Ikoner i Docken
Fra : [6000]Søren

Dato : 20-09-03 09:04

Hej Gruppe

Er der nogen der ved hvordan jeg fået et Icon på mit program/mappe i Docken
uden at få det påført på originalemnet. Grunden til dette at jeg har nogle
mapper på en Win200 server med almindeligt mappeicon, men i Docken vil jeg
gerne have et lille billed der giver lidt mening.

Søren

Fra : Per Madsen

Dato : 23-09-03 20:28

[6000]Søren <xxsrl@get2net.dk> wrote:

> [...]
> mapper på en Win200 server med almindeligt mappeicon, men i Docken vil jeg
> gerne have et lille billed der giver lidt mening.

Hej Søren

Jeg har ikke prøvet, men kan du ikke lavet et alias af original enmet,
og herefter ændre på alias'ets icon. Altså finde et icon (f.eks. på
iconfactory) markere iconet->æble+i-> markere "iconet-billedet"->æble+c,
og herefter markere alias'et->æble+i-> markere
"iconet-billedet"->æble+v.

....måske virker det

--
Mhv.
Per,-...der søger lejl.i Kbh.

Fra : [6000]Søren

Dato : 25-09-03 17:41

Hej

Det er også det jeg gør i øjeblikket. Det betyder at jeg har en mappe på min
maskine som indeholder henvisninger med det rette ikon. Disse henvisninger
trækker jeg så ned i docken. Jeg synes bare det er lidt iriterende at jeg
får alias pilen på i docken + at jeg skal have en mappe til henvisninger på
min maskine.

I OS9 kune jeg blot trække mine henvisninger ind i kvikstart/Launcher og så
give dem et nyt icon der.

Søren