Bærbar computer
Fra : Kenner

Dato : 15-09-03 11:39

Hejsa

Jeg har købt en Dell bærbar på en politiauktion, men uden strømforsyning -
dette bevirker at jeg ikke kan starte den....

Hvad gør jeg? Kan man få det målt om den virker?
Gider naturligvis ikke købe en ny strømforsyning hvis den slet ikke
virker....

kenner

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 15-09-03 11:49

"Kenner" <kenner@stofanet.dk> crashed Echelon writing

> [...]
>
> Hvad gør jeg? Kan man få det målt om den virker?
> Gider naturligvis ikke købe en ny strømforsyning hvis den slet ikke

Hvor gammel er maskinen, har du tjekket med Dell support om der stadig er
garanti, tilfældigvis Complete Care forsikring på maskinen.

Anyway kan de måske hjælpe, eller så må du ud og finde nogen som kan låne
dig en PSU, så du kan teste.

--
Bjarke Andersen

Fra : teknik

Dato : 15-09-03 11:53

Hvor foregår disse politi auktioner ?

Hilsen
G.A

--
Villy Erichsen - Systemansvarlig
86961766 - Direkte: 86961552-13

Fra : Søren Blom

Dato : 15-09-03 15:31

"teknik" <teknik@hammel-nyt.dk> skrev
> Hvor foregår disse politi auktioner ?

Hos Politiet.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 15-09-03 15:48

teknik <teknik@hammel-nyt.dk> crashed Echelon writing

> Hvor foregår disse politi auktioner ?

Du kan normalt tjekke aviserne såsom Berlingske Tidende hvor de vil blive
annonceret. Eller så spørge på hottegodskontorene.

--
Bjarke Andersen

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 17-09-03 19:02

Se også www.topauktioner.dk

--
Niels

Fra : Coach [4130]

Dato : 15-09-03 12:51

Jeg mener at kunne huske, at du kan teste det interne batteri om det virker.

Hvis der ikke er strøm på batteriet kan du ikke starte den bærbare.
På min kan man afmontere batteriet og trykke på en "test" knap der viser om
der er strøm på eller ej.

Så langt så godt.
Prøv at søge her i grupper efter person med samme bærbare, og spørg om du
kan låne strømforsyning, eller om du kan mødes med person og teste om din
bærbare vil starte.

Min er en Dell Latitude Cpl.

mvh
Bri@n

Fra : Kenner

Dato : 15-09-03 13:10

"Coach [4130]" <coach_B@J_tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan låne strømforsyning, eller om du kan mødes med person og teste om din

Jeg har prøvet den knap, og den lyser ikke...

Min er vist en Dell latitude c610 tror du din strømforsyning virker? Kunne
jeg evt. låne din hvis du ikke bor alt for langt væk jeg bor i Vejle Amt...

Fra : Coach [4130]

Dato : 15-09-03 13:51

> Min er vist en Dell latitude c610 tror du din strømforsyning virker? Kunne
> jeg evt. låne din hvis du ikke bor alt for langt væk jeg bor i Vejle
Amt...

Jeg er ikke sikker på det er den samme strømforsyning?

Jeg bor ved Roskilde ( Coach [4130] ), så det er nok lidt langt væk. Håb på
at der bor én i nærheden med den rette.

Mvh
Bri@n

Fra : Anders Lorentzen

Dato : 15-09-03 13:47

Kenner wrote:
> [...]
>
> Hvad gør jeg? Kan man få det målt om den virker?
> Gider naturligvis ikke købe en ny strømforsyning hvis den slet ikke

De fleste kører med 12v, det må din også gøre, se om det ikke evt. står bag
på computeren eller under bunden..
Hvis du kan finde et stik i som passer, kan du bruge hvilken som helst anden
12v forsyning (den skal selvfølgelig kunne levere ampere nok! Kan også være
der står hvor mange ampere den trækker fra strømforsyningn under bunden).

Stikket kan købes i elektronik butikker..

mvh
Anders

Fra : Kenner

Dato : 15-09-03 13:58

Der er måske lidt for langt at køre til Roskilde

Den skal vist bruge 20V og 3,5A...

Der er også tre ben på stikket bagpå... Og ved ikke hvad der er plus og
minus? Måske nogle ved dette?

Fra : Anders pedersen

Dato : 16-09-03 15:19

On Mon, 15 Sep 2003 14:58:02 +0200, Kenner wrote:

> Der er måske lidt for langt at køre til Roskilde
>
> Den skal vist bruge 20V og 3,5A...
>
> Der er også tre ben på stikket bagpå... Og ved ikke hvad der er plus og
> minus? Måske nogle ved dette?

Du er iden forkerete gruppe
fut: dk.edb.hardware.baerbar er den rigtige er svar herpå bringes

Fra : Coach [4130]

Dato : 16-09-03 15:52

> Du er iden forkerete gruppe
> fut: dk.edb.hardware.baerbar er den rigtige er svar herpå bringes

Siden hvornår har grupperne fået nyt "netpoliti" medlem?

Mvh
Bri@n