Jeg har været til mange koncerter
Fra : Thomas

Dato : 17-09-03 08:09

Jeg har været til en del koncerter.

Jeg har set Springsteen fire gange. Dylan, Bowie og Neil Young tre
gange, og andre store navne som Van Morrison, Lou Reed, Leonard Cohen,
Iggy Pop, Rolling Stones, Peter Gabriel og Elvis Costello en enkelt
gang. Desuden så jeg Queen i Marbella i 1986!

Desuden har jeg selvfølgelig set en masse mindre navne på festivaler.
Det vil nok føre for vidt at nævne dem alle, men jeg husker specielt
en forrygende maraton-koncert med Joe Cocker på Roskilde. Det var vist
i 1989.

Af danske navne har jeg set Lars Lilholt 15-16 gange, men nu holder
jeg også en pause med ham. Frede Fup har jeg nok set et lignende antal
gange. Thomas Helmig så jeg hver gang han spillede på Roskilde, og DAD
sluttede jo Roskilde-festivalen i en årrække.

Gasolin så jeg tre gange i min allertidligste ungdom. Johnny Madsen og
Allan Olsen er andre favoritter, selv om jeg synes han var smålig, da
han lykønskede Aqua med deres kvantitative succes.

Ivan Pedersen så jeg første gang i Sørup Brugs i Svendborg, hvor han
optrådte som Laban. Jeg kan huske, at han tog to spegepølser fra
køledisken og spillede lufttromme med dem. Siden har jeg set ham med
Backseat flere gange, og jeg sætter meget stor pris på ham. Hans
nyeste plade med det smukke nummer Erindring om mødet med en gammel
skoleflamme, er noget af det bedste jeg længe har hørt.

Der er mange kunstnere jeg gerne ville have været til koncert med.
Først og fremmest ABBA, Beach Boys, Elton John, Billy Joel og Trille.

At udpege den største koncert-oplevelse er svært, men Springsteen- og
Neil Young-koncerterne hører til blandt de allerbedste.

VH

Thomas

Fra : .Kody

Dato : 17-09-03 08:27

"Thomas" <th63@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har været til en del koncerter.

KLIP

> Der er mange kunstnere jeg gerne ville have været til koncert med.
> Først og fremmest ABBA, Beach Boys, Elton John, Billy Joel og Trille.

> [...]

Ja hvorfor er det først når en gruppe ikke er har længere at man fortryder
man ikke var til koncert med dem
Her er følgende danske bands jeg gerne ville have været til koncert med:

Gasolin
Psyked up janis
Young flowers
Dizzy miss lizzy
Sandmen... men nu får vi jo muligheden igen

Eller høre igen:
Sort Sol med Sune Wagner
D:A:D Forum 2001 10 minutters guitar battle

..Kody

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 17-09-03 09:26

Thomas skrev:
> Jeg har været til en del koncerter.
Det har jeg også, mest klassiske i Radiohuset.

Men det er nok ikke den genre du vil snakke om i denne tråd.
Min fedeste rockkoncert var Pink Floyd på Gentofte Stadion
31. juli 1988. Fed lyd. Vibrationerne kom op gennem fødderne.

Og jeg har været til megakoncerten "The Wall" i Berlin 21. juli 1990.
Men der var ingen fed lyd. Ingen vibrationer op gennem fødderne.
Og ingen David Gilmour. Men vi var ca. 340.000 mennesker.

Må også lige nævne: Mange fede Zappa-koncerter og
mange fede Miles Davis-koncerter.

--
'rluf

Fra : GSJ

Dato : 17-09-03 16:17

"Thomas" <th63@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har været til en del koncerter.

> Der er mange kunstnere jeg gerne ville have været til koncert med.
> Først og fremmest ABBA, Beach Boys, Elton John, Billy Joel og Trille.

Du nævner i flæng en række verdensnavne. Superstars, simpelthen. Og så
Trille. Er der nogen der har Trilles emailadresse, så vi kan sende hende
dette indlæg? Hun vil da blive rørt til tårer...

> VH
>
> Thomas

Venlig hilsen
Gorm