gulerødder, persille og citron
Fra : rasmus

Dato : 17-09-03 11:06

Hejsa,

Jeg har en stor stak gulderødder og et stort bundt persille og en håndfuld
citroner ... alting skal nok bruges meget snart.

Forslag? Evt. suppleret med et lille ekstraindkøb ...

ras

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 17-09-03 11:35

On Wed, 17 Sep 2003 12:06:13 +0200, "rasmus"
<rasmus.carlsenX@tdcadsl.dk (fjern X)> wrote:

Hej ras.

>Jeg har en stor stak gulderødder og et stort bundt persille og en håndfuld
>citroner ... alting skal nok bruges meget snart.
>
>Forslag? Evt. suppleret med et lille ekstraindkøb ...

Lyder som de ingredienser, jeg blandt andet skal bruge i aften.

Jeg pønser på at lave en grydestegt kylling med persille i (God Mad
Let At Lave: Grydestegt kulling).

Hertil følgende tilbehør, som jeg skal have afprøvet for første gang
(fik anbefalet i dk.lokalsamfund.bornholm) :

Prøv at røre den (Bornholmer Sennep) med creme fraiche og sukker,
citronsaft, salt og
peber og kom godt med gulerodstænger i som kun lige er kogt et
lille øjeblik, der skal stadigvæk være bid i.

Velbekomme
Dorte

--
http://www.bornholm.nu
Debat

Fra : rasmus

Dato : 17-09-03 12:53

"Dorte R.M. Hansen" <dot.ringholm@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> citronsaft, salt og
> peber og kom godt med gulerodstænger i som kun lige er kogt et
> lille øjeblik, der skal stadigvæk være bid i.

- jo tak, jeg har vist kun helt almindelig stærk sennep (dijon). Men det kan
jeg jo røre ud i en klag ymer/creme fraiche sammen med salt og pebber og
citron og en masse persille og hælde det over let kogte gulerodsstænger ...
(til kyllingefilet - har ikke lige en hel kylling og kan nok heller ikke
spise den)

ras

Fra : Peter Westh

Dato : 17-09-03 14:48

Skær gulerødderne i stave, steg dem møre i olivenolie. Vend hakket persille,
hvidløg og citronskal i. Smag til med salt, peber og citronsaft.

Du kan også lave råkostsalat med de samme ingredienser, evt suppleret med
bladselleri.

/p