tim christensen akkorder????
Fra : Martin Hansen

Dato : 17-09-03 22:02

Hej

Har nogle herinde akkorder til Tim C. nye plade??

Savner dem vildt meget!

Martin

Fra : Ralph

Dato : 17-09-03 22:17

"Martin Hansen" <night_train@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Har nogle herinde akkorder til Tim C. nye plade??
>
> Savner dem vildt meget!

Er pianist - så jeg ved ikke så meget om det - men mange af sangene
(ihvertfald "singing from the top....) er stemt "forkert" altså IKKE EADGHE.
Så det skal du tænke på hvis du vil lære sangen(e)

Venligst
Ralph

Fra : I8NY

Dato : 18-09-03 02:21

> [...]
EADGHE.
> Så det skal du tænke på hvis du vil lære sangen(e)

Er det ikke det trick nogen guitarister bruger
for at gøre strengene blødere at spille på?
Mener at have hørt at Jimi Hendrix brugte det
at stemme alle strenge en halv tone ned,
så han kunne bende endu mere(?)
Ellers er der jo også tricket med at stemme
E-strenegn ned til D,det er måske sådan det gøres
på TC's nummer?

Mvh I8NY
"dare you question my integretorr?!"Cartman.
"Således ser hun ud-således kører hun!"S.Stardust

Fra : Mads Breddam

Dato : 18-09-03 16:01

> [...]
> så han kunne bende endu mere(?)
> Ellers er der jo også tricket med at stemme
> E-strenegn ned til D,det er måske sådan det gøres

Det kan det være, men nogle guitarister stemmer guitaren "anderledes". Jeg
mener, at de ikke stemmer alle strenge lige meget ned eller op, men fx.
stemmer guitar: GHDGHD. Jeg tænker umiddelbart op Mark Knopfler og David
Gilmour. De har i hvert fald spillet på nogle alternativt stemte guitarer.

--
Mvh.:
Mads Breddam

"Jeg bryder mig ikke om fanatisme, - kun når man er forelsket." Kim Larsen,
musiker.

Fra : csje02

Dato : 16-11-03 22:51

"Martin Hansen" skrev d. 17-09-03 22:02 dette indlæg :
> Hej
>
> Har nogle herinde akkorder til Tim C. nye plade??
>
> Savner dem vildt meget!
>
> Martin

Artist Name: christensen tim
Tab Name: right next to the right one

Intro: E7 (hit it ones)

Verse:
Am G Am G
What if we were ment to be together
Am G C E E7
what if we were ment to be the one
Am G
I could hide a million years,
Am G Am
And try to believe that anytime
G Dm G
The girl in my mind will come and rescue me.

Chorus:
Cause you're the fire, you're the one
F G
But you will never see the sun, if you don't know
C G
You're right next to the right one
I could call it many names,
But its myself I need to blame,
D7 Dm7 G C
Csus-C-Csus-C-Csus
If you don't know, you're right next to the right one

Verse:
E7 Am G Am    G
In the end you got a friend for lifetime, hmm...
Am G    C    E E7
Truely there to truely care for you
Am       G
I know you cry a million tears
Am       G
So I want you to know
Am    G
That a pretty face can take you
Dm      G
places, you don't wanna go.

Chorus:

Contrast:
|Am G Am G| - |Am Dm E G E| x2

Am G Am G
In the end it all depends on wether you're fine,
Am G F Gsus
warm embrace, when I replace the one you had in mind.

Chorus:

Håber det kan bruges.

Hilsen Steve

http://www.kandu.dk/