"Score Middag", til min ekskaereste.
Fra : Martin Blirup - [339~

Dato : 16-09-03 22:16

Haj

jeg ska "gen"-score min gamle ekskaereste, med alle tiders middag, her Søndag
21-09-03.
jeg taenker jeg ville klare mad, og derefter ned til vores strand og drikke "sippe"
rødvin sammen med hende og kigge maaneskin, men jeg har stadigt mange ide'er der
ska' vendes nogen gange endnu. : )
ska jeg servere hvid eller röd -vin til middag, som bestaar i:

Forret: Bagte asparges med cherry tomater, sorte oliven og basilikum. [kunne osse
blive fyldte röde peber, ved jeg bare ikke hva' ska' faa dem fyldte med. ] her
haelder jeg mere til Bagte asperges, naar jeg ikke ved hva jeg ska fylde mine peber
med...
-
Hovedret: "Mormor's" Braendende kaerlighed med tyttebaer og rödbeder. [Kartoffelmos
med sorte oliven]
-
Efterret: Rödvinspære - eller - Fyldt aeble [med chokolademasse]

altsaa.. hvid eller röd -vin? RÖD!? [jeg haelder til rød : )]
champagne måske til nede ved stranden? [ska siges jeg ikke drikker vin eller
champagne, men hun elsker begge dele, og jeg syns' de begge er hyggelige og nyde med
hende. :)]
ska' jeg maaske bage flütes og klare krydderfedt til under maden?
Rödvinspære eller Fyldt aeble? eller dem begge?
Bagte asparges eller Fylde röde peber? ikke dem begge her vel?
hva fylder man peber med? okseköd og diverse krydderier og linser
hva ska jeg bage for flütes, eller måske hellere boller. ???

kunne lige bruge jeres tips og tricks, til hvad i ville lave, og hvordan i ville
lave dem.

Venlige Hilsner.. Martin
drøm søde drømme, 'nat 'nat. : )

Fra : Unge Petersen

Dato : 16-09-03 23:54

Uanset hvilken af de to forretter du vælger, vil jeg mene at de godt kan
bære at man drikker rødvin til (men hvis du serverer en god tør champagne
før maden, kan den også ledsage forretten)- af hensyn til hovedretten vil
rødvin nok også være at foretrække frem for hvidvin (selvom det efter min
mening lyder, som en hovedret der bedst vil kunne ledsages af en øl - evt.
en lidt mørk en af slagsen). Men der er sikkert mange meninger om hvad man
"kan" og hvad man ikke "kan" - det er før set at der, med held, er blevet
serveret rødvin til fisk og hvidvin til rødt kød.

Af hensyn til farserede peberfrugter skal du måske holde lidt igen (om ikke
andet, så med størrelsen på dem) - en peberfrugt fyldt med kød kan godt
udgøre en lidt tung forret.

Af hensyn til brød vil jeg nok holde mig til flutes - men det er et
spørgsmål om temperament. Nybagt brød er næsten altid godt, uanset om det er
i form af flutes eller boller.

Mvh. Rune

Fra : Pia J

Dato : 17-09-03 08:16

> [...]
drikke "sippe"
> rødvin sammen med hende og kigge maaneskin,

Jeg har ikke meget forstand på mad, men månen er altså næsten på vej væk når
vi kommer til søndag - ikke så meget at kigge på. Bare så du er forberedt!

:Pia

Fra : Martin Blirup - [339~

Dato : 17-09-03 08:55

| Jeg har ikke meget forstand på mad, men månen er altså næsten på vej væk når
| vi kommer til søndag - ikke så meget at kigge på. Bare så du er forberedt!
|
| :Pia

tror maaske osse jeg mener d' sidste solskin, og solnedgang. men ellers takker
for go paamindelse.

Venlige Hilsner.. Martin