Hvad vil køre bedst
Fra : teknik

Dato : 15-09-03 10:45

Jeg har et Asus p4c800 motherboard som understøtter 533/800 processors..

Jeg har desuden 2 processors,
en 2.6Ghz 533 og en
2.4 ghz 800

Hvad ville være bedst at smide i ? Kan man mærke den store foreskel på
533 i forehold til 800 processors ? eller skal jeg gå ud fra 2.4 vs 2.6
ghz ?

På forhånd Tak

G.A

Fra : JK

Dato : 15-09-03 11:06

On Mon, 15 Sep 2003 11:44:51 +0200, teknik <teknik@hammel-nyt.dk>
wrote:

>Jeg har et Asus p4c800 motherboard som understøtter 533/800 processors..
>
>Jeg har desuden 2 processors,
>en 2.6Ghz 533 og en
>2.4 ghz 800
>
>Hvad ville være bedst at smide i ?

det kommer an på, om du vil overclocke og hvilken ram i du i så fald
har.
>Kan man mærke den store foreskel på
>533 i forehold til 800 processors ? eller skal jeg gå ud fra 2.4 vs 2.6
>ghz ?

Ja, jeg tror at den 2.4 GHz løber om hjørner med 2.6'eren. Den skulle
også have hyperthreading, HT.

Men 2.4'eren er dyrere at overclocke, da man så skal have ultrahurtig
ram, pc4000.
Det er fordelen ved 2.6'eren.

hilsen

John

Fra : teknik

Dato : 15-09-03 11:51

> Hvad gør det hyperthreading ?

hilsen
G.A

Fra : JK

Dato : 15-09-03 12:16

On Mon, 15 Sep 2003 12:51:11 +0200, teknik <teknik@hammel-nyt.dk>
wrote:

> [...]

Det giver en dobbeltfunktion for cpu'en. Det er ligesom at have 2
cpu'er. For at udnytte det skal styresystemet være til det. Jeg mener,
at XP er det direkte, og windows 2000 i visse tilfælde. I pro
versionerne.
Desuden skal programmet være til det.

Det er da smartere end at anskaffe et bundkort med 2 cpu'er.

hilsen

John

Fra : Jan Vennike

Dato : 15-09-03 17:44

"JK" <johnknuhtsenREMOVE@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> versionerne.
> Desuden skal programmet være til det.
>
> Det er da smartere end at anskaffe et bundkort med 2 cpu'er.

Jeg har desværre bare oplevet med 2 forskellige hardware, at der ville
driverne ikke være med til HT.

Den ene var Logitechs nyeste sæt, Cordless Destktop MX - der frøs maskinen
ganske enkelt, når HT var slået til (i BIOS). Når det blev slået fra, var
den igen problemer.

Den anden var et DLink DWL-120 USB netkort - jeg snakkede endda med deres
hotline og de ville ganske enkelt ikke understøtte hverken HT eller dual
CPU

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me

Fra : Stoffer

Dato : 15-09-03 19:51

> Ja, jeg tror at den 2.4 GHz løber om hjørner med 2.6'eren. Den skulle
> også have hyperthreading, HT.
>
> Men 2.4'eren er dyrere at overclocke, da man så skal have ultrahurtig
> ram, pc4000.

Hvorfor skal man have PC4000 ?
Det er ikke det store problem at køre med en mem/fsb divider på 4:5, så er
PC3200 da fint