spam på Kabelnettet.dk's mail
Fra : eNDopLAzMAtIq

Dato : 19-09-03 04:48

hejsa
er jeg den eneste fra kabelnettet.dk som oplever et massivt bombardement af
spam mail som skulle komme fra bla.
microsoft og en ny update, og fra kabelnettet angående at min mail er ved at
udløbt??

havde 36 mails da jeg stod op i morges, hehe!!

Fra : LowLifeDK

Dato : 19-09-03 05:40

Aj, jeg troede var en uheldig ener...

Modtog mine i aftes kl. 23 og en sjat...

Hvad F..... er det ?

Low

Fra : Lykke Kristoffersen

Dato : 19-09-03 06:34

Hejsa
Det har jeg også modtaget, bare 108 stk ;-(
Og med en virus på dem alle
Heldigvis fangede Norton den
Stine

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 19-09-03 07:39

eNDopLAzMAtIq wrote:

> havde 36 mails da jeg stod op i morges, hehe!!

Det er ekstremt sjældent jeg modtager virus, men jeg må da nok sige at
de sidste 18 timer, har det da været voldsomt, jeg tror jeg har rundet de
200 nu, netop af de der "Microsoft update" og beslægtede venner.

--
Morten!

Fra : eNDopLAzMAtIq

Dato : 19-09-03 13:06

jepz.. havde 36 mere imorges, og 63 da jeg kom hjem fra arbejde..
har mailet til kabelnettet.. håber de vil/kan gøre noget ved det..

Fra : TBC

Dato : 19-09-03 13:51

> [...]
at
> udløbt??
>
> havde 36 mails da jeg stod op i morges, hehe!!

Siden jeg gik i seng i går nat kl. ca 04:00 og så til nu kl. 14:45 har jeg
modtaget over 180 af sådanne mails (på mine 3 forskellige mailboxes)

Det er over 15 i timen, så nej du er ikke den eneste der får disse virus
mails.

TBC

Fra : Lykke Kristoffersen

Dato : 19-09-03 14:13

Jeg er desværre oppe på over 500 nu...
Hvad gør man - udover at slette dem???
Kan man ikke gøre noget centralt et eller andet sted fra???
VH Stine

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 19-09-03 15:19

"Lykke Kristoffersen" <stine.kristoffersen(fjern)@tele2adsl.dk> writes:

>Jeg er desværre oppe på over 500 nu...
>Hvad gør man - udover at slette dem???

Uha... ideelt set bør man jo informere den enkelte afsenders
internetudbyder om, at man har fået en sådan mail (vedlagt de
vigtige detaljer fra mailens header). Så kan udbyderen gå til
kunden og informere om problemet.

Men det er der jo ikke nogen, der har tid til. Og udbyderne
får nok ikke kigget på problemet før tidligt i næste uge...

Endnu mere ideelt ville det være, at folk tænkte sig om, holdt
maskinerne opdaterede med sikkerheds-patches og køre en lige
så opdateret antivirus.

Men det er nok rigtig alvorligt svært.

>Kan man ikke gøre noget centralt et eller andet sted fra???

Mjaeh, man kunne jo virusscanne folks indgående mail. Det er
der nogle udbydere, der tilbyder. Det ville ikke nedsætte den
store trafikmængde, som virusserne(!) skaber. Men folk kunne
vælge at slippe for at hente dem helt ned på deres maskine.

Mvh.
   Klaus.

Fra : TBC

Dato : 19-09-03 19:00

On Fri, 19 Sep 2003 15:12:55 +0200, "Lykke Kristoffersen"
<stine.kristoffersen(fjern)@tele2adsl.dk> wrote:

>Jeg er desværre oppe på over 500 nu...

Siden jeg skev mit sidste indlæg i gruppen før jeg tog på arbejde (ca
4½ time siden), har alle mine mailboxes ifølge min webmail som jeg har
adgang til herude fra, overskredet grænsen på 10 MB, og jeg har
modtaget advarsler og dernæst besked om at nye meddelelser afvises. Så
slippper jeg da i det mindste for flere indtil jeg når hjem og får
støvsuget inboxen.

>Hvad gør man - udover at slette dem???

Lave sig en ny email adresse, hvilket jeg personligt kraftigt
overvejer med mindre stormen løjer af igen. Men der foruden var jeg
vant til at modatage omkring 20-30 spam mails om dagen, hvorfor
overvejelsen ikke er helt fremmed i forvejen.

TBC

Fra : Kim

Dato : 20-09-03 05:22

"Lykke Kristoffersen" <stine.kristoffersen(fjern)@tele2adsl.dk> skrev
> Hvad gør man - udover at slette dem???
> Kan man ikke gøre noget centralt et eller andet sted fra???
> VH Stine

Prøv dette: http://shor.ter.dk/48317388

Du logger dig ind på http://mail.kabelnettet.dk/

Til højre vælg i bjælken vælg "Change Processing Rules"

Prøv dette - step by step

1. Tryk på "Add Rule"
2. Vælg et punkt fra menuen "Field" eks. "Body"
3. Vælg eks. "Contains"
4. I tekstboks "Phrase" skriv spam-ord eller sætning
5. Tryk på "Add Condition",
6. Under "Destination" vælg eks. "Bounce" eller "Move to"
hvor du evt hat oprettet en mailbox ved navn "Spam"
Tryk "Finish"

mvh kim

Fra : Lykke Kristoffersen

Dato : 20-09-03 07:56

Mit problem er bare at jeg ikke kan logge ind på kabelnettet.dk
For jeg har ingen mail igennem dem og derved ikke noget passw. osv.
Jeg har modtaget 77 mail her i nat.
Jeg bruger kun tele2

Fra : Kim

Dato : 21-09-03 11:35

> [...]
> Mit problem er bare at jeg ikke kan logge ind på kabelnettet.dk
> For jeg har ingen mail igennem dem og derved ikke noget passw. osv.

Inde på http://www.kabelnettet.dk/ ringer eller skriver du til Support på
telefon: 77 31 81 50 Daglig åbningstid: Mandag til Fredag 09.00 - 20.00
eller til Drift på telefon: 77 31 80 00
og gørt dem opmærksomme på problemet.
Giv venligst besked her i gruppen hvad De så vil gøre, og hvad der sker, ok
?

Jeg ved at de i starten havde lukket ned for deres mailserver da rigtig
mange
af deres brugere ikke anede hvad et antivirus-program var for noget, noget
der blev dem påbudt af de andre store internationale internetleverandøre, da
deres brugere jo sendte store mængder af Spam og virus ud worldwide.

Jeg mener også at kabelnettet.dk burde have mere info på deres hjemmeside
omkring Virus, Spam sikkerhed osv.osv. bl.a. i form af specielle tilbud til
deres brugere til at købe antivirusprogrammer, Firewalls osv...

Det er efterhånden meget meget sjældent der sker noget nyt på deres
hjemmeside,
men det kan Kim Nielsen (Chef ved kabelnettet.dk) måske sige noget mere om ?

Mvh Kim ( Tilfreds bruger af kabelnettet.dk )

Fra : Lykke Kristoffersen

Dato : 21-09-03 12:24

Jeg har netop mailet dem og vender selvfølgelig tilbage når jeg hører fra
dem
Dagens høst siden midnat er forøvrigt 138 mail...

Fra : Poul Johannsen

Dato : 28-09-03 10:37

Hej

Prøv uffe`s program til at slette disse virusmail. Se og læs mere på
Bruger det selv

Mvh Poul

"Lykke Kristoffersen" <stine.kristoffersen(fjern)@tele2adsl.dk> skrev i en
meddelelse news:vTfbb.703$kH4.359@news.get2net.dk...