Musik fra 1970´erne
Fra : Thomas

Dato : 17-09-03 08:06

Af den musik, der var moderne i min barndom, var jeg specielt vild med
ABBA, Electric Light Orchestra, Queen, Wings og Meat Loaf. De har vist
sig at være så gode, at de også kan høres i vore dage.

Der var andre grupper som f.x. Boney M, Sailor og Luv´, der ikke har
opnået samme klassikerstatus som de ovennævnte. De er vel nærmest
glemte i dag

Luv´-pigerne så ellers godt ud og havde lange ben, og omslagene på
Sailors plader var altid lidt pikante med nogle halvnøgne damer.

Så var der selvfølgelig al diskomusikken, men det er jo mest navne,
som højst havde et enkelt eller to hit.

VH

Thomas

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-09-03 09:56

Thomas <th63@ofir.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a6b0eee6.0309162305.4f9ef1e6@posting.google.com...

> Der var andre grupper som f.x. Boney M, Sailor og Luv´, der ikke har
> opnået samme klassikerstatus som de ovennævnte. De er vel nærmest
> glemte i dag

SV: Nå, det mener du ikke? - jeg mener nu at disse grupper er blandt de mest
kendte fra dengang

> [...]
> Sailors plader var altid lidt pikante med nogle halvnøgne damer.
>
> Så var der selvfølgelig al diskomusikken, men det er jo mest navne,

SV: Hmmmm..... Jeg synes ellers at Luv og Boney M havde et utal af hits

Hilsen Åge

Fra : Ole Damgaard

Dato : 17-09-03 16:14

> SV: Hmmmm..... Jeg synes ellers at Luv og Boney M havde et utal af hits
>
> Hilsen Åge

såhh - hvilke kan du huske med Luv udover "Youre the greatest lover" og Cassanova"?
hilsen ole

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-09-03 22:46

Ole Damgaard <odg@dr.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:992f6159.0309170714.c22fcbe@posting.google.com...

> såhh - hvilke kan du huske med Luv udover "Youre the greatest lover" og
Cassanova"?
> hilsen ole
_____

Jo Ole. Vi ka vel bl.a. også huske "Trojan Horse", "Eeny meeny mini moe" og
"Saint Tropez".

Men o.k. - Nu har jeg også flere bånd med dem. De lavede i hvert fald mange
hits som vi alle kunne synge med på.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-09-03 23:06

"Thomas" <th63@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Sailors plader var altid lidt pikante med nogle halvnøgne damer.
>
> Så var der selvfølgelig al diskomusikken, men det er jo mest navne,

Hej Thomas

Tja jeg kunne da starte en remse med Luv numre, så det må være din
hukommelse der svigter... Det gør den i øvrigt også hvad Sailor angår, da
damer mere er undtagelsen end reglen på deres covers. Meat Loaf holdt jo en
gevaldig pause, og at diverse TV kanaler sendte de gamle film, hvor diverse
gamle musiknavne medvirkede, gav jo så en god grund til genudsendelser af
pladerne, ( Af en eller anden mærkelig årsag, så skal pladeselskaberne have
en årsag ) Så det bragte da virkelig for alvor Meat Loaf tilbage i
rampelyset.

Abba, Tja hvad skal man sige, de er alle stadig aldeles aktive, så glemt,
det varer nok længe. ELO, som gruppe er de vist væk, det er vist ikke lige
deres tidsalder lige nu, men det skulle ikke undre mig de kommer igen, når
vinden igen vender. Queen syntes jeg ikke rigtigt har haft noget at byde
på, de er vist ikke kommet sig over tabet af Freddie Mercury.
Negativ sladder gjorde kål på muligheden for, at George Michael gik ind og
overtog Freddie's plads, desværre, for jeg er sikker på det ville have været
gavnligt, både for Queen og George Michael. Wings er vel også stadig
ganske aktive.
Boney M, er også aktive den dag idag, og det endda vist i intet mindre end 2
versioner , der er vist nogen strid om, hvem der egentligt har retten
til navnet. Sailor har så vidt jeg ved, lavet genindspilninger af alle
deres gamle hits indenfor de seneste år, så de er vel også på en aller anden
måde stadig aktive. Så er der faktisk kun Luv tilbage, men hvorvidt de
stadig er aktive indenfor musikken, aner det ikke, men som gruppe er de vist
ude. Men om de er glemt ??, det er så op til dem som kunne lide deres
musik. Men det er korrekt, at rigtigt mange af de gamle grupper, som i
nogle tilfælder måske nok lever lidt skjult, men dog alligevel stadig er
særdeles aktive. Som et godt eksempel The Swinging Blue Jeans, som vel
dårligt er vendt hjem fra deres første turne .

M.V.H.....Benny..

Fra : Michael Hjorth

Dato : 18-09-03 20:30

On Wed, 17 Sep 2003 00:05:52 -0700, Thomas wrote:

> [...]
>
> Luv´-pigerne så ellers godt ud og havde lange ben, og omslagene på
> Sailors plader var altid lidt pikante med nogle halvnøgne damer.

HOV! Du glemte Sweet og Slade, som var det helt store den gang. Da jeg gik
6-7. klasse omkring 1974-75 var det vigtigste spørgsmål i skolen om man
var til Sweet eller Slade, der var ligesom ikke andre muligheder.

Men der var jo også f.eks. Mud, Suzi Quatro, Smokie, Alvin Stardust, Bay
City Rollers, David Cassidy og The Osmonds i popafdelingen. I
Rock-afdelingen var det helt store jo fremkomsten af beton-rocken: Deep
Purple, Led Zeppelin, Black Sabbath og mange flere. På den danske front
stod Gasolin over alt andet. Og så var der jo også Kraftwerk, det var
godt nok noget man ikke havde hørt før.

Michael.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-09-03 22:27

Michael Hjorth <mhjorth1@netscape.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:pan.2003.09.18.19.30.06.38632@netscape.net...

> HOV! Du glemte Sweet og Slade, som var det helt store den gang. Da jeg gik
> 6-7. klasse omkring 1974-75 var det vigtigste spørgsmål i skolen om man
> var til Sweet eller Slade, der var ligesom ikke andre muligheder.

Re: Jeg melder mig på Sweet-fronten. "Funny funny" og "Ballrum Blitz" var
uovertrufne.

> Men der var jo også f.eks. Mud

Re: Oh boy

> Suzi Quatro, Smokie, Alvin Stardust, Bay City Rollers, David Cassidy og
The Osmonds

Re: Hulk hulk. Og så var der "Sailor". Kan man da virkelig ikke lave sådan
en lyd mere?.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 19-09-03 13:33

> [...]
> The Osmonds
>
> Re: Hulk hulk. Og så var der "Sailor". Kan man da virkelig ikke lave sådan

Hej Åge

Ja du har altid været en " Fox on the run " ....
Ja det var tider, The Who og hvad de hed allesammen.
Det er åbenbart ikke så nemt at lave den lyd, som man jo ellers skulle tro.
Man ser da mange forsøg, som ret ofte mislykkes, så kommer de gamle drenge
tilbage, og vupti, det går som i olie. Jeg ved ikke om de yngre mennesker
drukner musikken i elektronik. eller hvad der sker, men noget kunne jo tyde
på det. Mangler de gejst, eller er det personlighed de mangler. Eller er
det ligesom et indlæg jeg så i tv, fra RF, hvor jeg fik den opfattelse, at
guitaristen var ved at øve sig i at gå videre til næste akkord. Til min
store undren var publikum åbenbart ellevilde. Om det var med gruppen, eller
det bare var festival stemningen de var vilde med, det ved jeg ikke. Jeg
kan ikke huske om det var Coldplay der spillede, eller snarere prøvede på
det, så hvis det er nutidens musik, så har du desværre ret, så kan de ikke
lave musik mere, men masser af lyd. ( læs Larm )..

M.V.H.....Benny..