Andet multimedie
bentjuul 3670
cirkel
Fra : banditxx

Dato : 21-09-03 10:55

er der nogen der kan sige mog hvordan jeg laver en sort cirkel på
gennemsigtig baggrund? cirklens stregtykkelse skal være ca 10% af
diameteren.
jeg har photoshop 7. på forhånd tak.

Fra : Anne Hansen

Dato : 21-09-03 12:02

"banditxx" wrote:
> er der nogen der kan sige mog hvordan jeg laver en sort cirkel på
> gennemsigtig baggrund? cirklens stregtykkelse skal være ca 10% af
> diameteren.

Hej Bandit XX
Nu sidder jeg jo med Photoshop 6, engelsk, men jeg gætter på at
opskriften også vil virke i Photoshop 7, dansk/engelsk

1. Opret et nyt lag (Layer): Shift + Ctrl + N, eller gå op i menuen
Layer --> New --> Layer.

2. Træk en cirkel med selektionsværktøjet (Eleptical Marquee Tool)
som ligger under den stiblede firkant i værktøjspalletten (Tools).
Du kan også få elipseværktøjet frem ved med Shift + M.
Hold musen nede mens du trækker cirklen. Skal cirklen være helt rund
så hold også Shift nede mens du trækker. Du skulle nu gerne have en
blinkende cirkel på dit canvas. Cirklen har endnu ikke fået nogen
stregfarve.

4. Lav nu en streg rundt om din cirkel: Gå op i menuen Edit --> Stroke...
I dialogboksen kan du vælge farve og stregtykkelse, og om stregen
skal være udenfor, indenfor eller i midten af din cirkel. Klik OK.

5. Hvis stegtykkelsen ikke er rigtig første gang så klik Ctrl + Z for
at fortryde. Du kan fortryde 1 gang med Ctrl + Z. Har du lavet flere
ting du fortryder så gå ind i palletten Historie (History) og slette de
trin (Steps) du har fortrudt.

Jeg håber det giver mening det jeg skriver uden visuelle virkemidler

--
Mange hilsner fra
Anne

Fra : Anne Hansen

Dato : 21-09-03 12:11

"Anne Hansen" wrote:
> [...]
> at fortryde. Du kan fortryde 1 gang med Ctrl + Z. Har du lavet flere
> ting du fortryder så gå ind i palletten Historie (History) og slette de

Hej Bandit XX igen
Sidste ting:

6. Når du er tilfreds med stregen på din cirkel fjerne du den stiblede
markerering/selection ved at klikke Ctrl + D.

Fra : Finn Ehmsen

Dato : 11-11-03 19:23