Matrox Marvel G400 TV og software grabbing
Fra : Frodo Nifinger

Dato : 21-09-03 01:42

Hejsa!

Jeg sidder med et Matrox Marvel G400 TV og en Win XP maskine.
Derfor virker Matrox egen MJpeg hardwaregrabbing ikke.
Jeg havde planer om at bruge kortet sammen med en software mpeg2 grabber så
som Windvr.

Er der nogen her, der har fået Matrox Marvel g400 TV til at spille sammen
med en software grabber og win XP?
Hvilken software har I brugt?
Jeg har fået driverne til Matrox kortet fra win 2000 incl videofacilities
til at virke, men Windvr 3,0 (demo) kan ikke finde hardwaren.
Den giver beskeden kan ikke finde enhed, kontroller hardware eller
geninstaller driveren

Dette indlæg er Xpostet i dk.edb.hardware.grafikkort og
dk.edb.videoredigering med opfølgning sat til dk.edb.hardware.grafikkort

Frodo Nifinger
aka
Jesper Nielsen

Fra : Dan Stanley

Dato : 21-09-03 11:32

"Frodo Nifinger" <jni@nejtaktdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Dette indlæg er Xpostet i dk.edb.hardware.grafikkort og
> dk.edb.videoredigering med opfølgning sat til dk.edb.hardware.grafikkort

Er det dét der hedder eTV?
Jeg har da kørt med sådan et på en Windows XP Pro maskine og brugte den
indbyggede software til at capture med!?
Men det er sikkert rigtigt at du ikke kan få den til at at køre sammen med
Windvr, der kan jeg ikke lige hjælpe desvæære.

Dan

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 21-09-03 12:13

"Dan Stanley" <stanley@REMOVEcmd-media.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Men det er sikkert rigtigt at du ikke kan få den til at at køre sammen med
> Windvr, der kan jeg ikke lige hjælpe desvæære.

Nej, ETV hedder Matrox Marvel G450 eTV og er afløseren for Matrox Marvel
G400 TV.
Den store forskel er blandt andet, at G400 TV grabber med hardware i MJpeg,
mens Marvel G450 eTV grabber med software i Mpeg2.
Mit kort er et Matrox Marvel G400 TV og hardware-MJpeg encoding virker ikke
under WinXP. Derfor vil jeg meget gerne grabbe med software med MPeg2

Frodo Nifinger
aka
Jesper Nielsen

Fra : anders majland

Dato : 21-09-03 15:49

En søgning på google gav en masse - men ikket noget link til drivere der
bare virker ... " I have used the G400-TV with XP using the out of the
box drivers. XP installs a G400 AGP driver (XP signed) and a Matrox WDM
Crossbar Capture device (also XP signed) Works like a champ for video
and capture. "

Jeg har også et marvel g400 - og nøjes i øjeblikket med at bruge det til
at se tv under win2k da jeg aldrig har fået capture tilat virke
tilfredsstillende der.

/A