OS X: Programmerne kommer!
Fra : Hammerhead

Dato : 08-04-01 18:27

http://www.macworld.com/2001/03/21/osx-road.html

God liste over vigtoge programmer for Mac'en på vej til OS X.

--
- Peter - titancity.com

At tabe ansigt er en ædel sag, som vel kan frelse klodens folk en dag
og være taberen til evig hæder, hvor taaber kun vil se hans nederlag.

Fra : Simon T

Dato : 08-04-01 19:55

> [...]
>
> http://www.macworld.com/2001/03/21/osx-road.html
>
> God liste over vigtoge programmer for Mac'en på vej til OS X.

Wow, og kun 20 ud af 42 programmer med "No date announced"! Og en grafisk
platform uden EN eneste annoncering fra Adobe...
Det kunne der godt blive problemer med... - Og preinstallering på Mac'er fra
en gang i Juli uden Adobe produkter? Jeg håber edderrødme (ordbog anyone?) på
gode nyheder til WWDC.
Derudover har de lige misset at Cassady & Greene ikke udvikler Soundjam MP
til Mac OS X (men kun har en Beta ude - der ikke virker ordentligt).

Med Skeptisk Hilsen

Simon T

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-04-01 21:20

Simon T <mac@fjerndetterhk.dk> wrote:

> Wow, og kun 20 ud af 42 programmer med "No date announced"! Og en grafisk
> platform uden EN eneste annoncering fra Adobe...

Den webside ikke er up to date: Adobe har tilkendegivet at alle de næste
udgivelser vil være til mac OS X - startende med acrobat 5

> Derudover har de lige misset at Cassady & Greene ikke udvikler Soundjam MP
> til Mac OS X (men kun har en Beta ude - der ikke virker ordentligt).

big deal, det er da yderst fornuftigt i og med en del af programmet er
købt/licenseret af Apple eg. iTunes.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp! Jeg _er_ boligløs i København fra 1 april

Fra : Peter Gersmann

Dato : 08-04-01 21:29

In article <1erkfwo.1l2txct1q7657bN%reippuert@mac.com>,
reippuert@mac.com (Morten Reippuert Knudsen) wrote:

> Den webside ikke er up to date: Adobe har tilkendegivet at alle de næste
> udgivelser vil være til mac OS X - startende med acrobat 5

Det er en helt ligegyldig side. Der er tusinder af programmer til mac,
for ikke at tale om drivere. De nævner 50, men har ikke styr på dem!

I øvrigt er jeg ikke for vild med gamle links som bliver smidt her i
gruppen ude af kontekst. Dette er en newsgroup som en del abonnerer på
og downloader - ikke Yahoo.

//Peter

Fra : Michael Holm

Dato : 09-04-01 12:34

Peter Gersmann <moof.immerfreundlich@mail.tele.dk> wrote:

> I øvrigt er jeg ikke for vild med gamle links som bliver smidt her i
> gruppen ude af kontekst. Dette er en newsgroup som en del abonnerer på
> og downloader - ikke Yahoo.
>
> //Peter

Det skaber da lidt liv ! Måske kunne det være rart hvis Peter
Hammerhead, skrev lidt mere om linket..?

Foriøvrigt er her et andet gammelt link, som på beskriver lidt om hele
OS X debatten, skrevet af David Schultz (fra d. 6. april 2001):

http://www.applelust.com/HTML/Editorials/html/Archives/ed-earlyadoption.
shtml

(OS X: The Psychology of Early Adoption - "Do not think whether OS X
is right for you, but whether you are right for OS X")

Rigtig god artikel, som alle OS X-wannabees bør læse

--
- Michael

http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Peter Gersmann

Dato : 09-04-01 17:22

In article <1erlmjz.1loojsthiasluN%kiaikidoRemove@mac.comRemove>,
kiaikidoRemove@mac.comRemove (Michael Holm) wrote:

> Det skaber da lidt liv ! Måske kunne det være rart hvis Peter
> Hammerhead, skrev lidt mere om linket..?

Ja, lad os få noget kød på, men når man bare poster links... GAB!

De fleste kunne vel poste 10 links om dagen, som var mere relevante end
det vi har set, men folk her kan vel selv besøge Macsurfer.

//Peter

Fra : Hammerhead

Dato : 09-04-01 17:36

Peter Gersmann <moof.immerfreundlich@mail.tele.dk> wrote:

> Ja, lad os få noget kød på, men når man bare poster links... GAB!

Emnelinien er dækkende.

> De fleste kunne vel poste 10 links om dagen, som var mere relevante end
> det vi har set, men folk her kan vel selv besøge Macsurfer.

Vis os vejen frem, o du oplyste.

--
=) - Peter - titancity.com

Freedom.

Fra : Simon T

Dato : 09-04-01 06:02

On Sun, 8 Apr 2001 22:20:21 +0200, Morten Reippuert Knudsen wrote
(in message <1erkfwo.1l2txct1q7657bN%reippuert@mac.com>):

> Den webside ikke er up to date: Adobe har tilkendegivet at alle de næste
> udgivelser vil være til mac OS X - startende med acrobat 5

Acrobat - det eneste der er Carbonized er readeren. Som der står i
<http://partners.adobe.com:80/asn/developer/acrosdk/docs/extapi/ADMinAcrobat.p
df> under forklaring af CARB resources:
"Acrobat Reader 5.0 will have this resource and therefore be able to run
under Mac OS X. The full Acrobat 5.0 application will not have a ŒCARB¹
resource, so it will only be able to run in the compatibility mode."

> big deal, det er da yderst fornuftigt i og med en del af programmet er
> købt/licenseret af Apple eg. iTunes.

Ja, jeg bruger jo heller ikke hverken equalizeren eller Soundjam's evne til
at indstille cachen til andet end "stor", skins eller lignende "avancerede"
muligheder. iTunes er seriøst begrænset, men det er vel en smagssag. Jeg
sidder bare og krydser fingre for at der kommer en Pro udgave af iTunes.

Indrømmet der er ikke helt styr på den side, men det eneste Adobe lover er:
Carbonized udgaver af deres programmer i næste "Major release". Der kan også
rigeligt gå et halvt eller et helt år før Photoshop er i version 7 (med
mindre der kommer en 6.5). Læs mere på:
<http://www.adobe.com:82/products/adobesupportsOSX.html>

QuarkXpress er heller ikke carbonized i 5...

<http://www.quark.com/products/xpress/pdf/infosheet_50.pdf>

....og den første pressemeddelelse om OS X support er fra 1998 (omtaler system
7.1.2 og hvordan Quark "is working closely with Apple's development team to
prepare for Mac OS X". Orv ja sikkert - med løg på! Quark er i version 5.0
og det har taget dem over 3 år at komme fra 4.0 til 5.0 (uden Carbon). Så man
må håbe de ikke snakker om næste "Major Release" for så kender jeg da et par
mennesker i den grafiske branche der går tilbage til pen og papir (for det er
vel stadig bedre en Winblows

Simon T