Husblas
Fra : Svend Andersen

Dato : 20-09-03 13:33

I mine yngre dage havde jeg ingen problemer med at bruge husblas i
madlavningen. Jeg udblødte det, knugede det tørt, smeltede det i en smule
kogende vand og rørte den lunkne masse i f.eks. fromagen.

Selv om jeg gør, som jeg altid har gjort, er det længe siden, mad med
husblas er lykkedes for mig. Og nu har jeg lige snakket med en veninde,
der har mere end 30 års professionel erfaring med madlavning - hun kan
heller ikke få skidtet til at virke, som hun plejer. Er kvaliteten ændret
- eller må Birthe og jeg bare slå os til tåls med, at det kan vi ikke
længere finde ud af?

/Sus

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 21-09-03 07:02

Svend Andersen skrev:

> Er kvaliteten ændret - eller må Birthe og jeg bare slå os til tåls
> med, at det kan vi ikke længere finde ud af?

Det kan jeg ikke svare dig på, men jeg har ingen problemer med at få
husblas til at fungere efter hensigten.

// Klaus

Fra : Jane

Dato : 21-09-03 17:43

Svend Andersen skrev i

> heller ikke få skidtet til at virke, som hun plejer. Er kvaliteten ændret

Jeg mener at have hørt at husblads er lavet en lille smule tykkere,
prøv at sætte dem i blød med lidt mere vand lidt længere.

Jane