Andet multimedie
bentjuul 3670
Adobe InDesign 2 -> Gemme tabel indstillin~
Fra : Misser007

Dato : 17-09-03 07:21

Hej

Jeg sidder og udarbejder nogle tabeller. Jeg skal lave mange forskellige,
men med samme indstillinger. Altså samme farver, streger, højde på celler,
skiftende cellefarver i rækker, font-størrelse mv.

^ er der ikke en metode, hvor jeg kan gemme disse indstillinger, og så evt.
indlæse dem på hver nye tabel??

Hilsen Trine

Fra : Morten Lind

Dato : 17-09-03 08:03

Misser007 <misskat@FJERNmail.dk> wrote:

> [...]
> skiftende cellefarver i rækker, font-størrelse mv.
>
> ^ er der ikke en metode, hvor jeg kan gemme disse indstillinger, og så evt.

Hej Trine

Har ikke tid at tjekke, men tror, du skal lave en skabelon......
M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Morten Lind

Dato : 17-09-03 08:28

> [...]

> skiftende cellefarver i rækker, font-størrelse mv.
>
> ^ er der ikke en metode, hvor jeg kan gemme disse indstillinger, og så evt.

Hej igen Trine.......

Sakset fra hjælpefilen:

Oprettelse og åbning af dokumentskabeloner

Skabeloner er nyttige udgangspunkter for standarddokumenter, fordi du
kan foruddefinere dem med layout, grafik og tekst. Hvis du f.eks.
fremstiller et månedsblad, kan du oprette en skabelon, der indeholder et
typisk nummers layout, herunder linealhjælpelinier, linienet,
mastersider, pladsholderrammer, lag og evt. standardgrafik og -tekst. På
den måde kan du åbne skabelonen hver måned og importere nyt indhold.

Du opretter en skabelon på samme måde som et almindeligt dokument, og
den eneste forskel er, når du arkiverer dokumentet. Når du opretter en
skabelon, som skal bruges af andre, er det en god ide at tilføje et lag
med vejledning til skabelonen. Du skal blot skjule eller slette laget,
før du udskriver dokumentet. (Se Oprettelse af lag og valg af
lagindstillinger).

Sådan arkiverer du et dokument som en skabelon:

1. Vælg Filer > Arkiver som, og angiv en placering og et filnavn.
2. Gør et af følgende, og klik på Arkiver:
* (Windows) Vælg InDesign 2.0-skabelon i menuen Filtype.
* (Mac OS) Vælg InDesign 2.0-skabelon i menuen Format.

Sådan starter du et nyt dokument fra en skabelon:

1. Vælg Filer > Åbn.
2. Find og vælg en skabelon.
3. Vælg Normal (Windows) eller Åbn normalt (Mac OS), og klik på
Åbn.
4. Arkiver det nye dokument under dets eget navn.

Sådan redigerer du en eksisterende skabelon:

1. Vælg Filer > Åbn.
2. Find og vælg en skabelon.
3. Vælg Original (Windows) eller Åbn original (Mac OS), og klik på
Åbn.
Tilbage | Næste | Top Arbejdsområdet > Åbning og lukning af
dokumenter

Morten
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Misser007

Dato : 17-09-03 08:34

> [...]
>
> Morten
> --
> [2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Jeg forstår det ikke helt...hvordan skulle jeg kunne læse indstillingerne
ind for en tabel. Tabellerne har 100 vis af forskellige opbygninger, og jeg
ville bare have, at jeg nemt kunne opbygge den, og putte et style på, som
jeg på en eller anden måde kan indlæse...

Evt. noget man kan i Smart Style??

Trine

Fra : Elle

Dato : 25-09-03 10:37

On 17/09/03 9:34, in article [ÿÁTTCLE], "Misser007" <misskat@FJERNmail.dk>
wrote:

> [...]
> ville bare have, at jeg nemt kunne opbygge den, og putte et style på, som
> jeg på en eller anden måde kan indlæse...

Smart Style (Woodwing, tror jeg) er sikkert det eneste, der kan. Men det
koster jo penge. Men Library kan jo også gemme formateringer. Kan det ikke
bruges? Bare en tanke.

Elle

Fra : Misser007

Dato : 25-09-03 11:02

Jah! Helt sikkert!
Men jeg har kun 12 dg. tilbage med smartstyle, desværre...

I Biblioteket kan man gemme ting, men man kan f.eks. ikke trække en
formatering ind oven i et tekstfelt, på samme måde som med smartstyle. Men
helt klart, biblioteket kan bruges.

Tak