bbcode
Fra : Lobais

Dato : 20-09-03 09:37

Er der nogen der har en php funktion til oversættelse af bbcode
til html på lager, eller ved hvor man kan hente en?

På forhånd tak.

--
Thomas

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christian Joergensen

Dato : 20-09-03 12:39

On Sat, 20 Sep 2003 08:36:41 +0000, Lobais wrote:

> Er der nogen der har en php funktion til oversættelse af bbcode
> til html på lager, eller ved hvor man kan hente en?

Definér 'bbcode'?

--
Christian Jørgensen | What is a magician but a practicing theorist?
http://www.razor.dk |

Fra : Dan Molberg

Dato : 20-09-03 14:34

http://www.phpbb.com/phpBB/faq.php#21

--
Hvem læser dette?
Tilykke du er den første:)

Fra : Christian Joergensen

Dato : 20-09-03 14:40

On Sat, 20 Sep 2003 15:34:18 +0200, Dan Molberg wrote:

> http://www.phpbb.com/phpBB/faq.php#21

Oh. Så kan det vel hentes ud fra kildekoden til phpbb?

--
Christian Jørgensen | Use the Source, Luke!
http://www.razor.dk |

Fra : Dan Molberg

Dato : 20-09-03 14:39

Ja, eller her: http://www.christian-seiler.de/projekte/php/bbcode/ :)

--
Hvem læser dette?
Tilykke du er den første:)

Fra : Lobais

Dato : 21-09-03 20:15

Christian Joergensen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> Oh. Så kan det vel hentes ud fra kildekoden til phpbb?

Ikke hvis det er php, hvad det jo nok er

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 21-09-03 20:58

Lobais <1@3.be> wrote in news:bkktbm$dj6$1@sunsite.dk:

> Christian Joergensen wrote in
> dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> Ikke hvis det er php, hvad det jo nok er

Hvorfor skulle man ikke kunne det? Kilden til phpbb kan frit hentes på
deres hjemmeside.

--
Personal: <http://www.solitude.dk>
File Thingie - PHP File Manager <http://www.solitude.dk/filethingie/>

Fra : Lobais

Dato : 22-09-03 06:20

> Hvorfor skulle man ikke kunne det? Kilden til phpbb kan frit hentes på
> deres hjemmeside.

Lige som på php.net?
Alle tiders, men hvor henter man den?

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 22-09-03 06:39

Lobais <1@3.be> wrote in news:bkm0q0$399$1@sunsite.dk:

> Lige som på php.net?
> Alle tiders, men hvor henter man den?

<http://phpbb.com/>

Sjovt nok

Fra : Dan Molberg

Dato : 20-09-03 14:36

Fra : Lobais

Dato : 21-09-03 20:36

> http://www.christian-seiler.de/projekte/php/bbcode/

hæhæ, nu er jeg jo ikke lige så god til tysk, men det lykkedes mig at
finde en eller anden fil jeg kunne downloade, men det var en kæmpe
over rodet php fil. Jeg kunne ikke endgang køre den, da der vist var
fejl i. HJÆLP!

Fra : Dan Molberg

Dato : 21-09-03 21:19

"Lobais" <1@3.be> wrote in message news:bkkui5$ia5$1@sunsite.dk...

> [...]
> finde en eller anden fil jeg kunne downloade, men det var en kæmpe
> over rodet php fil. Jeg kunne ikke endgang køre den, da der vist var

Download der Klasse, betyder noget der ligner Download klassen..... :
http://www.christian-seiler.de/projekte/php/bbcode/bbcode.inc.php.txt

Og den fejler intet....

--
Hvem læser dette?
Tilykke du er den første:)

Fra : Lobais

Dato : 22-09-03 06:21

Dan Molberg wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> Download der Klasse, betyder noget der ligner Download klassen..... :
> http://www.christian-seiler.de/projekte/php/bbcode/bbcode.inc.php.txt
>
> Og den fejler intet....
Hos mig gav den en eller anden fejl i linje 33. Og hvordan skal den
iøvrigt bruges? Jeg har da aldrig hørt om klasser i php...

Fra : Dan Molberg

Dato : 22-09-03 10:54

"Lobais" <1@3.be> wrote in message news:bkm0s0$3e2$1@sunsite.dk...

> Hos mig gav den en eller anden fejl i linje 33. Og hvordan skal den
> iøvrigt bruges? Jeg har da aldrig hørt om klasser i php...

Der er ellers et flot kode eksempel, der selv om man ikke har arbejdet med
classer er nemt at forstå, led på siden efter:
"function do_bbcode_url ($tag_name, $attrs, $elem_contents, $func_param,
$openclose) {"
Uden "'erne

Og hvis det tyske ikke slår an så prøv Babelfish:
http://babelfish.altavista.com og lav en tysk til engelsk på

Fra : Lobais

Dato : 22-09-03 15:59

> [...]
> classer er nemt at forstå, led på siden efter:
> "function do_bbcode_url ($tag_name, $attrs, $elem_contents, $func_param,

Men det stod noget med at man ikke behøvede import, og skulle man ikke tro
det var nok med en function som: function do_bbcode_url ($text)?

Fra : Dan Molberg

Dato : 22-09-03 20:59

"Lobais" <1@3.be> wrote in message news:bkn2od$aut$1@sunsite.dk...

> Men det stod noget med at man ikke behøvede import, og skulle man ikke tro
> det var nok med en function som: function do_bbcode_url ($text)?

Du skal jo lave "opsætningen"... det skal jo gøres først.

--
Hvem læser dette?
Tilykke du er den første:)

Fra : Lobais

Dato : 22-09-03 06:28

Nu fandt jeg det inde på phpbb.net, mange tak for jeres hjælp!