Netværkskort til gigabit, hvad duer på Mac
Fra : Henrik G. Jacobsen

Dato : 19-09-03 13:16

Efterhånden kommer 100/1000 mBit netværkskort ned i pris (ligesom alt det
andet).
De nyeste mac'er har så vidt jeg ved også gigabit netkort indbygget.

Men hvad kan man få i den billige ende af netkort med 1000 mBit der kan køre
på almindelige pci porte (som f.eks. PowerMac 8600/9600) og som kan køre
under System 9.1 ?

Er der noget som er godt eller skidt ?

Hvordan med drivere til mac ?

Fra : No1

Dato : 19-09-03 20:52

> [...]
> på almindelige pci porte (som f.eks. PowerMac 8600/9600) og som kan køre

Hvad skal du bruge det til? Er 100Mbit netkort en flaskehals for dig nu?
Harddiske er ofte flaskehalse ved filoverførsler. En normal PCI port kan
vist heller ikke udnytte gigabit ethernet fuldt ud.