rokamp

Dato : 16-09-03 09:50

> Der fulgte en formateringsutility med fra producenten (Transcend) til min
> USB2 nøglering, har du tjekket Apacers hjemmeside ?.

Ja, og der står at tingesten understøtter boot, men de har ikke noget
værktøj til det :(
Har du evt. et link til dit util, så jeg kan prøve om det virker med min?

Mvh.
Thomas Rokamp

Fra : Jakob M

Dato : 17-09-03 19:43

> Ja, og der står at tingesten understøtter boot, men de har ikke noget
> værktøj til det :(
> Har du evt. et link til dit util, så jeg kan prøve om det virker med min?

http://www.transcend.com.tw/English/FlashCard/FLSDrv.asp?ModID=11

Mvh
Jakob

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 16-09-03 10:37

Thomas Rokamp wrote:

> Hejsa!
>
> JEg har en Apacer Handy Steno 1.1 USB nøglering,

Det er lige præcis sådan en jeg også har.

>som jeg gerne vil ha' til
> at boote min computer. Mit bundkort understøtter boot fra USB-ZIP, USB,
HDD
> og USB-FDD...
>
> Nogen idéer?

Jeg har bootet Linux fra den. Jeg lavede bare en lille FAT12 partition,
lagde en kerne på og gjorde den boot-bar med syslinux.

--
Niels

Fra : Thomas Rokamp

Dato : 16-09-03 11:02

> Jeg har bootet Linux fra den. Jeg lavede bare en lille FAT12 partition,
> lagde en kerne på og gjorde den boot-bar med syslinux.
>
> --
> Niels

Hm... det er vel principielt også godt nok... så skal jeg bare ha' den til
at virke under linux :)