iBlog 1.3.1
Fra : Martin Ammentorp

Dato : 19-09-03 17:29

Hejsa I dejligt hjælpsomme macfolk

Er ved at lave en blog for en klasse på en skole - og da jeg ikke er
særligt inde i perl, html osv, forsøger jeg mig lidt med iBlog 1.3.1

Den er stærk, da den er integreret med iLife

Men - den er på engelsk. Jeg har fundet, hvor jeg kan ændre overskrifter
mm til dansk - men kalenderen er så vidt jeg kan se noget java noget. Og
jeg ville frygteligt gerne kunne lave dag- + månedsnavne om til dansk

jeg har kopieret lidt her til måske brugbar hjælp:

på forhånd tak

Martin
Heading:

Content:
border="0" cellspacing="4" cellpadding="0"> <tr> <td colspan="7"
align="center"><span class="calendarhead"><$CalendarHead$></span></td>

--and don't forget to boogie

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 19-09-03 18:07

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> [...]
> mm til dansk - men kalenderen er så vidt jeg kan se noget java noget. Og
> jeg ville frygteligt gerne kunne lave dag- + månedsnavne om til dansk

Ikke at jeg orker en instruks i oversættelse af programmer, men prøv
følgende:

Controlklik på programmets ikon og vælg "vis indholdet af pakken".
Find mapppen "Resources" og læg mærke til både en "English.lproj"-mappe
og en "Japanese.lproj"-mappe.
Det er sprogene iBlog kan køre med.
I både Japanese.lproj og English.lproj findes en fil med navnet
"Localizable.strings". Det er oversættelserne.
Tag en kopi af den engelske mappe og åbn filen Localizable.strings fra
både den engelske og den japanske.
Så burde det være ret tydeligt, hvilke linier der er bruger/sprog
bestemte.

Var det nok til at friste?

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 19-09-03 20:04

> Var det nok til at friste?

du er en hjælper af de gode - og en frister

venlig hilsen

Martin

--and don't forget to boogie

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 20-09-03 09:42

> [...]

> mm til dansk - men kalenderen er så vidt jeg kan se noget java noget. Og
> jeg ville frygteligt gerne kunne lave dag- + månedsnavne om til dansk

Det er såmænd uhyre enkelt:

Når Systemindstillinger/Dato & Tid ER sat til dansk, skal man bare i
iBlog vælge "Reset Preview State and Preview" fra blog menuen.

Et fedt lille stk software til 955 Indiske Rupees (så har jeg også
prøvet det

venlig hilsen

Martin

--and don't forget to boogie

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 20-09-03 10:12

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> Det er såmænd uhyre enkelt:

Havde jeg ikke opdaget - sorry.

> Når Systemindstillinger/Dato & Tid ER sat til dansk, skal man bare i
> iBlog vælge "Reset Preview State and Preview" fra blog menuen.

Virker ikke hos mig.
Trodede i øvrigt også, det var mere end kalenderen, du ønskede på dansk.

> Et fedt lille stk software til 955 Indiske Rupees (så har jeg også
> prøvet det

Som er ca. 143 DKR.

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 20-09-03 19:30

> Virker ikke hos mig.
> Trodede i øvrigt også, det var mere end kalenderen, du ønskede på dansk.

Jep - her kan jeg vælge Manage Templates fra menuen - og så rette, hvad
jeg vil (har nu endnu ikke modtaget kode til programmet, så muligvis er
nogle features låst)

tak for din hjælp

venlig hilsen

Martin