Fyldte peberfrugter
Fra : Karina og Christian

Dato : 20-09-03 16:33

Hejsa gruppe.

Håber, I vil hjælpe mig.

Jeg har tit og ofte hørt om fyldte peberfrugter, men har aldrig prøvet at
smage dem endsige lave dem; men det skal der nu laves om på.

Jeg vil derfor høre, om I vil hjælpe mig med en rigtig god opskrift og
beskrive fremgangsmåden.

Jeg ved, at emnet har været oppe før, men jeg tillader mig alligevel at
spørge igen.

Jeg takker på forhånd.

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 21-09-03 00:55

Således skrev "Karina og Christian" <vaksFJERNDETTE@krudt.dk> i
dk.kultur.mad+drikke Sat, 20 Sep 2003 17:33:03 +0200:

> [...]
>smage dem endsige lave dem; men det skal der nu laves om på.
>
>Jeg vil derfor høre, om I vil hjælpe mig med en rigtig god opskrift og

En måde at gøre det på, improviseret en sen eftermiddag, hvor jeg
havde en bakke pebre, der sang på sidste vers:

Jeg smækkede en frikadellefars sammen, stak den en håndfuld frisk
basilikum og en rest kogt ris, jeg havde i køleskabet, halverede de 4
peberfrugter, rensede dem og fyldte dem med farsen

Så lavede jeg en hvid sauce, almindelig opbagt med mel, smør og mælk,
krydret med muskat, salt og peber og hældte det ved de fyldte frugter
i et ildfast fad.

Det hele fik lige et par skiver ost, skåret i små stykker, drysset ud
over toppen.

Derefter stegte jeg dem i 35-40 minutter i ovnen ved 200 grader (eller
til de ser færdige ud) og serverede dem med kogte kartofler.

Farsen kan smages til med hvad man nu måtte have lyst til eller har
liggende, hakkede sorte oliven i små mængder kan også være godt, man
skal så lige passe på med hvor meget man ellers salter.

Knud
--
Bradley's Bromide:
If computers get too powerful, we can organize

Fra : BSL

Dato : 21-09-03 20:22

Jeg bruger oksefars, iblandet champignon, hvidløg, alm løg salt og peber.
fylder peberfrugterne og sætter dem i et smurt fad, drysser med raps og en
smørklat. herefter fyldes fadet med 1 ds. hakkede tomater i blandet salt og
peber, serveres med ris og flüte.
opskriften er fra "God mad let at lave"

hilsen Birgitte

Fra : Janni Nørmølle

Dato : 22-09-03 10:36

Hej Karina,

Der er rigtig mange der fylder peberfrugterne med hakket oksekød eller
svinekød.

Jeg har imidlertid smagt fyldte peberfrugter, hvor fyldet var en meget grov
kartoffelmos med chili og hvidløg og andre dejlige krydderier. Jeg mener
også der var noget ost i.

Det var en indisk ven der lavede det til mig. Det egner sig jo også godt som
vegetarret - og det skulle jo være så sundt at undvære kød et par dage om
ugen.

JN

Fra : Karina og Christian

Dato : 22-09-03 22:06

"Karina og Christian" <vaksFJERNDETTE@krudt.dk> wrote in message

> Håber, I vil hjælpe mig.

Hejsa Knud, Birgitte og Janni.

Tusind tak for jeres ideer og opskrifter. De er printet ud og skal snart
afprøves.

Jeg takker endnu engang for jeres tid og hjælpsomhed

Med venlig hilsen
Karina