usenet (news) udbyder.
Fra : L C

Dato : 16-09-03 22:05

Er der nogen der kan anbefale en Usenet service, hvor man får adgang til
alle binær grupperne, inklusive de danske. En pris, og positive/negative
erfaringer vil også være dejligt.

Mvh.
Lasse

Fra : Jan

Dato : 25-09-03 16:31

"L C" <l@c.cc> wrote in

> [...]
> til alle binær grupperne, inklusive de danske. En pris, og
> positive/negative erfaringer vil også være dejligt.

Jeg har prøvet 3 forskellige:

1. Easynews http://www.easynews.com

Har haft abonnement på den i ca. 2 år. Den bedste af de 3 - Stabil
hastighed (Fuld skrue), desuden er de fleste filer komplette næsten 40
dage tilbage, den er derfor god at have hvis der er et par filer man
står og mangler. De har desuden en hjemmeside med indexfiler (til
billeder o.l.) og en zip-manger - Det vil sige at man kan browse og
markere de filer som man vil hente og samle dem i en mappe, herefter kan
man så hente dem ved hjælp af en downloadmanager. Ulempen er prisen: US$
9,99 for 1 måned eller for 6 GB, sagt med andre ord: Når du har
downloaded 6 GB, så må du vente til tælleren bliver nulstillet eller
fremskynde det ved at lufte dit kreditkort.

2. Teranews http://www.teranews.com

Udemærket - Jeg har abonnement på denne i ca. 1 år. Prisen for 6 måneder
er US$ 99,95, med en daglig limit på 1,5 GB. Filer komplette i ca. 1
uge. Hastigheden var en del ustabil til at begynde med, men det ser ud
til at det er blevet bedre.

3. Claranews http://www.uk.clara.net/homeaccess/options/claranews.phtml

Udemærket - Jeg har haft den i ca. 2 måneder. Prisen er GP£ 99,99 for 1
år - Ubegrænset dowload. Filer komplette i ca. 1 uge, nogle gange
længere. Den virker engang imellem en anelse langsom, når man skal skabe
forbindelse, men når det er sket, så kører det stabilt.

Hvorfor har jeg så abonnement på 3 servere - Tja, når en af dem går ned
(Det hænder jo), så har man altid en ekstra.

Det er de erfaringer som jeg har gjort - Det ville være rart at høre fra
nogle andre.

Jan